Please note that PUB no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

125 Publikationen

2020 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2938655
Bush, A.; Grotjohann, N. (2020): Collaboration in Teacher Education. A cross-sectional study on future teachers’ attitudes towards collaboration, their intentions to collaborate and their performance of collaboration Teaching and Teacher Education,88:102968
PUB | DOI
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2938394
Gorges, J.; Hollmann, J. (2019): The Structure of Academic Self-Concept When Facing Novel Learning Content: Multidimensionality, Hierarchy, and Change EUROPES JOURNAL OF PSYCHOLOGY,15:(3): 491-508.
PUB | DOI | WoS
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2938406 OA
Backs, S.; Schleef, M.; Buermann, H. (2019): Stand up–it’s all about the team? The composition of entrepreneurship teams in entrepreneurship education at a german university Journal of entrepreneurship education,22:(4)
PUB | PDF
 
2019 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2937639 OA
Nordemann, K.; Rottmann, T. (2019): Embodied learning in mathematics education. Fostering children’s repeating pattern competencies by using whole-body movements. In: Jarmila Novotná; Hana Moraová; Charles University, Faculty of Education (Hrsg.): Opportunities in Learning and Teaching Elementary Mathematics. Proceedings of the International Symposium on Elementary Mathematics Teaching SEMT’19 . Prag. S. 261-270.
PUB | Download (ext.)
 
2019 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2934902
Dumcke, R.; Wegner, C.; Rahe-Meyer, N. (2019): Resuscitation as a health issue. Biology teacher’s competency and its association with the subject.
PUB
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2921254
Frohn, J.; Heinrich, M. (2018): Inkompetente Kompetenzorientierung? Das verkürzte Verständnis der Kompetenzorientierung und die Konsequenzen für die Lehrkräfteausbildung und Lehrkräftefortbildung DIE DEUTSCHE SCHULE,110:(1): 65-74.
PUB | DOI | WoS
 
2018 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2913587 OA
Großmann, N.; Fries, S.; Wilde, M. (2018): Autonomy-supportive teaching behavior in science lessons - An intervention for pre-service teachers. In: Electronic Proceedings of the ESERA 2017 Conference. Research, Practice and Collaboration in Science Education. Part 13. Dublin, Ireland: Dublin City University. S. 1681-1691.
PUB | PDF
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2931541
Otto, J.; Streese, B.; Fiedler-Ebke, W. (2018): Regionale Netzwerkstrukturen im Kontext von Bildungsbenachteiligungen am Beispiel des Bielefelder Netzwerks Alle Kinder mitnehmen DDS-DIE DEUTSCHE SCHULE,110:(3): 227-239.
PUB | DOI | WoS
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2931136 OA
Bush, A.; Grotjohann, N. (2018): Professionalization through Collaboration in Teacher Education - Identifying the Status Quo PUPIL. International Journal of Teaching, Education and Learning,2:(2): 189-203.
PUB | PDF | DOI | Download (ext.)
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2914985
Gorges, J.; Neumann, P.; Wild, E.; Stranghöner, D.; Lütje-Klose, B. (2018): Reciprocal effects between self-concept of ability and performance: A longitudinal study of children with learning disabilities in inclusive versus exclusive elementary education Learning and Individual Differences,61
PUB | DOI | Download (ext.) | WoS
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2913389 OA
Paaßen, B.; Hammer, B.; Price, T.; Barnes, T.; Gross, S.; Pinkwart, N. (2018): The Continuous Hint Factory - Providing Hints in Vast and Sparsely Populated Edit Distance Spaces Journal of Educational Data Mining,10:(1): 1-35.
PUB | Download (ext.) | arXiv
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2919083
Bernholt, A.; Hagenauer, G.; Lohbeck, A.; Glaeser-Zikuda, M.; Wolf, N.; Moschner, B.; Lueschen, I.; Klass, S.; Dunker, N. K. (2018): Antecedents of study satisfaction of students in teacher education JOURNAL FOR EDUCATIONAL RESEARCH ONLINE-JERO,10:(1): 24-51.
PUB | WoS
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2919029 OA
Brankovic, J. (2018): Associations of Higher Education Institutions: Types, Trends and Implications Higher Education in Russia and Beyond,15:(1): 13-14.
PUB | Download (ext.)
 
2017 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2911789
Li, H. (2017): Academic Integration of Mainland Chinese Students in Germany SOCIAL INCLUSION,5:(1): 80-92.
PUB | DOI | WoS
 
2017 | Datenpublikation | PUB-ID: 2913083 OA
Paaßen, B. (2017): BinaryAdder UML Dataset. Bielefeld University.
PUB | Dateien verfügbar | DOI
 
2017 | Bielefelder E-Dissertation | PUB-ID: 2909168 OA
Nitz, A. (2017): Why study in Latin America? International student mobility to Colombia and Brazil. Bielefeld: Universität Bielefeld.
PUB | PDF
 
2017 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2931130
Klewin, G.; Koch, B. (2017): Forschendes Lernen ohne forschende Lehrkräfte? DDS-DIE DEUTSCHE SCHULE,109:(1): 58-69.
PUB | WoS
 
2017 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2916460
Schulz, W.; Schunck, R.; Diewald, M.; Johnson, W. (2017): Pathways of Intergenerational Transmission of Advantages during Adolescence: Social Background, Cognitive Ability, and Educational Attainment Journal of Youth and Adolescence,46:(10): 2194-2214.
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2017 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2916367
Tyrell, H.; Vanderstraeten, R. (2017): Familia y escuela: Algunas reflexiones sobre la diferenciación interna del sistema de la educación REVISTA MAD-REVISTA DEL MAGISTER EN ANALISIS SISTEMICO APLICADO A LA SOCIEDAD,(36): 1-20.
PUB | DOI | WoS
 
2016 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2903047
Blanchard, E.; Willmann, G. (2016): Trade, education, and the shrinking middle class JOURNAL OF INTERNATIONAL ECONOMICS,99: 263-278.
PUB | DOI | WoS
 

Filter und Suchbegriffe

keyword="Education"

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Zitationsstil: wels

Export / Einbettung