Please note that PUB no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

67001 Publikationen

2020 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2941511
Giannakara, A., Ramm, S.: Evidence for inter-population variation in waiting times in a self-fertilizing flatworm. Invertebrate Reproduction & Development. 1-11 (2020).
PUB | DOI | WoS
 
2020 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2941562
Kauffeld, S., Maier, G.W.: Digitalisierte Arbeitswelt. Gruppe. Interaktion. Organisation. Zeitschrift für Angewandte Organisationspsychologie (GIO). 51, 1-4 (2020).
PUB | Dateien verfügbar | DOI | WoS
 
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2939933 OA
Minges, H., Schnepel, C., Boettcher, D., Weiss, M.S., Sproß, J., Bornscheuer, U.T., Sewald, N.: Targeted Enzyme Engineering Unveiled Unexpected Patterns of Halogenase Stabilization. ChemCatChem. 12, 818-831 (2020).
PUB | PDF | DOI | WoS
 
2020 | Sammelwerksbeitrag | Im Druck | PUB-ID: 2941828 OA
Lobe, C.: Biografieorientierte Forschungsperspektiven in der Hochschulweiterbildung. In: Jütte, W., Kondratjuk, M., and Schulze, M. (eds.) Hochschulweiterbildung als Forschungsfeld. Kritische Bestandsaufnahmen und Perspektiven . Hochschulweiterbildung in Theorie und Praxis. 3, p. 259-276. wbv Media, Bielefeld (In Press).
PUB | PDF | DOI | Download (ext.)
 
2020 | Preprint | PUB-ID: 2941822
Bazavov, A., Bollweg, D., Ding, H.-T., Enns, P., Goswami, J., Hegde, P., Kaczmarek, O., Karsch, F., Larsen, R., Mukherjee, S., Ohno, H., Petreczky, P., Schmidt, C., Sharma, S., Steinbrecher, P.: Skewness, kurtosis and the 5th and 6th order cumulants of net baryon-number distributions from lattice QCD confront high-statistics STAR data. arXiv:2001.08530. (2020).
PUB | arXiv
 
2020 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2941818
Aeschlimann, S., Lyu, L., Stadtmüller, B., Aeschlimann, M., Kühnle, A.: Tailoring molecular island shapes: influence of microscopic interaction on mesostructure. Nano Research. (2020).
PUB | DOI
 
2020 | Herausgeber*in Sammelwerk | Veröffentlicht | PUB-ID: 2941778
Bozorgmehr, K., Roberts, B., Razum, O., Biddle, L. eds: Health Policy and Systems Responses to Forced Migration. Springer, Cham (2020).
PUB | DOI
 
2020 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2941777 OA
Bozorgmehr, K., Razum, O.: Lost in Ambiguity: Facilitating Access or Upholding Barriers to Health Care for Asylum Seekers in Germany? In: Korntheuer, A., Pritchard, P., Maehler, D.M., Wilkinson, L., and GESIS Leibniz-Institute for Social Sciences (eds.) Refugees in Canada and Germany: From Research to Policies and Practice. GESIS-Schriftenreihe. 25, Köln (2020).
PUB | DOI | Download (ext.)
 
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2941610
Gagliardi, G., Unger, W.: New dual representation for staggered lattice QCD. PHYSICAL REVIEW D. 101, : 034509 (2020).
PUB | DOI | WoS | arXiv | Inspire
 
2020 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2934524
Wendisch, V.F.: Metabolic engineering advances and prospects for amino acid production. Metabolic Engineering. 58, 17–34 (2020).
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2020 | Bielefelder E-Dissertation | PUB-ID: 2941757 OA
Gündüz Can, R.: Neurophysiological Investigation of the Functional Interactions between Manual Action Control and Working Memory. Universität Bielefeld, Bielefeld (2020).
PUB | PDF | DOI
 
2020 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2941473 OA
Betz, S., Székely, É., Zarrieß, S., Schröer, M., Schade, L., Wagner, P.: Hesitation Processing Analysis Using Continuous Mouse-Tracking and Gamification. In: Wendemuth, A., Böck, R., and Siegert, I. (eds.) Elektronische Sprachsignalverarbeitung 2020. Tagungsband der 31. Konferenz. Studientexte zur Sprachkommunikation. 95, p. 85-92. TUD Press, Dresden (2020).
PUB | PDF
 
2020 | Report | Veröffentlicht | PUB-ID: 2941771 OA
Aasheim, J.H., Schirrwagen, J., Kuchma, I., Franck, G., Hermans, E., Rettberg, N., Steiner, T.: D6.2 – Best Practice Guide for Co-Operative Models of Publishing. Bielefeld University (2020).
PUB | DOI | Download (ext.)
 
2020 | Monographie | Veröffentlicht | PUB-ID: 2941753
Schwedler, S.: Analyse des Studienstarts im Fach Chemie - Lernen mit Simulationen als fachdidaktischer Weg aus der Überforderung. Cuvillier, Göttingen (2020).
PUB
 
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2941739 OA
Löwe, J., Gröger, H.: Fatty Acid Hydratases: Versatile Catalysts to Access Hydroxy Fatty Acids in Efficient Syntheses of Industrial Interest. Catalysts. 10, : 287 (2020).
PUB | PDF | DOI
 
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Im Druck | PUB-ID: 2941670
te Poel, K.: Anerkennung und Beziehungen. Didaktische Umsetzungen? Anfragen ausgehend von theoretischen und empirischen Analysen zum Zusammenhang von Menschen-​ bzw. Schülerbild, Anerkennungshandeln und Lehrerhabitus. Zeitschrift für Inklusion-online. (In Press).
PUB
 
2020 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2941724 OA
Faist, T., Cohen, N.: Book Launch: Z''L Gali Schir - "We bring them Israel there." Cross border engagement as a case of nationbuilding (Berlin: Hentrich & Hentrich, 2018). COMCAD Arbeitspapiere - Working Papers, 170. Centre on Migration, Citizenship and Development (COMCAD), Fakultät für Soziologie, Bielefeld (2020).
PUB | PDF
 
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2941723 OA
Schmiedebach, M., Litzke, V., Wegner, C.: Educating recently immigrated students: Exploring the suitability of scientific Modules in secondary education. Progress In Science Education (PriSE). 2, 28-35 (2020).
PUB | DOI | Download (ext.)
 
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Im Druck | PUB-ID: 2941722
Schalk, L., Roelle, J., Saalbach, H., Berthold, K., Stern, E., Renkl, A.: Providing worked examples for learning multiple principles. Applied Cognitive Psychology. (In Press).
PUB
 
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2941702
Wegner, C., Zehne, C., Wiese, I., Schäfers, M.S.: Introducing a Concept for Supporting Scientifically Gifted Students - the Osthushenrich-Center for Giftedness Research (OZHB) at the Department of Biology at Bielefeld University, Germany. Journal of Gifted Education and Creativity. 7, 13-19 (2020).
PUB
 

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Zitationsstil: lncs

Export / Einbettung