Please note that PUB no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
71167 Publikationen
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2949740
PUB
| PDF | DOI

Neumann, Alexander, Strenge, Benjamin, Schalkwijk, Lars, Essig, Kai, and Schack, Thomas. 2021. “Facilitating Workers’ Task Proficiency with Subtle Decay of Contextual AR-Based Assistance Derived from Unconscious Memory Structures”. Information 12 (1): 17.
2021 | Sammelwerksbeitrag | Im Druck | PUB-ID: 2949689
PUB
Volkmann, Christian. In Press. “Lokales Erzählen”. In Handbuch Familienroman. Der Generationenroman in Moderne und Gegenwart, ed. Helmut Grugger and Johann Holzner. Berlin: De Gruyter.
2021 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2949679
PUB
Werron, Tobias. 2021. “Nationalism as a global institution. A historical-sociological view”. In What in the World? Understanding global social change, ed. Mathias Albert and Tobias Werron, 157-176. Bristol Studies in International Theory. Bristol: Bristol University Press.
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Angenommen | PUB-ID: 2949672
PUB
Hinzke, Jan-Hendrik, Gesang, Johanna, and Besa, Kris-Stephen. Accepted. “Ungewissheit im unterrichtlichen Lehrer*innenhandeln. Zur Erfahrung von Ungewissheit zwischen Norm, Theorie und Habitus”. Zeitschrift für interpretative Schul- und Unterrichtsforschung 10.
2021 | Sammelwerksbeitrag | Angenommen | PUB-ID: 2949674
PUB
Paseka, Angelika, and Hinzke, Jan-Hendrik. Accepted. “Konjunktive Erfahrungsräume an Schulen und ihre Bedeutung für Schulentwicklungsprozesse. Zwischen Suche nach Gewissheiten und Akzeptanz von Ungewissheiten”. In Dokumentarische Methode in der Schulentwicklungsforschung, ed. Enikö Zala-Mezö, Julia Häbig, and Nina Bremm. Münster: Waxmann.
2021 | Datenpublikation | PUB-ID: 2949474
PUB
| Dateien verfügbar | DOI

Schlichting, Sören, and Singh, Pragya. 2021. Data Publication for "3-D structure of the Glasma initial state: Breaking boost-invariance by collisions of extended shock waves in classical Yang-Mills theory". Bielefeld University.
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2949833
PUB | DOI | arXiv | Inspire
Schlichting, Sören, and Singh, Pragya. 2021. “3-D structure of the Glasma initial state: Breaking boost-invariance by collisions of extended shock waves in classical Yang-Mills theory”. Physical Review D 103 (1): 014003.
2021 | Sammelwerksbeitrag | Im Druck | PUB-ID: 2949330
PUB
Schumacher, Fabian, Mertens, Claudia, and Basten, Melanie. In Press. “Entwicklung der forschenden Grundhaltung von Lehramtsstudierenden im Rahmen des Praxissemesters”. In Hochschuldidaktische Begleitforschung. Theoretische, empirische und methodologische Perspektiven einer Hochschulbildungsforschung, ed. Tobias Schmohl. Vol. 2. Hochschulbildung: Lehre und Forschung. Bielefeld: transcript.
2021 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2949857
PUB | DOI | Download (ext.)
Mohsenpour, Amir, Biddle, Louise, Krug, Katja, and Bozorgmehr, Kayvan. 2021. “Measuring deterioration of small-area housing environment: Construction of a multi-dimensional assessment index and validation in shared refugee accommodation”. SSM - Population Health 13: 100725.