Please note that PUB no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

71089 Publikationen

2021 | Sammelwerksbeitrag | PUB-ID: 2945804
A responsibility to freeze? The Arctic as complex object of responsibility
Albert M, Knecht S (2021)
In: Routledge Handbook of Responsibiltiy in International Relations. Conze E, Vetterlein A (Eds); London: Routledge - forthcoming.
PUB
 
2021 | Sammelwerksbeitrag | PUB-ID: 2940546
How Far is it from Münster and Osnabrück to Kampala? State Aggression, the Use of Force and Statehood in a World Society Perspective
Albert M (2021)
In: Rethinking the Crime of Aggression: International and Interdisciplinary Perspectives . Conze E, Bock S (Eds); The Hague : T.M.C. Asser Press - forthcoming.
PUB
 
2021 | Sammelwerksbeitrag | PUB-ID: 2945803
Introduction
Albert M, Holtgreve S, Preuß K (2021)
In: Envisioning the World: Mapping and Making the Global . Albert M, Holtgreve S, Preuß K (Eds); Bielefeld: Transcript - forthcoming.
PUB
 
2021 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2945802
Every epoch, time-frame, or date that is solid melts into air - does it? The entanglements of global history and world society
Albert M (2021)
In: What in the World? Understanding Global Social Change. Albert M, Werron T (Eds); Bristol Studies in International Theory. Bristol: Bristol University Press: 25-42.
PUB
 
2021 | Herausgeber*in Sammelwerk | Veröffentlicht | PUB-ID: 2945794
What in the World? Understanding Global Social Change
Albert M, Werron T (Eds) (2021)
Bristol: Bristol University Press.
PUB
 
2021 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2949555
Tausendmal berührt. Haptisch historisch lernen?
van Norden J (2021)
In: Haptische Zugriffe auf Gegenstände - eine Chance für historisches Lernen? Fachwissenschaftliche, fachdidaktische und pädagogische Impulse. Must T, Buchsteiner M (Eds); 1st ed. Münster: Waxmann: 139-156.
PUB
 
2021 | Herausgeber*in Sammelwerk | Unveröffentlicht | PUB-ID: 2949570
Lateinische Grammatik unterrichten analog und digital in Theorie und Praxis
Sauer J (Ed) (Unpublished) Acta Didactica Classica. Bielefelder Beiträge zur Didaktik der Alten Sprache in Schule und Universität.
Heidelberg: Propylaeum.
PUB
 
2021 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2949502
Judging the Past, Blaming the Past, Hailing the Past
Simon ZB (2021)
In: A Dialogue Between Law and History. Proceedings of the Second International Conference on Facts and Evidence. Zhang B, Man TY, Lin J (Eds); Singapore: Springer: 129-150.
PUB | DOI | Download (ext.)
 
2021 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2949074 PUB | DOI | Download (ext.)
 
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Im Druck | PUB-ID: 2949408
Active ingredients and factors for deep processing during an example-based training intervention
Hefter MH, Berthold K (In Press)
Learning Environments Research.
PUB
 
2021 | Monographie | Veröffentlicht | PUB-ID: 2949370
Sozialwissenschaftliche Bildung. Politik - Wirtschaft - Gesellschaft
Engartner T, Hedtke R, Zurstrassen B (2021) utb; 5396.
Paderborn: Ferdinand Schöningh.
PUB
 
2021 | Herausgeber*in Sammelwerk | Unveröffentlicht | PUB-ID: 2949297
Practising Borders: Belonging to Empires, Nations, and Regions in the Nineteenth and Twentieth Centuries
Harders L, Schnicke F (Eds) (Unpublished)
New York: Oxford University Press.
PUB
 
2021 | Sammelwerksbeitrag | Unveröffentlicht | PUB-ID: 2949298
The Region Matters: Governance and Border Practices in 1850s Alsace
Harders L (Unpublished)
In: Practising Borders: Belonging to Empires, Nations, and Regions in the Nineteenth and Twentieth Centuries. Harders L, Schnicke F (Eds); New York: Oxford University Press.
PUB
 
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Angenommen | PUB-ID: 2949249 PUB
 
2021 | Sammelwerksbeitrag | Im Druck | PUB-ID: 2945827
Pädagogische Architektur – Schule als inklusiver Raum
Zenke CT (In Press)
In: Inklusive Schulentwicklung. Resch K, Lindner K-T, Streese B, Proyer M, Schwab S (Eds); Münster, New York: Waxmann.
PUB
 
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Im Druck | PUB-ID: 2945826 PUB
 
2021 | Sammelwerksbeitrag | Eingereicht | PUB-ID: 2949187
Emerging Economy MNCs and their Geopolitical Embeddedness
Mense-Petermann U (Submitted)
In: Research Agenda in International Business Management. Geppert M, Özkurt Ö (Eds); Edward Elgar.
PUB
 
2021 | Konferenzbeitrag | Angenommen | PUB-ID: 2949148
Anerkennung und habituelle Passung – theorieanalytische und empirische Ergebnisse im Kontext von Lehrerprofessions- und Schulforschung
te Poel K (Accepted)
Presented at the BiSEd-Kolloquium (LEHRER*INNEN-)BILDUNGSFORSCHUNG MADE IN BIELEFELD, Bielefeld.
PUB
 
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Angenommen | PUB-ID: 2949132
„wir gehen einen neuen weg in der (.) ja äh ja in der definition unserer arbeit“ – Sichtweisen auf berufsgruppenübergreifende Zusammenarbeit im Kontext inklusionsorientierter Schulen
Marr E, Molnar D, Thieme N (Accepted)
Der pädagogische Blick 27(2: Themenheft „Komparative pädagogische Berufsgruppenforschung II“).
PUB
 
2021 | Monographie | Im Druck | PUB-ID: 2949109
Kritik der Gegenwart. Politische Theorie als kritische Zeitdiagnose
Flügel-Martinsen O (In Press)
Bielefeld: Transcript.
PUB
 

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Export / Einbettung