Please note that PUB no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

69015 Publikationen

2020 | Report | Angenommen | PUB-ID: 2942344
A. Shriwise, et al., Global Social Policy Digest 20.2, Global Social Policy 20 (2), Accepted.
PUB
 
2020 | Report | Angenommen | PUB-ID: 2942348
A. Kaasch, et al., Global Social Policy Digest 20.1, Global Social Policy 20 (1), Accepted.
PUB
 
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2941820 OA
J. Pfeifenschneider, et al., “Transaldolase in Bacillus methanolicus: Biochemical Characterization and Biological Role in Ribulose Monophosphate Cycle”, BMC Microbiology, vol. 20, 2020, : 63.
PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2020 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2942361
P. Bollweg, et al., “Ganztagsbildung als Konzept und Referenzrahmen: Einleitung ..”, Handbuch Ganztagsbildung, P. Bollweg, et al., eds., Wiesbaden: Springer VS, 2020, pp.3-9.
PUB | DOI
 
2020 | Konferenzbeitrag | Angenommen | PUB-ID: 2942360
M. Schmiedebach and C. Wegner, “An Analysis of students’ learning experiences in an out-of-school laboratory workshop in comparison to prior in-school biology lessons”, Presented at the 13th Conference of European Researchers in Didactics of Biology (ERIDOB) , University of Cyprus, Accepted.
PUB
 
2020 | Konferenzbeitrag | Angenommen | PUB-ID: 2942359
N. Kramer and C. Wegner, “The Influence of Interdisciplinary Interventions on the Subjective Task Values of Biology and Physical Education”, Presented at the 13th Conference of European Researchers in Didactics of Biology, University of Cyprus, Accepted.
PUB
 
2020 | Sammelwerksbeitrag | Eingereicht | PUB-ID: 2942352
B. Lütje-Klose and T. Sturm, “Förderschule und Inklusion”, Handbuch Schulforschung, T. Hascher, T.-S. Idel, and W. Helsper, eds., 3., überarb. u. aktual. Auflage., Wiesbaden: Springer VS, Submitted.
PUB
 
2020 | Herausgeber*in Sammelwerk | Entwurf | PUB-ID: 2932908
O. Flügel-Martinsen, F. Martinsen, and M. Saar, eds., Das Politische (in) der Politischen Theorie, Baden-Baden: Nomos, Draft.
PUB
 
2020 | Sammelwerksbeitrag | Angenommen | PUB-ID: 2942340
A. Kaasch, “Global Institutions”, Handbook on Society and Social Policy, N. Ellison and T. Haux, eds., Cheltenham: Edward Elgar, Accepted.
PUB
 
2020 | Report | Veröffentlicht | PUB-ID: 2942324
A. Nikstat, A. Weitkämper, and C. Kandler, Kurzversion des Fragebogeninventars für Freizeitinteressen (FIFI-K), Zusammenstellung sozialwissenschaftlicher Items und Skalen (ZIS), 2020.
PUB | DOI | Download (ext.)
 
2020 | Monographie | Veröffentlicht | PUB-ID: 2932907
O. Flügel-Martinsen, Radikale Demokratietheorien zur Einführung, Hamburg: Junius, 2020.
PUB
 
2020 | Konferenzbeitrag | Angenommen | PUB-ID: 2942321
P. Sajjadi, et al., “Mixed or Virtual: Does Device Type Matter in Human-ECA Interactions”, Presented at the 6th Annual Immersive Learning Research Network Conference (iLRN 2020), Accepted.
PUB
 
2020 | Sammelwerksbeitrag | Angenommen | PUB-ID: 2934460
J.C. Heyder, “Does Comparing Equal Judging? Aesthetic Judgment in Early Connoisseurship ”, Judgment practices in the artistic field (working title), S. Marchal and B. Söntgen, eds., Accepted.
PUB
 
2020 | Preprint | Eingereicht | PUB-ID: 2942322
C. Ostrau, et al., “Benchmarking Deep Spiking Neural Networks on Neuromorphic Hardware”, arXiv:2004.01656, Submitted.
PUB | arXiv
 
2020 | Preprint | PUB-ID: 2941822
A. Bazavov, et al., “Skewness, kurtosis and the 5th and 6th order cumulants of net baryon-number distributions from lattice QCD confront high-statistics STAR data”, arXiv:2001.08530, 2020.
PUB | arXiv
 
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Im Druck | PUB-ID: 2942244
M. Bangel, I. Rautenberg, and C. Weth, “Syntaxorientierte Didaktik der Großschreibung – ein Forschungsüberblick”, Didaktik Deutsch, vol. 48, In Press.
PUB
 
2020 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2942337
A. Kaasch, “Global Social Governance and Health Protection for Forced Migrants”, Health Policy and Systems Responses to Forced Migration, K. Bozorgmehr, et al., eds., Heidelberg: Springer, 2020, pp.235-246.
PUB
 
2020 | Sammelwerksbeitrag | Angenommen | PUB-ID: 2942279
M. Bangel, “Syntaxbasierte Vermittlung der satzinternen Großschreibung in der Sekundarstufe I. Potentiale und mögliche vermittlungsunabhängige Einflussfaktoren”, Orthographie im Übergang , S. Sahel and H. Hlebec, eds., Germanistische Linguistik, Berlin: de Gruyter, Accepted.
PUB
 
2020 | Sammelwerksbeitrag | Im Druck | PUB-ID: 2942280
M. Bangel, “Zum Ausbau orthographischen Wissens und Könnens durch schriftstrukturorientierte Lernangebote”, Evidenzbasierte Forschung zum Schriftspracherwerb, I. Rautenberg, ed., Baltmannsweiler: Schneider-Verlag Hohengehren, In Press.
PUB
 
2020 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2941659
P. Bollweg and S.-C. Glücks, “Wie geht`s weiter mit Bildung in der Sozialen Arbeit? Eine Hinführung”, Wie gehts weiter mit Sozialer Arbeit?, Bielefelder Arbeitsgruppe 8, ed., Lahnstein: Verlag Neue Praxis, 2020, pp.3-22.
PUB
 

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Zitationsstil: ieee

Export / Einbettung