Please note that PUB no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

3250 Publikationen

2020 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2938655
Bush, A. & Grotjohann, N. (2020). Collaboration in Teacher Education. A cross-sectional study on future teachers’ attitudes towards collaboration, their intentions to collaborate and their performance of collaboration. Teaching and Teacher Education, 88: 102968. Elsevier. doi:https://doi.org/10.1016/j.tate.2019.102968.
PUB | DOI
 
2020 | Sonderausgabe Zeitschrift | Unveröffentlicht | PUB-ID: 2934365
Professionalisierung durch (Praxis-)Reflexion in der Lehrer_innenbildung? (Unpublished). Professionalisierung durch (Praxis-)Reflexion in der Lehrer_innenbildung? (K. Te Poel & M. Heinrich, Hrsg.)Herausforderung Lehrer_innenbildung. Zeitschrift zur Konzeption, Gestaltung, Diskussion. Universitätsbibliothek Bielefeld ; Bielefeld School of Education.
PUB
 
2020 | Sammelwerksbeitrag | Angenommen | PUB-ID: 2937763
Decker, R. & Löffler, M. (Accepted). The Globality of Brands – A Question of Methods? In A. Nakayama & S. Yokoyama (Hrsg.), Advanced Studies in Behaviormetrics and Data Science: Essays in Honor of Akinori Okada. Heidelberg: Springer.
PUB
 
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Angenommen | PUB-ID: 2937138
Te Poel, K. (Accepted). Professionalisierungschancen eines kritisch-reflexiv angelegten Seminars zum Thema Bildungsgerechtigkeit. Sensibilisierung angehender Lehrkräfte durch die Integration bildungsbiographischer, theoriegestützter und praxisbezogener Reflexionen. Herausforderung Lehrer_innenbildung. Zeitschrift zur Konzeption, Gestaltung, Diskussion. Universitätsbibliothek Bielefeld ; Bielefeld School of Education.
PUB
 
2020 | Sammelwerksbeitrag | Eingereicht | PUB-ID: 2937010
Heyder, J.C. (Submitted). Challenging the Copia. Ways to a Successful Big Data Analysis of Eighteenth-Century Magazines and Treatises on Art Connoisseurship. In S. Schwandt (Hrsg.), Digital Methods for the Humanities. Challenges, Propositions, Perspectives (Arbeitstitel). Bielefeld: Bielefeld University Press ; transcript.
PUB
 
2019 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2934687 OA
Hopmann, B., Böhm-Kasper, O. & Lütje-Klose, B. (2019). Multiprofessionelle Kooperation in inklusiven Ganztagsschulen in der universitären Lehre. Entwicklung inklusions- und kooperationsbezogener Einstellungen von angehenden Lehrkräften und sozialpädagogischen Fachkräften in einem interdisziplinären Masterseminar (Themenheft: Herausforderung Lehrer_innenbildung – Zeitschrift zur Konzeption, Gestaltung und Diskussion). In J. Gorges, B. Lütje-Klose & C. Zurbriggen (Hrsg.), Lehrerinnen- und Lehrerbildung für die inklusive Schule – fachdidaktische und bildungswissenschaftliche Ansätze (S. 400–421). Bielefeld: Universitätsbibliothek Bielefeld ; Bielefeld School of Education. doi:10.4119/hlz-2472 .
PUB | PDF | DOI
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2937137
Te Poel, K. (2019). Prozesse der Herstellung von Rollen in multiprofessionellen Teams. Sensibilisierung angehender Regelschullehrkräfte und Sonderpädagog_innen durch Fallarbeit und Rollenspiel. Herausforderung Lehrer_innenbildung. Zeitschrift zur Konzeption, Gestaltung, Diskussion. Universitätsbibliothek Bielefeld ; Bielefeld School of Education.
PUB
 
2019 | Datenpublikation | PUB-ID: 2932844 OA
Hötte, K. (2019). Data publication for: How to accelerate green technology diffusion? An agent-based approach to directed technological change with coevolving absorptive capacity. Bielefeld University. doi:10.4119/unibi/2932844.
PUB | Dateien verfügbar | DOI
 
2019 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2939023
Schumacher, F., Mertens, C., Böhm-Kasper, O. & Basten, M. (2019). Flexibilisierung forschungsmethodischer Lehre – eine hochschuldidaktische Perspektive. Gehalten auf der Higher and Professional Education Forum.
PUB
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2939027 OA
Vereenooghe, L. & Westermann, K. (2019). Feasibility and Acceptability of an Interactive Mental Well-Being Intervention for People With Intellectual Disabilities: Pilot Mixed Methods Study. JMIR formative research, 3(4): e15190. JMIR Publications. doi:10.2196/15190.
PUB | PDF | DOI | PubMed | Europe PMC
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2936238 OA
Wenner, J., Rolke, K., Breckenkamp, J., Sauzet, O., Bozorgmehr, K. & Razum, O. (2019). Inequalities in realised access to healthcare among recently arrived refugees depending on local access model: study protocol for a quasi-experimental study. BMJ Open, 9: e027357. BMJ Publishing Group. doi:10.1136/bmjopen-2018-027357.
PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2935652
Witte, J., Mehlis, K., Surmann, B., Lingnau, R., Damm, O., Greiner, W. & Winkler, E.C. (2019). Methods for measuring financial toxicity after cancer diagnosis and treatment: a systematic review and its implications. Annals of oncology : official journal of the European Society for Medical Oncology. OXFORD UNIV PRESS. doi:10.1093/annonc/mdz140.
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2938555 OA
Hagemann, C., Krämer, A., Grote, V., Liese, J.G. & Streng, A. (2019). Specific Varicella-Related Complications and Their Decrease in Hospitalized Children after the Introduction of General Varicella Vaccination: Results from a Multicenter Pediatric Hospital Surveillance Study in Bavaria (Germany). Infectious Diseases and Therapy, 8, 1-15. Springer Nature. doi:10.1007/s40121-019-00273-6.
PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2937312 OA
Kindermann, D., Jenne, M.P., Schmid, C., Bozorgmehr, K., Wahedi, K., Junne, F., Szecsenyi, J., Herzog, W. & Nikendei, C. (2019). Motives, experiences and psychological strain in medical students engaged in refugee care in a reception center– a mixed-methods approach. BMC Medical Education, 19: 302. BioMed Central. doi:10.1186/s12909-019-1730-8.
PUB | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2937689
Adam, T., Griffiths, C.A., Leos-Barajas, V., Meese, E.N., Lowe, C.G., Blackwell, P.G., Righton, D. & Langrock, R. (2019). Joint modelling of multi‐scale animal movement data using hierarchical hidden Markov models. Methods in Ecology and Evolution, 10(9), 1536-1550. British Ecological Society. doi:10.1111/2041-210x.13241.
PUB | DOI | WoS
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2916985 OA
Jebbara, S., Basile, V., Cabrio, E. & Cimiano, P. (2019). Extracting common sense knowledge via triple ranking using supervised and unsupervised distributional models. Semantic Web, 10(1), 139-158. IOS Press. doi:10.3233/SW-180302.
PUB | PDF | DOI | WoS
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2936428 OA
Vogel, R. (2019). Grammatical taboos. Zeitschrift für Sprachwissenschaft, 38(1), 37-79. de Gruyter. doi:10.1515/zfs-2019-0002.
PUB | DOI | Download (ext.) | WoS
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2936490
Seeger, B., Mentz, A., Knebel, C., Schmidt, F., Bednarz, H., Niehaus, K., Albaum, S., Kalinowski, J., Noll, T., Steinberg, P., Marx-Stoelting, P. & Heise, T. (2019). Assessment of mixture toxicity of (tri)azoles and their hepatotoxic effects in vitro by means of omics technologies. Archives of toxicology. Springer . doi:10.1007/s00204-019-02502-w.
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2935213
Lamers, A., Toepper, M., Fernando, S.C., Schlosser, N., Bauer, E., Woermann, F., Driessen, M. & Beblo, T. (2019). Nonacceptance of negative emotions in women with borderline personality disorder: association with neuroactivity of the dorsal striatum. Journal of psychiatry & neuroscience : JPN, 44(3), 1-10. Canadian Medical Association, PubMed Central.
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2936718
Polus, S., Mathes, T., Klingler, C., Messer, M., Gerhardus, A., Stegbauer, C., Willms, G., Ehrenreich, H., Marckmann, G. & Pieper, D. (2019). Health Technology Assessment of Public Health Interventions. Published 2012 to 2016: An Analysis of Characteristics and Comparison of Methods. International journal of technology assessment in health care. Cambridge University Press. doi:10.1017/S0266462319000515.
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 

Filter und Suchbegriffe

keyword="Brief/education/*methods"

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Zitationsstil: dgps

Export / Einbettung