Please note that PUB no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

125 Publikationen

2020 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2938655
Bush, A. & Grotjohann, N. (2020). Collaboration in Teacher Education. A cross-sectional study on future teachers’ attitudes towards collaboration, their intentions to collaborate and their performance of collaboration. Teaching and Teacher Education, 88: 102968. Elsevier. doi:https://doi.org/10.1016/j.tate.2019.102968.
PUB | DOI
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2938394
Gorges, J. & Hollmann, J. (2019). The Structure of Academic Self-Concept When Facing Novel Learning Content: Multidimensionality, Hierarchy, and Change. EUROPES JOURNAL OF PSYCHOLOGY, 15(3), 491-508. Psychopen. doi:10.5964/ejop.v15i3.1716.
PUB | DOI | WoS
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2938406 OA
Backs, S., Schleef, M. & Buermann, H. (2019). Stand up–it’s all about the team? The composition of entrepreneurship teams in entrepreneurship education at a german university. Journal of entrepreneurship education, 22(4). Allied Business Academies.
PUB | PDF
 
2019 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2937639 OA
Nordemann, K. & Rottmann, T. (2019). Embodied learning in mathematics education. Fostering children’s repeating pattern competencies by using whole-body movements. In J. Novotná, H. Moraová & Charles University, Faculty of Education (Hrsg.), Opportunities in Learning and Teaching Elementary Mathematics. Proceedings of the International Symposium on Elementary Mathematics Teaching SEMT’19 (S. 261-270). Gehalten auf der International Symposium on Elementary Mathematics Teaching, SEMT’19 , Prag.
PUB | Download (ext.)
 
2019 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2934902
Dumcke, R., Wegner, C. & Rahe-Meyer, N. (2019). Resuscitation as a health issue. Biology teacher’s competency and its association with the subject. Gehalten auf der 13. ESERA Conference.
PUB
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2921254
Frohn, J. & Heinrich, M. (2018). Inkompetente Kompetenzorientierung? Das verkürzte Verständnis der Kompetenzorientierung und die Konsequenzen für die Lehrkräfteausbildung und Lehrkräftefortbildung. DIE DEUTSCHE SCHULE, 110(1), 65-74. Waxmann Verlag GmbH.
PUB | DOI | WoS
 
2018 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2913587 OA
Großmann, N., Fries, S. & Wilde, M. (2018). Autonomy-supportive teaching behavior in science lessons - An intervention for pre-service teachers. Electronic Proceedings of the ESERA 2017 Conference. Research, Practice and Collaboration in Science Education. Part 13 (S. 1681-1691). Gehalten auf der 12th Conference of the European Science Education Research Association (ESERA), Dublin, Ireland: Dublin City University.
PUB | PDF
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2931541
Otto, J., Streese, B. & Fiedler-Ebke, W. (2018). Regionale Netzwerkstrukturen im Kontext von Bildungsbenachteiligungen am Beispiel des Bielefelder Netzwerks Alle Kinder mitnehmen. DDS-DIE DEUTSCHE SCHULE, 110(3), 227-239. Waxmann Verlag. doi:10.31244/dds.2018.02.04.
PUB | DOI | WoS
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2931136 OA
Bush, A. & Grotjohann, N. (2018). Professionalization through Collaboration in Teacher Education - Identifying the Status Quo. PUPIL. International Journal of Teaching, Education and Learning, 2(2), 189-203. GRDS Publishing. doi:10.20319/pijtel.2018.22.189203.
PUB | PDF | DOI | Download (ext.)
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2914985
Gorges, J., Neumann, P., Wild, E., Stranghöner, D. & Lütje-Klose, B. (2018). Reciprocal effects between self-concept of ability and performance: A longitudinal study of children with learning disabilities in inclusive versus exclusive elementary education. Learning and Individual Differences, 61. Elsevier BV. doi:10.1016/j.lindif.2017.11.005.
PUB | DOI | Download (ext.) | WoS
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2913389 OA
Paaßen, B., Hammer, B., Price, T., Barnes, T., Gross, S. & Pinkwart, N. (2018). The Continuous Hint Factory - Providing Hints in Vast and Sparsely Populated Edit Distance Spaces. Journal of Educational Data Mining, 10(1), 1-35. Educational Data Mining Society.
PUB | Download (ext.) | arXiv
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2919083
Bernholt, A., Hagenauer, G., Lohbeck, A., Glaeser-Zikuda, M., Wolf, N., Moschner, B., Lueschen, I., Klass, S. & Dunker, N.K. (2018). Antecedents of study satisfaction of students in teacher education. JOURNAL FOR EDUCATIONAL RESEARCH ONLINE-JERO, 10(1), 24-51. Waxmann Verlag Gmbh.
PUB | WoS
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2919029 OA
Brankovic, J. (2018). Associations of Higher Education Institutions: Types, Trends and Implications. Higher Education in Russia and Beyond, 15(1), 13-14. National Research University Higher School of Economics.
PUB | Download (ext.)
 
2017 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2911789
Li, H. (2017). Academic Integration of Mainland Chinese Students in Germany. SOCIAL INCLUSION, 5(1), 80-92. Cogitatio Press. doi:10.17645/si.v5i1.824.
PUB | DOI | WoS
 
2017 | Datenpublikation | PUB-ID: 2913083 OA
Paaßen, B. (2017). BinaryAdder UML Dataset. Bielefeld University. doi:10.4119/unibi/2913083.
PUB | Dateien verfügbar | DOI
 
2017 | Bielefelder E-Dissertation | PUB-ID: 2909168 OA
Nitz, A. (2017). Why study in Latin America? International student mobility to Colombia and Brazil. Bielefeld: Universität Bielefeld.
PUB | PDF
 
2017 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2931130
Klewin, G. & Koch, B. (2017). Forschendes Lernen ohne forschende Lehrkräfte? DDS-DIE DEUTSCHE SCHULE, 109(1), 58-69. Waxmann Verlag .
PUB | WoS
 
2017 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2916460
Schulz, W., Schunck, R., Diewald, M. & Johnson, W. (2017). Pathways of Intergenerational Transmission of Advantages during Adolescence: Social Background, Cognitive Ability, and Educational Attainment. Journal of Youth and Adolescence, 46(10), 2194-2214. Springer/plenum Publishers. doi:10.1007/s10964-017-0718-0.
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2017 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2916367
Tyrell, H. & Vanderstraeten, R. (2017). Familia y escuela: Algunas reflexiones sobre la diferenciación interna del sistema de la educación. REVISTA MAD-REVISTA DEL MAGISTER EN ANALISIS SISTEMICO APLICADO A LA SOCIEDAD, (36), 1-20. Univ Chile, Fac Ciencias Sociales, Dept Antropologia. doi:10.5354/0718-0527.2017.46139.
PUB | DOI | WoS
 
2016 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2903047
Blanchard, E. & Willmann, G. (2016). Trade, education, and the shrinking middle class. JOURNAL OF INTERNATIONAL ECONOMICS, 99, 263-278. Elsevier Science Bv. doi:10.1016/j.jinteco.2015.10.007.
PUB | DOI | WoS
 

Filter und Suchbegriffe

keyword="Education"

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Zitationsstil: dgps

Export / Einbettung