Please note that PUB no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

125 Publikationen

2020 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2938655
A. Bush, and N. Grotjohann, “Collaboration in Teacher Education. A cross-sectional study on future teachers’ attitudes towards collaboration, their intentions to collaborate and their performance of collaboration”, Teaching and Teacher Education, 2020, 88, : 102968.
PUB | DOI
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2938394
J. Gorges, and J. Hollmann, “The Structure of Academic Self-Concept When Facing Novel Learning Content: Multidimensionality, Hierarchy, and Change”, EUROPES JOURNAL OF PSYCHOLOGY, 2019, 15, 491-508.
PUB | DOI | WoS
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2938406 OA
S. Backs, M. Schleef, and H. Buermann, “Stand up–it’s all about the team? The composition of entrepreneurship teams in entrepreneurship education at a german university”, Journal of entrepreneurship education, 2019, 22.
PUB | PDF
 
2019 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2937639 OA
K. Nordemann, and T. Rottmann, in Opportunities in Learning and Teaching Elementary Mathematics. Proceedings of the International Symposium on Elementary Mathematics Teaching SEMT’19 (Eds.: J. Novotná, H. Moraová, Charles University, Faculty of Education), Prag, 2019, p. 261-270.
PUB | Download (ext.)
 
2019 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2934902
R. Dumcke, C. Wegner, and N. Rahe-Meyer, 2019.
PUB
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2921254
J. Frohn, and M. Heinrich, “Inkompetente Kompetenzorientierung? Das verkürzte Verständnis der Kompetenzorientierung und die Konsequenzen für die Lehrkräfteausbildung und Lehrkräftefortbildung”, DIE DEUTSCHE SCHULE, 2018, 110, 65-74.
PUB | DOI | WoS
 
2018 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2913587 OA
N. Großmann, S. Fries, and M. Wilde, in Electronic Proceedings of the ESERA 2017 Conference. Research, Practice and Collaboration in Science Education. Part 13, Dublin City University, Dublin, Ireland, 2018, p. 1681-1691.
PUB | PDF
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2931541
J. Otto, B. Streese, and W. Fiedler-Ebke, “Regionale Netzwerkstrukturen im Kontext von Bildungsbenachteiligungen am Beispiel des Bielefelder Netzwerks Alle Kinder mitnehmen”, DDS-DIE DEUTSCHE SCHULE, 2018, 110, 227-239.
PUB | DOI | WoS
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2931136 OA
A. Bush, and N. Grotjohann, “Professionalization through Collaboration in Teacher Education - Identifying the Status Quo”, PUPIL. International Journal of Teaching, Education and Learning, 2018, 2, 189-203.
PUB | PDF | DOI | Download (ext.)
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2914985
J. Gorges, P. Neumann, E. Wild, D. Stranghöner, and B. Lütje-Klose, “Reciprocal effects between self-concept of ability and performance: A longitudinal study of children with learning disabilities in inclusive versus exclusive elementary education”, Learning and Individual Differences, 2018, 61.
PUB | DOI | Download (ext.) | WoS
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2913389 OA
B. Paaßen, B. Hammer, T. Price, T. Barnes, S. Gross, and N. Pinkwart, “The Continuous Hint Factory - Providing Hints in Vast and Sparsely Populated Edit Distance Spaces”, Journal of Educational Data Mining, 2018, 10, 1-35.
PUB | Download (ext.) | arXiv
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2919083
A. Bernholt, G. Hagenauer, A. Lohbeck, M. Glaeser-Zikuda, N. Wolf, B. Moschner, I. Lueschen, S. Klass, and N. K. Dunker, “Antecedents of study satisfaction of students in teacher education”, JOURNAL FOR EDUCATIONAL RESEARCH ONLINE-JERO, 2018, 10, 24-51.
PUB | WoS
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2919029 OA
J. Brankovic, “Associations of Higher Education Institutions: Types, Trends and Implications”, Higher Education in Russia and Beyond, 2018, 15, 13-14.
PUB | Download (ext.)
 
2017 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2911789
H. Li, “Academic Integration of Mainland Chinese Students in Germany”, SOCIAL INCLUSION, 2017, 5, 80-92.
PUB | DOI | WoS
 
2017 | Datenpublikation | PUB-ID: 2913083 OA
B. Paaßen, BinaryAdder UML Dataset, Bielefeld University, 2017.
PUB | Dateien verfügbar | DOI
 
2017 | Bielefelder E-Dissertation | PUB-ID: 2909168 OA
A. Nitz, Why study in Latin America? International student mobility to Colombia and Brazil, Universität Bielefeld, Bielefeld, 2017.
PUB | PDF
 
2017 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2931130
G. Klewin, and B. Koch, “Forschendes Lernen ohne forschende Lehrkräfte?”, DDS-DIE DEUTSCHE SCHULE, 2017, 109, 58-69.
PUB | WoS
 
2017 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2916460
W. Schulz, R. Schunck, M. Diewald, and W. Johnson, “Pathways of Intergenerational Transmission of Advantages during Adolescence: Social Background, Cognitive Ability, and Educational Attainment”, Journal of Youth and Adolescence, 2017, 46, 2194-2214.
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2017 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2916367
H. Tyrell, and R. Vanderstraeten, “Familia y escuela: Algunas reflexiones sobre la diferenciación interna del sistema de la educación”, REVISTA MAD-REVISTA DEL MAGISTER EN ANALISIS SISTEMICO APLICADO A LA SOCIEDAD, 2017, 1-20.
PUB | DOI | WoS
 
2016 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2903047
E. Blanchard, and G. Willmann, “Trade, education, and the shrinking middle class”, JOURNAL OF INTERNATIONAL ECONOMICS, 2016, 99, 263-278.
PUB | DOI | WoS
 

Filter und Suchbegriffe

keyword="Education"

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Zitationsstil: angewandte-chemie

Export / Einbettung