Please note that PUB no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

69627 Publikationen

2020 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2943078
Vasilache, Andreas. “Cowardice and Military Security: Some Heuristic Reflections”. European Journal for Security Research (2020).
PUB | DOI
 
2020 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2943658 OA
Ludusan, Bogdan, and Wagner, Petra. “Speech, laughter and everything in between: A modulation spectrum-based analysis”. Proceedings. 10th International Conference on Speech Prosody 2020. 25-28 May 2020, Tokyo, Japan. ISCA, 2020. 995-999.
PUB | PDF | DOI
 
2020 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2943661 OA
Schuppler, Barbara, and Ludusan, Bogdan. “An analysis of prosodic boundary detection in German and Austrian German read speech”. Proceedings. 10th International Conference on Speech Prosody 2020. 25-28 May 2020, Tokyo, Japan . ISCA, 2020. 990-994.
PUB | PDF | DOI
 
2020 | Rezension | Veröffentlicht | PUB-ID: 2943653 OA
Adair, Gigi. “Eric Langley, Shakespeare’s Contagious Sympathies: Ill Communications. Oxford: Oxford University Press, 2018. xiv, 322 pp. – ISBN 978-0-19-882184-7”. Shakespeare Jahrbuch 156 (2020): 290-291.
PUB | PDF
 
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2943654
Zenke, Christian Timo. “Homeschooling als Herausforderung an Schultheorie”. Herausforderung Lehrer*innenbildung 3.1 (2020): 510-522.
PUB | DOI | Download (ext.)
 
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2943652
Zenke, Christian Timo. “Baukulturelle Bildung und Partizipation in schulischen Bauprozessen”. Kulturelle Bildung Online (2020).
PUB | Download (ext.)
 
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2943651
Zenke, Christian Timo. “Schule als "Labor". Eine internationale Perspektive auf das Prinzip der „Laboratory School“”. WE_OS-Jahrbuch 3 (2020): 175-184.
PUB | DOI | Download (ext.)
 
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2943650
Textor, Annette, Devantié, Rainer, Dorniak, Marlena, Gold, Johanna, Zenke, Christian Timo, and Zentarra, Dominik. “Laborschule Bielefeld: Das „Lehrer-Forscher-Modell“ im Jahr 2020 – institutionalisierte Kooperation zwischen Schule und Universität”. WE_OS-Jahrbuch 3 (2020): 77-97.
PUB | DOI | Download (ext.)
 
2020 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2943489
Mertens, Claudia, Schumacher, Fabian, and Basten, Melanie. “Metadiskurs „Forschendes Lernen“. Die Systematik in den Systematisierungsversuchen”. Forschendes Lernen in der Lehrer/innenbildung. Implikationen für Wissenschaft und Praxis. Ed. Melanie Basten, Claudia Mertens, Anke Schöning, and Eike Wolf. Münster: Waxmann, 2020. 11-30.
PUB | DOI | Download (ext.)
 
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2943649
Jacobsen, Jannes, Jaschke, Philipp, Krieger, Magdalena, Kroh, Martin, Legewie, Nicolas, and Löbel, Lea-Maria. “Bringing together Community Organizations and Social Science Research - The "Mentoring of Refugees" Project”. Canadian Diversity 17.2: Comparing the German and Canadian Experiences of Resettling Refugees (2020): 82-88.
PUB | Download (ext.)
 

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Zitationsstil: mla

Export / Einbettung