Please note that PUB no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

2526 Publikationen

2017 | Kurzbeitrag Konferenz | PUB-ID: 2912702
Lifespan Physical Activity Profile, Cognitive Function And Brain Metabolism In Old Age
Engeroff T, Vogt L, Fleckenstein J, Füzéki E, Schwarz S, Pilatus U, Matura S, Pantel J, Banzer W (2017)
Presented at the 64th Annual Meeting of the American College of Sports Medicine, Denver, USA.
PUB
 
2017 | Kurzbeitrag Konferenz | PUB-ID: 2912701
The differentiated impact of physical activity and sedentary behaviour on the cognitive function of the brain in the elderly.
Schwarz S, Engeroff T, Fleckenstein J, Füzéki E, Matura S, Pilatus U, Vogt L, Pantel J, Banzer W (2017)
Presented at the 22nd Annual Congress of the European College of Sport Science, Essen, Germany.
PUB
 
2017 | Kurzbeitrag Konferenz | PUB-ID: 2931547
Validierung der deutschen Fassung des Negative Acts Questionnaire-R
Bentler D, Philipps E, Maier GW (2017)
Presented at the 10. Tagung der Fachgruppe Arbeits-, Organisations-, und Wirtschaftspsychologie der Deutschen Gesellschaft für Psychologie, Dresden.
PUB
 
2017 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2931439
Exploring Attitudes Towards English as a Lingua Franca in Germany. The Need for Appropriate Training and the Gap between Theory and Practice
Zehne C (2017)
Presented at the Multilingualism in Society, Politics and Education, Freiburg .
PUB
 
2017 | Kurzbeitrag Konferenz | PUB-ID: 2931442
Herausforderungen an die Englischdidaktik in inklusiven Settings
Schildhauer P, Zehne C (2017)
Presented at the Ringvorlesung Theoretisch-fachdidaktische Zugänge zum Thema schulische Inklusion, Bielefeld .
PUB
 
2017 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2931440
SPORT: Students‘ Perspectives on the Researching Teacher
Schildhauer P, Zehne C (2017)
Presented at the Evaluation im Praxissemester, Bielefeld .
PUB
 
2017 | Datenpublikation | PUB-ID: 2913104
Time Series Prediction for Relational and Kernel Data
Paaßen B (2017)
Bielefeld University.
PUB | Dateien verfügbar | DOI
 
2017 | Zeitschriftenaufsatz | PUB-ID: 2931130
Forschendes Lernen ohne forschende Lehrkräfte?
Klewin G, Koch B (2017)
DDS-DIE DEUTSCHE SCHULE 109(1): 58-69.
PUB | WoS
 
 
2017 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2931441
Exploring Attitudes Towards ELF in Germany- from Teachers to a Multidimensional Approach
Zehne C (2017)
Presented at the 10th Anniversary Conference of English as a Lingua Franca, Helsinki.
PUB
 
2017 | Sammelwerksbeitrag | PUB-ID: 2908606
Using Cognitive Models to Understand Multimodal Processes. The Case for Speech and Gesture Production
Kopp S, Bergmann K (2017)
In: Handbook of Multimodal-Multisensor Interfaces. Vol. 1: Foundations, User Modeling, and Common Modality Combinations. Oviatt S, Schuller B, Cohen P, Krüger A (Eds); ACM books, 14. ACM, Morgan Claypool: 239-276.
PUB | DOI
 
2017 | Kurzbeitrag Konferenz | PUB-ID: 2913587
Autonomy-supportive teaching behavior in science lessons - An intervention for pre-service teachers
Großmann N, Fries S, Wilde M (2017)
Presented at the 17th Conference of the European Science Education Research Association (ESERA), Dublin.
PUB | PDF
 
2017 | Sammelwerksbeitrag | PUB-ID: 2931360
Promoting basic arithmetic concepts through language and embodied practices
Kern F, Ohlhus S, Rottmann T (2017)
In: Changing subjects, changing pedagocies: Diversities in school and education. Pyyry N, Tainio L, Juuti K, Vasquez R, Paananen M (Eds); Studies in Subject Didactics , 13. Helsinki: Finnish Research Association for Subject Didactics: 145-163.
PUB | Download (ext.)
 
2017 | Sammelwerksbeitrag | PUB-ID: 2914282
Forschendes Lernen durch ethnographisches Beobachten
Kern F (2017)
In: Forschendes Lernen im Praxissemester. Zugänge, Konzepte, Erfahrungen. Schüssler R, Schöning A, Schwier V, Schicht S, Gold J, Weyland U (Eds); Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt: 161-166.
PUB
 
2017 | Sammelwerksbeitrag | PUB-ID: 2931361
Forschendes Lernen in der Sprachlichen Grundbildung – Ethnographisches Beobachten und sprachdidaktische Reflexion
Kern F, Clemens J, Stein A (2017)
In: Forschendes Lernen im Praxissemester–Zugänge, Konzepte, Erfahrungen. Schüssler R, Schwier V, Schöning A, Schicht S, Gold J, Weyland U (Eds); Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt: 322-327.
PUB
 
2017 | Zeitschriftenaufsatz | PUB-ID: 2914142
Fluency and the integration of semiotic resources in interactional learning processes
Kern F, Ohlhus S (2017)
Classroom Discourse 8(2: SI): 139-155.
PUB | DOI | WoS
 
2017 | Zeitschriftenaufsatz | PUB-ID: 2908114 PUB | DOI | WoS
 
2017 | Report | PUB-ID: 2913036 PUB | Download (ext.)
 
2017 | Sammelwerksbeitrag | PUB-ID: 2931286
Mobiles digitales Sammeln als künstlerische Strategie
Wiese C (2017)
In: Kunstpädagogik digital mobil. Film, Video, Multimedia, 3D und Mobile Learning mit Smartphone und Tablet - Vermittlungsszenarien, Unterrichtsprojekte und Reflexionen. Camuka A, Peez G (Eds); München: kopaed: 69-77.
PUB
 
2017 | Monographie | PUB-ID: 2915796 PUB | PDF | DOI
 

Filter und Suchbegriffe

year=2017

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Export / Einbettung