Please note that PUB no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

64585 Publikationen

2019 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2938188
M. Sandmann, S. Weiss, and H.M. Müller, “Do you prefer playing “with fire” or “with the flame”? Idiom comprehension in individuals with mild aphasic symptoms”, The temporal lobe revisited: Neural and functional updates, G. Miceli, ed., 2019.
PUB
 
2019 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2938187
M.-K. Kim, H.M. Müller, and S. Weiss, “Differences in the mental representation of verbs in Germans and Koreans: Categorizing using the semantic differential”, EUROCOGSCI 2019: Situated Minds and Flexible Cognition, A. Newen, ed., 2019.
PUB
 
2019 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2936995
L.S. Balduin, S. Weiss, and H.M. Müller, “tDCS and semantic processing: speeding up word recognition in older adults with verbal memory difficulties”, Presented at the The 13th CME International Conference on Complex Medical Engineering, Dortmund, 2019.
PUB
 
2019 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2938184
S. Köngeter, et al., “Wissen in der Transnationalisierung. Zur Ubiquität und Krise der Übersetzung: Einführende Überlegungen”, Wissen in der Transnationalisierung Zur Ubiquität und Krise der Übersetzung, (A.) Trans/wissen, ed., Bielefeld: transcript Verlag, 2019, pp.9-27.
PUB
 
2019 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2938182
S. Köngeter, et al., “Nation|Wissen – Einleitung”, Wissen in der Transnationalisierung Zur Ubiquität und Krise der Übersetzung, (A.) Trans/wissen, ed., Bielefeld: transcript Verlag, 2019, pp.29-40.
PUB
 
2019 | Sammelwerksbeitrag | PUB-ID: 2938183
N. Engel, et al., “Organisation|Wissen – Einleitung”, Wissen in der Transnationalisierung Zur Ubiquität und Krise der Übersetzung, (A.) Trans/wissen, ed., Bielefeld: transcript Verlag, 2019, pp.289-300.
PUB
 
2019 | Datenpublikation | PUB-ID: 2938068
T. Schodde, et al., Software and dataset of a study investigating the effect of additional explanations provided by a robot on children's second language learning, Bielefeld University, 2019.
PUB | Dateien verfügbar | DOI
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Angenommen | PUB-ID: 2938070
T. Schodde, et al., “Adapt, Explain, Engage - A Study on How Social Robots Can Scaffold Second-Language Learning of Children”, Transactions on Human-Robot Interaction, Accepted.
PUB
 
2019 | Herausgeber*in Sammelwerk | Veröffentlicht | PUB-ID: 2933091
S. Köngeter, et al., eds., Wissen in der Transnationalisierung. Zur Ubiquität und Krise der Übersetzung, Bielefeld: Transcript, 2019.
PUB
 
2019 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2937905
J.L. Reinhardt, “La transmission du manque d’information dans la téléréalité française”, Presented at the 20èmes Rencontres des jeunes chercheurs en Sciences du Langage (RJC2017), Paris, France, Paris: HAL, 2019.
PUB | PDF | Download (ext.)
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2938031
A.B. Wolf, “Cruising auf der Jakobsleiter. Homosexualität und Poetik in Felix Rexhausens unveröffentlichtem Roman "Zaunwerk" (1964)”, Limbus. Australisches Jahrbuch für germanistische Literatur- und Kulturwissenschaft, vol. 12, 2019, pp. 187–206.
PUB
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | PUB-ID: 2938028
A. Peter-Koop, H. Schäfer, and B. Wollring, “Grundlagen der Mathematik im Förderschwerpunkt geistige Entwicklung”, Lernen konkret. Bildung im Förderschwerpunkt geistige Entwicklung , 2019.
PUB
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2938030
S. Bebermeier, F.W. Nußbeck, and K. Austerschmidt, “The impact of students’ skills on the use of learning support and effects on exam performance in a psychology students’ statistics course.”, Scholarship of Teaching and Learning in Psychology, 2019.
PUB | DOI
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2938029
S. Bebermeier and D. Kerkhoff, “Use and impact of the open source online editor Etherpad in a psychology students’ statistics class”, Psychology Teaching Review, vol. 25, 2019, pp. 30-38.
PUB
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2938025
J. Ssenyonga, C. Magoba Muwonge, and T. Hecker, “Prevalence of family violence and mental health and their relation to peer victimization: A representative study of adolescent students in Southwestern Uganda”, Child Abuse & Neglect, vol. 98, 2019, : 104194.
PUB | DOI
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2938023
F. Scharpf, et al., “Prevalence and co-existence of morbidity of posttraumatic stress and functional impairment among Burundian refugee children and their parents”, European Journal of Psychotraumatology, vol. 10, 2019, : 1676005.
PUB | PDF | DOI
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2938016
I. Steppacher and J. Kißler, “…und jetzt auch noch reiten? Fallbericht zur Behandlung eines Kleinkindes im Syndrom reaktionsloser Wachheit”, Die Rehabilitation, 2019.
PUB | DOI
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2938015
S. Schindler, G.A. Miller, and J. Kißler, “Attending to Eliza: Rapid brain responses reflect competence attribution in virtual social feedback processing”, Social Cognitive and Affective Neuroscience, 2019.
PUB | DOI
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2938177
B. Wrede, et al., “Arbeitstagung der Konferenz der Einrichtungen für Frauen- und Geschlechterstudien im deutschsprachigen Raum (KEG) 2019”, IZGOnZeit - Onlinezeitschrift des Interdisziplinären Zentrums für Geschlechterforschung, vol. 8, 2019, pp. 100-105.
PUB
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2938020
M. Box, “Leibliches Erleben und Körper(wahrnehmungen) in Irmgard Keuns Das kunstseidene Mädchen (1932)”, Limbus. Australisches Jahrbuch für germanistische Literatur und Kulturwissenschaft. Australian Yearbook of German Literature and Cultural Studies , vol. 12, 2019, pp. 35–53.
PUB
 

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Zitationsstil: ieee

Export / Einbettung