Please note that PUB no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

71095 Publikationen

2023 | Herausgeber*in Sammelwerk | Angenommen | PUB-ID: 2943017
Wulf Kansteiner; Christina Morina (Hrsg.) (Accepted): The Oxford Handbook of History & Memory. Oxford: Oxford University Press.
PUB
 
2022 | Monographie | Unveröffentlicht | PUB-ID: 2949851
Sauer, J. (Unpublished): Cicero - De legibus / Über die Gesetze.
PUB
 
2021 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2949676
Schäfers, M. S.; Wegner, C. (2021): Pilotierung eines naturwissenschaftlichen Begabungstests für Kindergartenkinder.
PUB
 
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Angenommen | PUB-ID: 2946303
Bohnenkämper, L.; Dias Vieira Braga, M.; Dörr, D.; Stoye, J. (Accepted): Computing the rearrangement distance of natural genomes Journal of Computational Biology
PUB | DOI
 
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2945991
Sundermann, L. K.; Wintersinger, J.; Rätsch, G.; Stoye, J.; Morris, Q. (2021): Reconstructing Tumor Evolutionary Histories and Clone Trees in Polynomial-time with SubMARine PLOS Computational Biology,17:(1):e1008400
PUB | DOI | Preprint
 
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Angenommen | PUB-ID: 2950145
Teuber, Z.; Tang, X.; Salmela-Aro, K.; Wild, E. (Accepted): Assessing Engagement in Chinese Upper Secondary School Students Using the Chinese Version of the Schoolwork Engagement Inventory: Energy, Dedication, and Absorption (CEDA) Frontiers in Psychology
PUB
 
2021 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Angenommen | PUB-ID: 2950143
Peperkorn, C.; Wegner, C. (Accepted): Die Big Five Persönlichkeitsfaktoren naturwissenschaftlich begabter Schüler*innen.
PUB
 
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2950131 OA
Kühl, S. (2021): Soziologie der Gruppe Soziologie,50:(1): 26-45.
PUB | PDF
 
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2950100 OA
Kühl, S. (2021): Die Schauseite von Veränderungsprojekten Organisationsentwicklung,40:(1): 6-11.
PUB | PDF
 
2021 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2950074
Winkel, H. (2021): Multiple gender cultures: gender as an epistemic test case of plural modernities. In: Heidemarie Winkel; Angelika Poferl (Hrsg.): Multiple Gender Cultures, Sociology and Plural Modernities. Re-reading Social Constructions of Gender across the Globe in a Decolonial Perspective.. New York: Routledge. S. 225-264.
PUB
 
2021 | Herausgeber*in Sammelwerk | Veröffentlicht | PUB-ID: 2950072
Heidemarie Winkel; Angelika Poferl (Hrsg.) (2021): Multiple Gender Cultures, Sociology, and Plural Modernities . 1. New York: Routledge.
PUB
 
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Im Druck | PUB-ID: 2950059
Dumcke, R.; Rahe-Meyer, N.; Wegner, C. (In Press): Self-efficacy and outcome expectancies of secondary school students in performing basic life support The Journal of Health, Environment, & Education,13
PUB
 
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2949797 OA
Marx, C.; Reimann, M.; Diewald, M. (2021): Do Work–Life Measures Really Matter? The Impact of Flexible Working Hours and Home-Based Teleworking in Preventing Voluntary Employee Exits Social Sciences,10:(1):9
PUB | PDF | DOI | Download (ext.)
 
2021 | Monographie | Veröffentlicht | PUB-ID: 2950055
Kamanabrou, S. (2021): Richtlinienkonforme Auslegung im Rechtsvergleich. Eine Untersuchung am Beispiel des Urlaubsrechts. Tübingen: Mohr Siebeck.
PUB
 
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2949947
Perez, F.; Burgardt, A.; Kallmann, D. R.; Wendisch, V. F.; Bar, N. (2021): Dynamic co-cultivation process of Corynebacterium glutamicum strains for the fermentative production of riboflavin Fermentation,7:(1):11
PUB | DOI
 
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948410 OA
Glodde, T.; Vishnevskiy, Y.; Zimmermann, L.; Neumann, B.; Stammler, H. - G.; Mitzel, N. W. (2021): The nature of chalcogen-bonding-type tellurium-nitrogen interactions: a first experimental structure from the gas phase Angewandte Chemie International Edition,60:(3): 1519-1523.
PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2949753 OA
Aeschlimann, S.; Bauer, S. V.; Vogtland, M.; Stadtmüller, B.; Aeschlimann, M.; Floris, A.; Bechstein, R.; Kühnle, A. (2021): Creating a regular array of metal-complexing molecules on an insulator surface at room temperature Nature Communications,11:(1):6424
PUB | PDF | DOI | PubMed | Europe PMC
 
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2950103
Rauchschwalbe, M. - T.; Füser, H.; Traunspurger, W.; Höss, S. (2021): Bacterial consumption by nematodes is disturbed by the presence of polystyrene beads: The roles of food dilution and pharyngeal pumping Environmental Pollution,116471
PUB | DOI
 
2021 | Preprint | PUB-ID: 2950061
Pawlowski, J. M.; Scherzer, M.; Schmidt-Sonntag, C.; Ziegler, F. P. G.; Ziesché, F. (2021): Simulating Yang-Mills theories with a complex coupling arXiv:2101.03938
PUB | arXiv | Inspire
 
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2950106
Byrnes, E. E.; Daly, R.; Leos-Barajas, V.; Langrock, R.; Gleiss, A. C. (2021): Evaluating the constraints governing activity patterns of a coastal marine top predator Marine Biology,168:(1):11
PUB | DOI
 
2021 | Herausgeber*in Sammelwerk | Entwurf | PUB-ID: 2932908
Oliver Flügel-Martinsen; Franziska Martinsen; Martin Saar (Hrsg.) (Draft): Das Politische (in) der Politischen Theorie. Baden-Baden: Nomos.
PUB
 
2021 | Bielefelder Masterarbeit | PUB-ID: 2950047 OA
Meyer, S. (2021): Berufswahlmotive von Schulbegleiterinnen und Schulbegleitern an Förder- und allgemeinbildenden Schulen. Bielefeld: Universität Bielefeld.
PUB | PDF
 
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2949960
Graulich, D.; Krieft, J.; Moskaltsova, A.; Demir, J.; Peters, T.; Pohlmann, T.; Bertram, F.; Wollschläger, J.; L. Mardegan, J. R.; Francoual, S.; Kuschel, T. (2021): Quantitative comparison of the magnetic proximity effect in Pt detected by XRMR and XMCD Applied Physics Letters,118:(1):012407
PUB | DOI | Download (ext.)
 
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2949952
Kaiser, M. I.; Müller, C. (2021): What is an animal personality? Biology & Philosophy,36:(1):1
PUB | DOI
 
2021 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2949912
Al Ajlan, A. (2021): Divorce and Domestic Violence Among Syrian Refugees in Germany Journal of Interpersonal Violence
PUB | DOI | Download (ext.) | PubMed | Europe PMC
 
2021 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2949899
Gensorowsky, D.; Surmann, B.; Schmidt, J.; Greiner, W. (2021): Nutzungsgrad und Nutzergruppen der Online-Videosprechstunde in der ambulanten ärztlichen Versorgung – Eine Routinedatenanalyse Das Gesundheitswesen
PUB | DOI
 
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2949852 OA
Sagova-Mareckova, M.; Boenigk, J.; Bouchez, A.; Cermakova, K.; Chonova, T.; Cordier, T.; Eisendle, U.; Elersek, T.; Fazi, S.; Fleituch, T.; Frühe, L.; Gajdosova, M.; Graupner, N.; Hägerbäumer, A.; Kelly, A. - M.; Kopecky, J.; Leese, F.; Nõges, P.; Orlic, S.; Panksep, K.; Pawlowski, J.; Petrusek, A.; Piggott, J. J.; Rusch, J. C.; Salis, R.; Schenk, J.; Simek, K.; Stovicek, A.; Strand, D. A.; Vasquez, M. I.; Vrålstad, T.; Zlatkovic, S.; Zupancic, M.; Stoeck, T. (2021): Expanding ecological assessment by integrating microorganisms into routine freshwater biomonitoring Water Research,191:116767
PUB | PDF | DOI
 
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2949739 OA
Potwarka, L. R.; Wicker, P. (2021): Conditions under Which Trickle-Down Effects Occur: A Realist Synthesis Approach Sustainability,13:(1):69
PUB | PDF | DOI
 
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2946770
Balduin, L. S.; Weiss, S.; Müller, H. M. (2021): Supporting auditory word recognition with transcranial direct current stimulation: Effects in elderly individuals with and without objective memory complaints Aging, Neuropsychology and Cognition
PUB | DOI | Download (ext.)
 
2021 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2949743
Leßmann, A. - C. (2021): Diskursive Anforderungen in der Grundschule. In: Uta Quasthoff; Vivien Heller; Miriam Morek (Hrsg.): Diskurserwerb in Familie, Peergroup und Unterricht. Passungen und Teilhabechancen. Berlin: De Gruyter. (Reihe Germanistische Linguistik, 324). S. 279-302.
PUB | DOI | Download (ext.)
 
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Angenommen | PUB-ID: 2949756
Röhnsch, G.; Hämel, K. (Accepted): Co-production in coping with care dependency in Germany: How can integrated local care centers contribute? Health & Social Care in the Community
PUB
 
2021 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2949755
Huß, B. (2021): Well-Being Before and After Pregnancy Termination: The Consequences of Abortion and Miscarriage on Satisfaction With Various Domains of Life Journal of Happiness Studies
PUB | DOI
 
2021 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2949747 OA
Faist, T. (2021): The Transnational Social Question. An Update (2021). Bielefeld: Centre on Migration, Citizenship and Development (COMCAD), Fakultät für Soziologie.
PUB | PDF
 
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2949740 OA
Neumann, A.; Strenge, B.; Schalkwijk, L.; Essig, K.; Schack, T. (2021): Facilitating Workers’ Task Proficiency with Subtle Decay of Contextual AR-Based Assistance Derived from Unconscious Memory Structures Information,12:(1):17
PUB | PDF | DOI
 
2021 | Sammelwerksbeitrag | Im Druck | PUB-ID: 2949689
Volkmann, C. (In Press): Lokales Erzählen. In: Helmut Grugger; Johann Holzner (Hrsg.): Handbuch Familienroman. Der Generationenroman in Moderne und Gegenwart. Berlin: De Gruyter.
PUB
 
2021 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2949679
Werron, T. (2021): Nationalism as a global institution. A historical-sociological view. In: Mathias Albert; Tobias Werron (Hrsg.): What in the World? Understanding global social change. Bristol: Bristol University Press. ( Bristol Studies in International Theory, ). S. 157-176.
PUB
 
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Angenommen | PUB-ID: 2949672
Hinzke, J. - H.; Gesang, J.; Besa, K. - S. (Accepted): Ungewissheit im unterrichtlichen Lehrer*innenhandeln. Zur Erfahrung von Ungewissheit zwischen Norm, Theorie und Habitus Zeitschrift für interpretative Schul- und Unterrichtsforschung,10
PUB
 
2021 | Sammelwerksbeitrag | Angenommen | PUB-ID: 2949674
Paseka, A.; Hinzke, J. - H. (Accepted): Konjunktive Erfahrungsräume an Schulen und ihre Bedeutung für Schulentwicklungsprozesse. Zwischen Suche nach Gewissheiten und Akzeptanz von Ungewissheiten. In: Enikö Zala-Mezö; Julia Häbig; Nina Bremm (Hrsg.): Dokumentarische Methode in der Schulentwicklungsforschung. Münster: Waxmann.
PUB
 
2021 | Datenpublikation | PUB-ID: 2949474 OA
Schlichting, S.; Singh, P. (2021): Data Publication for "3-D structure of the Glasma initial state: Breaking boost-invariance by collisions of extended shock waves in classical Yang-Mills theory". Bielefeld University.
PUB | Dateien verfügbar | DOI
 
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2949833
Schlichting, S.; Singh, P. (2021): 3-D structure of the Glasma initial state: Breaking boost-invariance by collisions of extended shock waves in classical Yang-Mills theory Physical Review D,103:(1):014003
PUB | DOI | arXiv | Inspire
 
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Angenommen | PUB-ID: 2945549
Herr, S.; Kinoshita, S. (Accepted): The Zakharov-Kuznetsov equation in high dimensions: Small initial data of critical regularity Journal of Evolution Equations
PUB | arXiv
 
2021 | Sammelwerksbeitrag | Im Druck | PUB-ID: 2949330
Schumacher, F.; Mertens, C.; Basten, M. (In Press): Entwicklung der forschenden Grundhaltung von Lehramtsstudierenden im Rahmen des Praxissemesters. In: Tobias Schmohl (Hrsg.): Hochschuldidaktische Begleitforschung. Theoretische, empirische und methodologische Perspektiven einer Hochschulbildungsforschung. Bielefeld: transcript. (Hochschulbildung: Lehre und Forschung, 2).
PUB
 
2021 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2949857
Mohsenpour, A.; Biddle, L.; Krug, K.; Bozorgmehr, K. (2021): Measuring deterioration of small-area housing environment: Construction of a multi-dimensional assessment index and validation in shared refugee accommodation SSM - Population Health,13:100725
PUB | DOI | Download (ext.)
 
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2943775
Akemann, G.; Baake, M.; Chakarov, N.; Krüger, O.; Mielke, A.; Ottensmann, M.; Werdehausen, R. (2021): Territorial behaviour of buzzards versus random matrix spacing distributions Journal of Theoretical Biology,509:110475
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC | arXiv
 
2021 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2949961
Nilsson, J. F.; Castellani, L. G.; Draghi, W. O.; Mogro, E. G.; Wibberg, D.; Winkler, A.; Hansen, L. H.; Schlüter, A.; Pühler, A.; Kalinowski, J.; Torres Tejerizo, G. A.; Pistorio, M. (2021): Global transcriptome analysis of Rhizobium favelukesii LPU83 in response to acid stress FEMS Microbiology Ecology,97:(1):fiaa235
PUB | DOI | PubMed | Europe PMC
 
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2949758
Ahinkorah, B. O.; Seidu, A. - A.; Agbaglo, E.; Adu, C.; Budu, E.; Hagan Jr., J. E.; Schack, T.; Yaya, S. (2021): Determinants of antenatal care and skilled birth attendance services utilization among childbearing women in Guinea: evidence from the 2018 Guinea Demographic and Health Survey data BMC Pregnancy and Childbirth,21:(1): 1-11.
PUB | DOI | PubMed | Europe PMC
 
2021 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2949959
Muskat, L.; Kerkhoff, Y.; Humbert, P.; Nattkemper, T. W.; Eilenberg, J.; Patel, A. V. (2021): Image analysis-based quantification of fungal sporulation by automatic conidia counting and gray value correlation MethodsX,101218
PUB | DOI
 
2021 | Dissertation | Angenommen | PUB-ID: 2942326
Kourabas, V. (Accepted): Die Anderen ge-brauchen. Eine rassismustheoretische Analyse von ‚Gastarbeit‘ im migrationsgesellschaftlichen Deutschland. Bielefeld: transcript.
PUB
 
2021 | Sammelwerksbeitrag | Im Druck | PUB-ID: 2941667
Kourabas, V.; Mecheril, P. (In Press): Der Topos ‚Flüchtlingskrise‘. Rassismuskritische Anmerkungen zu gesellschaftlichen Gegenwartsverhandlungen. In: Radhika Natarajan (Hrsg.): Sprache – Bildung – Geschlecht. Interdisziplinäre Ansätze in Flucht- und Migrationskontexten. Wiesbaden: Springer VS.
PUB
 
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2949863
Bollweg, D.; Karsch, F.; Mukherjee, S.; Schmidt, C. (2021): Higher order cumulants of net baryon-number distributions at non-zero μ Nuclear Physics A,1005:121835
PUB | DOI | arXiv | Inspire
 
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2944852 OA
Taubert, N. C.; Bruns, A.; Lenke, C.; Stone, G. (2021): Waiving Article Processing Charges for Least Developed Countries. A Brick Stone of a Large-scale Open Access Transformation. UKSG Insights,34:(1): 1.
PUB | PDF | DOI
 
2021 | Sammelwerksbeitrag | Angenommen | PUB-ID: 2945188
te Poel, K. (Accepted): Lehrerorientierungen. Zur Anerkennungsbedeutsamkeit eigener Schülererfahrungen von angehenden Lehrpersonen . In: Bernhard Schimek (Hrsg.): Grenzen.Gänge.Zwischen.Welten.
PUB
 
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Angenommen | PUB-ID: 2945006
Wegner, C.; Tillmann, J.; Schmiedebach, M. (Accepted): Artemia salina – ein Modellorganismus der aquatischen Biologie. Einfluss verschiedener abiotischer Faktoren auf aquatische Lebewesen MNU Journal
PUB
 
2021 | Sammelwerksbeitrag | Angenommen | PUB-ID: 2946261
Hinzke, J. - H.; Paseka, A. (Accepted): Irritationen beim Forschenden Lernen. Irritierende Erfahrungen von Lehramtsstudierenden und wie sie damit umgehen. In: Carla Bohndick; Margret Bülow-Schramm; Daria Paul; Gabi Reinmann (Hrsg.): Hochschullehre im Spannungsfeld zwischen individueller und institutioneller Verantwortung. Wiesbaden: Springer VS.
PUB
 
2021 | Sammelwerksbeitrag | Angenommen | PUB-ID: 2946255
Hinzke, J. - H. (Accepted): Zur Bedeutung unterrichtlicher Fachlichkeit für die Erfahrung von Krisen im Lehrer_innenberuf. Ergebnisse einer rekonstruktiven Studie und Schlussfolgerungen für die universitäre Lehrer*innenbildung. In: Matthias Grein; Birgit Schädlich; Janina Vernal Schmidt (Hrsg.): Krise des Französischunterrichts? Empirische Forschung zur Frankoromanistik – Lehramtsstudierende im Fokus. Stuttgart: Metzler.
PUB
 
2021 | Sammelwerksbeitrag | Angenommen | PUB-ID: 2946256
Paseka, A.; Hinzke, J. - H.; Feld, I.; Kuckuck, K. (Accepted): Zur Entwicklung von studentischer Reflexionskompetenz im Rahmen Forschenden Lernens. Viel Ungewissheit und wenig Gewissheit. In: David Kemethofer; Johannes Reitinger; Katharina Soukup-Altrichter (Hrsg.): Vermessen? Zum Verhältnis von Bildungsforschung, Bildungspolitik und Bildungspraxis. Münster: Waxmann.
PUB
 
2021 | Sammelwerksbeitrag | Angenommen | PUB-ID: 2946254
Hinzke, J. - H. (Accepted): Selbstbild, Fremdbild, Handlungspraxis. Zur Aufschlüsselung der Relation von Lehrerbildern und unterrichtsbezogenem Lehrerhandeln. In: Dominique Matthes; Hilke Pallesen (Hrsg.): Bilder von Lehrerberuf und Schule. (Mediale) Entwürfe zwischen Produktion, Rezeption und An-eignung. Wiesbaden: Springer VS.
PUB
 
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948908
Zimansky, M.; Gerdes, A.; Schneider, N.; Stiel, S. (2021): Maßnahmen zur Verbesserung der allgemeinen ambulanten Palliativversorgung aus Sicht hausärztlicher Praxisteams Zeitschrift für Palliativmedizin,22:(1): 41-46.
PUB | DOI
 
2021 | Sammelwerksbeitrag | Im Druck | PUB-ID: 2949643
Albert, M. (In Press): The Praxis of change and theory. In: Gunther Hellmann; Jens Steffek (Hrsg.): Praxis as a Perspective on International Relations. Bristol: Bristol University Press .
PUB
 
2021 | Sammelwerksbeitrag | Im Druck | PUB-ID: 2949641
Albert, M.; Vasilache, A. (In Press): Governmentality of the Arctic as an international region. In: Jan Busse (Hrsg.): The Globality of Governmentality. Governing an Entangled World . London: Routledge.
PUB
 
2021 | Sammelwerksbeitrag | Im Druck | PUB-ID: 2949637
Albert, M.; Knecht, S. (In Press): The Arctic is what Scientists Make of it: Integrating Geopolitics into Informed Decisionmaking. In: Paul Berkmann; Oran R. Young; Alexander N. Vylegzhanin; Ole Øvretveit; David A. Balton (Hrsg.): Building Common Interests in the Arctic Ocean with Global Inclusion. Cham: Springer. (Informed Decisionmaking for Sustainability, 2).
PUB
 
2021 | Herausgeber*in Sammelwerk | PUB-ID: 2945795
Mathias Albert; Sandra Holtgreve; Karlson Preuß (Hrsg.) (2021): Envisioning the World: Mapping and Making the Global . Bielefeld: Transcript - forthcoming.
PUB
 
2021 | Sammelwerksbeitrag | PUB-ID: 2945804
Albert, M.; Knecht, S. (2021): A responsibility to freeze? The Arctic as complex object of responsibility. In: Eckard Conze; Antje Vetterlein (Hrsg.): Routledge Handbook of Responsibiltiy in International Relations. London: Routledge - forthcoming.
PUB
 
2021 | Sammelwerksbeitrag | PUB-ID: 2940546
Albert, M. (2021): How Far is it from Münster and Osnabrück to Kampala? State Aggression, the Use of Force and Statehood in a World Society Perspective. In: Eckard Conze; Stefanie Bock (Hrsg.): Rethinking the Crime of Aggression: International and Interdisciplinary Perspectives . The Hague : T.M.C. Asser Press - forthcoming.
PUB
 
2021 | Sammelwerksbeitrag | PUB-ID: 2945803
Albert, M.; Holtgreve, S.; Preuß, K. (2021): Introduction . In: Mathias Albert; Sandra Holtgreve; Karlson Preuß (Hrsg.): Envisioning the World: Mapping and Making the Global . Bielefeld: Transcript - forthcoming.
PUB
 
2021 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2945802
Albert, M. (2021): Every epoch, time-frame, or date that is solid melts into air - does it? The entanglements of global history and world society. In: Mathias Albert; Tobias Werron (Hrsg.): What in the World? Understanding Global Social Change. Bristol: Bristol University Press. (Bristol Studies in International Theory, ). S. 25-42.
PUB
 
2021 | Herausgeber*in Sammelwerk | Veröffentlicht | PUB-ID: 2945794
Mathias Albert; Tobias Werron (Hrsg.) (2021): What in the World? Understanding Global Social Change. Bristol: Bristol University Press.
PUB
 
2021 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2949555
van Norden, J. (2021): Tausendmal berührt. Haptisch historisch lernen? In: Thomas Must; Martin Buchsteiner (Hrsg.): Haptische Zugriffe auf Gegenstände - eine Chance für historisches Lernen? Fachwissenschaftliche, fachdidaktische und pädagogische Impulse. 1. Münster: Waxmann. S. 139-156.
PUB
 
2021 | Herausgeber*in Sammelwerk | Unveröffentlicht | PUB-ID: 2949570
Jochen Sauer (Hrsg.) (Unpublished): Lateinische Grammatik unterrichten analog und digital in Theorie und Praxis. Heidelberg: Propylaeum.
PUB
 
2021 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2949502
Simon, Z. B. (2021): Judging the Past, Blaming the Past, Hailing the Past. In: Baosheng Zhang; Thomas Yunlong Man; Jing Lin (Hrsg.): A Dialogue Between Law and History. Proceedings of the Second International Conference on Facts and Evidence. Singapore: Springer. S. 129-150.
PUB | DOI | Download (ext.)
 
2021 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2949074
Thiedig, K.; Weisshaar, B.; Stracke, R. (2021): Functional and evolutionary analysis of the Arabidopsis 4R-MYB protein SNAPc4 as part of the SNAP complex Plant Physiology
PUB | DOI | Download (ext.)
 
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Im Druck | PUB-ID: 2949408
Hefter, M. H.; Berthold, K. (In Press): Active ingredients and factors for deep processing during an example-based training intervention Learning Environments Research
PUB
 
2021 | Monographie | Veröffentlicht | PUB-ID: 2949370
Engartner, T.; Hedtke, R.; Zurstrassen, B. (2021): Sozialwissenschaftliche Bildung. Politik - Wirtschaft - Gesellschaft. Paderborn: Ferdinand Schöningh.
PUB
 
2021 | Herausgeber*in Sammelwerk | Unveröffentlicht | PUB-ID: 2949297
Levke Harders; Falko Schnicke (Hrsg.) (Unpublished): Practising Borders: Belonging to Empires, Nations, and Regions in the Nineteenth and Twentieth Centuries. New York: Oxford University Press.
PUB
 
2021 | Sammelwerksbeitrag | Unveröffentlicht | PUB-ID: 2949298
Harders, L. (Unpublished): The Region Matters: Governance and Border Practices in 1850s Alsace. In: Levke Harders; Falko Schnicke (Hrsg.): Practising Borders: Belonging to Empires, Nations, and Regions in the Nineteenth and Twentieth Centuries. New York: Oxford University Press.
PUB
 
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Angenommen | PUB-ID: 2949249
Zenke, C. T. (Accepted): Die Schule als „offenes Haus“. Einige Überlegungen zum Verhältnis von Schularchitektur und Demokratiepädagogik Lernende Schule,(92)
PUB
 
2021 | Sammelwerksbeitrag | Im Druck | PUB-ID: 2945827
Zenke, C. T. (In Press): Pädagogische Architektur – Schule als inklusiver Raum. In: Katharina Resch; Katharina-Theresa Lindner; Bettina Streese; Michelle Proyer; Susanne Schwab (Hrsg.): Inklusive Schulentwicklung. Münster, New York: Waxmann.
PUB
 
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Im Druck | PUB-ID: 2945826
Zenke, C. T.; Kurz, B. (In Press): School as an „experimental station“: Über das Prinzip der Laboratory School und seine Verbreitung in Europa Bildung und Erziehung
PUB
 
2021 | Sammelwerksbeitrag | Eingereicht | PUB-ID: 2949187
Mense-Petermann, U. (Submitted): Emerging Economy MNCs and their Geopolitical Embeddedness. In: Mike Geppert; Ödül Özkurt (Hrsg.): Research Agenda in International Business Management. Edward Elgar.
PUB
 
2021 | Konferenzbeitrag | Angenommen | PUB-ID: 2949148
te Poel, K. (Accepted): Anerkennung und habituelle Passung – theorieanalytische und empirische Ergebnisse im Kontext von Lehrerprofessions- und Schulforschung.
PUB
 
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Angenommen | PUB-ID: 2949132
Marr, E.; Molnar, D.; Thieme, N. (Accepted): „wir gehen einen neuen weg in der (.) ja äh ja in der definition unserer arbeit“ – Sichtweisen auf berufsgruppenübergreifende Zusammenarbeit im Kontext inklusionsorientierter Schulen Der pädagogische Blick,27:(2: Themenheft „Komparative pädagogische Berufsgruppenforschung II“)
PUB
 
2021 | Monographie | Im Druck | PUB-ID: 2949109
Flügel-Martinsen, O. (In Press): Kritik der Gegenwart. Politische Theorie als kritische Zeitdiagnose. Bielefeld: Transcript.
PUB
 
2021 | Zeitschriftenaufsatz | PUB-ID: 2949049
Gladitz, A.; Borowski, D. (2021): Vermittlung von Berufs- und Fachsprachen – Meilensteine und Wegweiser. Einführung in den Themenschwerpunkt InfoDaF ,48:(1: Themenheft „Zum Status quo von Berufs- und Fachsprachen und ihrer Vermittlung“)
PUB
 
2021 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948858
Beyer, M. (2021): „Warum sagt einem das niemand?“ Pluralität und Reflexivität für die schulische (sozio-)ökonomische Bildung. In: Janina Urban; Lisa-Marie Schröder; Harald Hantke; Lukas Bäuerle (Hrsg.): Wirtschaft neu lehren. Erfahrungen aus der pluralen, sozioökonomischen Hochschulbildung. Wiesbaden: Springer VS. (Sozioökonomische Bildung und Wissenschaft, ). S. 61-75.
PUB | DOI | Download (ext.)
 
2021 | Sonderausgabe Zeitschrift | PUB-ID: 2948877
Anne Gladitz; Damaris Borowski (Hrsg.) (2021): Themenheft „Zum Status quo von Berufs- und Fachsprachen und ihrer Vermittlung“, In: Anne Gladitz; Damaris Borowski (Hrsg.), InfoDaF ,48:(1)
PUB
 
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2949031
Schulte, A.; Wegner, C. (2021): Choosing an elective - What impact do scientific profile classes have? Progress in Science Education (PriSE) ,4:(1): 5-10.
PUB | DOI
 
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Angenommen | PUB-ID: 2946250
Besa, K. - S.; Gesang, J.; Hinzke, J. - H. (Accepted): Zum Verhältnis von Forschungskompetenz und Unterrichtsplanung Jahrbuch für Allgemeine Didaktik, 91-107.
PUB
 
2021 | Sammelwerksbeitrag | Im Druck | PUB-ID: 2946257
Hinzke, J. - H.; Damm, A.; Geber, G.; Matthes, D.; Bauer, T.; Kahlau, J. (In Press): Schlüsselkompetenzen durch Forschendes Lernen in der Lehrer*innenbildung? Perspektiven von Studierenden und Anforderungen an Universitätsdozierende. In: Felix Albrecht; Alexa Maria Kunz; Günter Mey; Jürgen Raab (Hrsg.): Qualitativ Forschen als Schlüsselkompetenz. Prämissen, Praktiken, Perspektiven. Weinheim: Beltz. S. 99-121.
PUB
 
2021 | Sammelwerksbeitrag | Im Druck | PUB-ID: 2945193
Helm, W.; Schmideler, S. (In Press): Bildwissen digital. Illustrationen im historischen Kinder- und Jugendsachbuch und ihre Analyse. In: Sebastian Schmideler; Wiebke Helm (Hrsg.): BildWissen <--> KinderBuch. Historische Sachliteratur für Kinder und Jugendliche und ihre digitale Analyse . Stuttgart: Metzler. ( Studien zu Kinder- und Jugendliteratur und -medien (SKJLM), 5).
PUB
 
2021 | Herausgeber*in Sammelwerk | Im Druck | PUB-ID: 2937667
Sebastian Schmideler; Wiebke Helm (Hrsg.) (In Press): BildWissen <--> KinderBuch. Historische Sachliteratur für Kinder und Jugendliche und ihre digitale Analyse. Stuttgart: Metzler.
PUB
 
2021 | Sammelwerksbeitrag | Im Druck | PUB-ID: 2934207
Schmideler, S. (In Press): ABC Book, Orbis Pictus, Pictorial Primer. On the Materiality of 19th-Century Concept Picture Books between the Aura of the Book Object and the Challenges of the "Digital Humanities". In: Viola Hildebrand-Schat; Katarzyna Bazarnik,; Christoph Benjamin Schulz (Hrsg.): Refresh the Book. On the Hybrid Nature of the Book in the Age of Electronic Publishing. Leiden: Brill. ( Critical Studies, 41).
PUB
 
2021 | Sammelwerksbeitrag | Im Druck | PUB-ID: 2944983
Hood, R.; Keller, B.; Streib, H. (In Press): Semantic Differential. In: Steven Engler; Michael Stausberg (Hrsg.): The Routledge Handbook of Research Methods in the Study of Religion. Routledge.
PUB
 
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Eingereicht | PUB-ID: 2946598
Streib, H. (Submitted): Religious Development as Change in Religious Types: Results from Three-wave Longitudinal Data with Faith Development Interviews undisclosed
PUB | Download (ext.)
 
2021 | Konferenzbeitrag | Angenommen | PUB-ID: 2948850
te Poel, K. (Accepted): Von der rekonstruktiven Kasuistik zur Habitusreflexion in der universitären Praxisbegleitung? Konzeptionelle Möglichkeiten und Schwierigkeiten.
PUB
 
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Angenommen | PUB-ID: 2943681
te Poel, K.; Martini, N. (Accepted): Interprofessionelle Kooperation im Sachunterricht an inklusiven Schulen. Fachdidaktische und professionstheoretische Perspektivierungen ausgehend von ethnographischen Unterrichtsbeobachtungen Widerstreit-Sachunterricht
PUB
 
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948623
Frettlöh, D.; Smilansky, Y.; Solomon, Y. (2021): Bounded displacement non-equivalence in substitution tilings Journal of Combinatorial Theory, Series A,177:105326
PUB | DOI | WoS | arXiv | Inspire
 
2021 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948744
Köster, T.; Staiger, D. (2021): RNA-Binding Protein Immunoprecipitation and High-Throughput Sequencing. In: José J. Sanchez-Serrano; Julio Salinas (Hrsg.): Arabidopsis Protocols . New York: Humana. (Methods in molecular biology , 2200). S. 453-461.
PUB | DOI | PubMed | Europe PMC
 
2021 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948739
Spiess, M.; Kleinke, K.; Reinecke, J. (2021): Proper Multiple Imputation of Clustered or Panel Data. In: Peter Lynn (Hrsg.): Advances in Longitudinal Survey Methodology. Hoboken, NJ: Wiley. (Wiley series in probability and statistics, ).
PUB
 
2021 | Sammelwerksbeitrag | Eingereicht | PUB-ID: 2948738
Schmideler, S. (Submitted): Bilderbücher – Reimgeschichten. Werk und Wirkung Adolf Holsts aus kinderliteraturhistorischer Perspektive. In: Stefan Brüdermann; Sebastian Schmideler (Hrsg.): Bilderbücher, Reimgeschichten - Leben, Werk und Wirkung des Bückeburger Kinderlyrikers Adolf Holst. Göttingen: Wallstein. (Veröffentlichungen des Niedersächsischen Landesarchivs, 5).
PUB
 
2021 | Sammelwerksbeitrag | Im Druck | PUB-ID: 2948680
te Poel, K.; Bolgen, K. (In Press): Inklusion in Theologie und Religionspädagogik. Ausgewählte fachdidaktische und fachliche Zugänge, Kernfragen und Herausforderungen. In: Michael Braksiek; Kinga Golus; Bernd Gröben; Martin Heinrich; Peter Schildhauer; Lilian Streblow (Hrsg.): Schulische Inklusion als Phänomen – Phänomene schulischer Inklusion.
PUB
 

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Zitationsstil: wels

Export / Einbettung