Please note that PUB no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

69015 Publikationen

2020 | Report | Angenommen | PUB-ID: 2942344
Shriwise, A., Kaasch, A., Berten, J., Besche, F., Boyashov, A., Brunotte, T., Cufré, S., Fritz, M., Schulze Waltrup, R.: Global Social Policy Digest 20.2. Global Social Policy 20 (2). (Accepted).
PUB
 
2020 | Report | Angenommen | PUB-ID: 2942348
Kaasch, A., Shriwise, A., Berten, J., Besche, F., Boyashov, A., Brunotte, T., Cufré, S., Fritz, M., Schulze Waltrup, R.: Global Social Policy Digest 20.1. Global Social Policy 20 (1). (Accepted).
PUB
 
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2941820 OA
Pfeifenschneider, J., Markert, B., Stolzenberger, J., Brauatset, T., Wendisch, V.F.: Transaldolase in Bacillus methanolicus: Biochemical Characterization and Biological Role in Ribulose Monophosphate Cycle. BMC Microbiology. 20, : 63 (2020).
PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2020 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2942361
Bollweg, P., Buchna, J., Coelen, T., Otto, H.-U.: Ganztagsbildung als Konzept und Referenzrahmen: Einleitung .. In: Bollweg, P., Buchna, J., Coelen, T., and Otto, H.-U. (eds.) Handbuch Ganztagsbildung. p. 3-9. Springer VS, Wiesbaden (2020).
PUB | DOI
 
2020 | Konferenzbeitrag | Angenommen | PUB-ID: 2942360
Schmiedebach, M., Wegner, C.: An Analysis of students’ learning experiences in an out-of-school laboratory workshop in comparison to prior in-school biology lessons. Presented at the 13th Conference of European Researchers in Didactics of Biology (ERIDOB) , University of Cyprus (Accepted).
PUB
 
2020 | Konferenzbeitrag | Angenommen | PUB-ID: 2942359
Kramer, N., Wegner, C.: The Influence of Interdisciplinary Interventions on the Subjective Task Values of Biology and Physical Education. Presented at the 13th Conference of European Researchers in Didactics of Biology, University of Cyprus (Accepted).
PUB
 
2020 | Sammelwerksbeitrag | Eingereicht | PUB-ID: 2942352
Lütje-Klose, B., Sturm, T.: Förderschule und Inklusion. In: Hascher, T., Idel, T.-S., and Helsper, W. (eds.) Handbuch Schulforschung. 3., überarb. u. aktual. Auflage. Springer VS, Wiesbaden (Submitted).
PUB
 
2020 | Herausgeber*in Sammelwerk | Entwurf | PUB-ID: 2932908
Flügel-Martinsen, O., Martinsen, F., Saar, M. eds: Das Politische (in) der Politischen Theorie. Nomos, Baden-Baden (Draft).
PUB
 
2020 | Sammelwerksbeitrag | Angenommen | PUB-ID: 2942340
Kaasch, A.: Global Institutions. In: Ellison, N. and Haux, T. (eds.) Handbook on Society and Social Policy. Edward Elgar, Cheltenham (Accepted).
PUB
 
2020 | Report | Veröffentlicht | PUB-ID: 2942324
Nikstat, A., Weitkämper, A., Kandler, C.: Kurzversion des Fragebogeninventars für Freizeitinteressen (FIFI-K). Zusammenstellung sozialwissenschaftlicher Items und Skalen (ZIS) (2020).
PUB | DOI | Download (ext.)
 
2020 | Monographie | Veröffentlicht | PUB-ID: 2932907
Flügel-Martinsen, O.: Radikale Demokratietheorien zur Einführung. Junius, Hamburg (2020).
PUB
 
2020 | Konferenzbeitrag | Angenommen | PUB-ID: 2942321
Sajjadi, P., Bagher, M., Wallgrün, J.O., Cimiano, P., Kopp, S., Klippel, A.: Mixed or Virtual: Does Device Type Matter in Human-ECA Interactions. Presented at the 6th Annual Immersive Learning Research Network Conference (iLRN 2020) (Accepted).
PUB
 
2020 | Sammelwerksbeitrag | Angenommen | PUB-ID: 2934460
Heyder, J.C.: Does Comparing Equal Judging? Aesthetic Judgment in Early Connoisseurship . In: Marchal, S. and Söntgen, B. (eds.) Judgment practices in the artistic field (working title). (Accepted).
PUB
 
2020 | Preprint | Eingereicht | PUB-ID: 2942322
Ostrau, C., Homburg, J.D., Klarhorst, C., Thies, M., Rückert, U.: Benchmarking Deep Spiking Neural Networks on Neuromorphic Hardware. arXiv:2004.01656. (Submitted).
PUB | arXiv
 
2020 | Preprint | PUB-ID: 2941822
Bazavov, A., Bollweg, D., Ding, H.-T., Enns, P., Goswami, J., Hegde, P., Kaczmarek, O., Karsch, F., Larsen, R., Mukherjee, S., Ohno, H., Petreczky, P., Schmidt, C., Sharma, S., Steinbrecher, P.: Skewness, kurtosis and the 5th and 6th order cumulants of net baryon-number distributions from lattice QCD confront high-statistics STAR data. arXiv:2001.08530. (2020).
PUB | arXiv
 
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Im Druck | PUB-ID: 2942244
Bangel, M., Rautenberg, I., Weth, C.: Syntaxorientierte Didaktik der Großschreibung – ein Forschungsüberblick. Didaktik Deutsch. 48, (In Press).
PUB
 
2020 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2942337
Kaasch, A.: Global Social Governance and Health Protection for Forced Migrants. In: Bozorgmehr, K., Roberts, B., Razum, O., and Biddle, L. (eds.) Health Policy and Systems Responses to Forced Migration. p. 235-246. Springer, Heidelberg (2020).
PUB
 
2020 | Sammelwerksbeitrag | Angenommen | PUB-ID: 2942279
Bangel, M.: Syntaxbasierte Vermittlung der satzinternen Großschreibung in der Sekundarstufe I. Potentiale und mögliche vermittlungsunabhängige Einflussfaktoren. In: Sahel, S. and Hlebec, H. (eds.) Orthographie im Übergang . Germanistische Linguistik. de Gruyter, Berlin (Accepted).
PUB
 
2020 | Sammelwerksbeitrag | Im Druck | PUB-ID: 2942280
Bangel, M.: Zum Ausbau orthographischen Wissens und Könnens durch schriftstrukturorientierte Lernangebote. In: Rautenberg, I. (ed.) Evidenzbasierte Forschung zum Schriftspracherwerb. Schneider-Verlag Hohengehren, Baltmannsweiler (In Press).
PUB
 
2020 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2941659
Bollweg, P., Glücks, S.-C.: Wie geht`s weiter mit Bildung in der Sozialen Arbeit? Eine Hinführung. In: Bielefelder Arbeitsgruppe 8 (ed.) Wie gehts weiter mit Sozialer Arbeit? p. 3-22. Verlag Neue Praxis, Lahnstein (2020).
PUB
 

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Zitationsstil: lncs

Export / Einbettung