David Flentge
PEVZ-ID
6 Publikationen
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2013 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2577463Grewe P, Kohsik A, Flentge D, Dyck E, Botsch M, Winter Y, Markowitsch HJ, Bien C, Piefke M (2013)PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
Learning real-life cognitive abilities in a novel 360°-virtual reality supermarket: a neuropsychological study of healthy participants and patients with epilepsy.
Journal of NeuroEngineering and Rehabilitation 10(1): 42. -
2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2552095Zell E, Dyck E, Kohsik A, Grewe P, Flentge D, Winter Y, Piefke M, Botsch M (2013)PUB
OctaVis: A Virtual Reality System for Clinical Studies and Rehabilitation.
In: Eurographics Medical Prize Papers. 9-12. -
2012 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2723403Poth CH, Grewe P, Flentge D, Dyck E, Botsch M, Piefke M (2012)PUB
The role of visual-spatial working memory in map learning and way-finding.
Presented at the Congress of the German Psychological Society (DGPs), Bielefeld, Germany. -
2011 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2300257Grewe P, Kohsik A, Flentge D, Degenhardt I, Dyck E, Botsch M, Piefke M (2011)PUB
Evaluation of a 360°-Virtual Reality Supermarket for Neuropsychological Assessment and Training of Real-Life Memory Functions.
Presented at the 26. Jahrestagung der Gesellschaft für Neuropsychologie (GNP), Aachen. -
2011 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2284344Coskun Y, Hohnemann I, Dyck E, Flentge D, Piefke M (2011)PUB
Virtuelle Realität (VR) in der Neurorehabilitation: Evaluation eines 360° VR Supermarkts für das Training kognitiver Leistungen in einem virtuellen Supermarkt.
Presented at the Jahrestagung der Deutschen Gesellschaft für Klinische Neurophysiologie und funktionelle Bildgebung (DGKN), Münster. -
2011 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2300255Grewe P, Flentge D, Kohsik A, Degenhardt I, Byszewski J, Dyck E, Botsch M, Piefke M (2011)PUB
Neuropsychological training of memory functions in a 360°-Virtual reality supermarket and correlations with real-life behavior.
Presented at the 84. Jahreskongress der Deutschen Gesellschaft für Neurologie, Wiesbaden.