Please note that PUB no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

246 Publikationen

2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2920689
Y. Yang, et al., “Rapid Water Permeation Through Carbon Nanomembranes with Sub-Nanometer Channels”, ACS NANO, vol. 12, 2018, pp. 4695-4701.
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2931688
P. Beckerle, et al., “Feel-good robotics: requirements on touch for embodiment in assistive robotics”, Frontiers in Neurorobotics, 2018.
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2932810
M. Vierhaus, et al., “Zur Angleichung von Itemwortlauten bei SDQ-Fremd- und Selbstbericht und deren Auswirkung auf Beurteilungsdiskrepanzen ”, DIAGNOSTICA, vol. 64, 2018, pp. 169-179.
PUB | DOI | WoS
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2917044
D. Schepers and J. Reinecke, “Conditional relevance of controls: A simultaneous test of the influences of self-control and deterrence on criminal behaviour in the context of Situational Action Theory”, European Journal of Criminology, vol. 15, 2018, pp. 77-92.
PUB | DOI | WoS
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2931105
O. Kliche, et al., “Ethische Aspekte des Dolmetschens im mehrsprachig-interkulturellen Arzt-Patienten-Verhältnis”, Ethik in der Medizin, vol. 30, 2018, pp. 205-220.
PUB | DOI | WoS
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2930286
C. Grunschel, et al., “"I'll stop procrastinating now!" Fostering specific processes of self-regulated learning to reduce academic procrastination”, JOURNAL OF PREVENTION & INTERVENTION IN THE COMMUNITY, vol. 46, 2018, pp. 143-157.
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2918283
A. Wieczorek, et al., “Genetically modified human type II collagen for N- and C-terminal covalent tagging”, CANADIAN JOURNAL OF CHEMISTRY, vol. 96, 2018, pp. 204-211.
PUB | DOI | WoS
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2920956
W. Bleidorn, et al., “A Nuclear Twin Family Study of Self-Esteem”, EUROPEAN JOURNAL OF PERSONALITY, vol. 32, 2018, pp. 221-232.
PUB | DOI | WoS
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2919062
A. Schlarb, et al., “Arbeitsverhalten und Schlaf. Der Einfluss des Arbeitsverhaltens auf das Schlafverhalten, die empfundene Selbstwirksamkeit und klinische Symptome”, SOMNOLOGIE, vol. 22, 2018, pp. 10-17.
PUB | DOI | WoS
 
2017 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2912976
A.K. Arens, et al., “Math Self-Concept, Grades, and Achievement Test Scores: Long-Term Reciprocal Effects Across Five Waves and Three Achievement Tracks”, Journal of Educational Psychology, vol. 109, 2017, pp. 621-634.
PUB | DOI | WoS
 
2017 | Dissertation | Veröffentlicht | PUB-ID: 2935944
N. Krott, Mental contrasting of counterfactual fantasies. Letting go of the past and engaging in the present, Hamburg: Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg, 2017.
PUB
 
2017 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2916422
S. Koch, et al., “Amplified cross-linking efficiency of self-assembled monolayers through targeted dissociative electron attachment for the production of carbon nanomembranes”, BEILSTEIN JOURNAL OF NANOTECHNOLOGY, vol. 8, 2017, pp. 2562-2571.
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2017 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2917067
M.D. Gulewitsch and A. Schlarb, “Comparison of gut-directed hypnotherapy and unspecific hypnotherapy as self-help format in children and adolescents with functional abdominal pain or irritable bowel syndrome”, European Journal of Gastroenterology & Hepatology, vol. 29, 2017, pp. 1351-1360.
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2017 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2914013
N. Otterpohl, et al., “Erfassung von elterlicher bedingter Wertschätzung im Lern- und Leistungsbereich und im Bereich der Emotionsregulation Eine deutschsprachige Adaptation der Parental Conditional Regard Scale (PCR-D)”, ZEITSCHRIFT FUER ENTWICKLUNGSPSYCHOLOGIE UND PAEDAGOGISCHE PSYCHOLOGIE, vol. 49, 2017, pp. 98-111.
PUB | DOI | WoS
 
2017 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2915095
M. Schwinger, C. Schoene, and N. Otterpohl, “Structure of Contingent Self-Esteem Global, Domain-Specific, or Hierarchical Construct?”, EUROPEAN JOURNAL OF PSYCHOLOGICAL ASSESSMENT, vol. 33, 2017, pp. 388-397.
PUB | DOI | WoS
 
2017 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2910356
K.M. Merki and B. Oerke, “Long-term effects of the implementation of state-wide exit exams: a multilevel regression analysis of mediation effects of teaching practices on students' motivational orientations”, EDUCATIONAL ASSESSMENT EVALUATION AND ACCOUNTABILITY, vol. 29, 2017, pp. 23-54.
PUB | DOI | WoS
 
2016 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2910755
I. Bihlmaier and A. Schlarb, “Self-efficacy and sleep problems - A pilot study comparing sleep-disordered and healthy school-age children”, Somnologie, vol. 20, 2016, pp. 275-280.
PUB | DOI | WoS
 
2016 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2904502 OA
V. Ertl, et al., “Drinking to ease the burden: a cross-sectional study on trauma, alcohol abuse and psychopathology in a post-conflict context”, BMC Psychiatry, vol. 16, 2016, : 202.
PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2016 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2905975
J. Gorges, “Sounds enjoyable-Intrinsic task value regarding novel academic tasks”, Learning and Individual Differences, vol. 49, 2016, pp. 414-420.
PUB | DOI | WoS
 
2016 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2916708
R.T. Mikolajczyk, et al., “Alcohol Drinking in University Students Matters for Their Self-Rated Health Status: A Cross-sectional Study in Three European Countries”, Frontiers in Public Health, vol. 4, 2016, : 210.
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 

Filter und Suchbegriffe

keyword="self-assembly"

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Zitationsstil: ieee

Export / Einbettung