Please note that PUB no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

3364 Publikationen

2020 | Zeitschriftenaufsatz | Angenommen | PUB-ID: 2941184
Aldana Blanco, Andrea Lorena, Grautoff, Steffen, and Hermann, Thomas. Accepted. “ECG Sonification to support the diagnosis and monitoring of myocardial infarction”. Journal on Multimodal User Interfaces.
PUB
 
2020 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2941261 OA
Schenk, Janina, Kleinbölting, Nils, and Traunspurger, Walter. 2020. “Comparison of morphological, DNA barcoding, and metabarcoding characterizations of freshwater nematode communities”. Ecology and Evolution.
PUB | PDF | DOI
 
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2939618 OA
Alanko, Jarno, Bannai, Hideo, Cazaux, Bastien, Peterlongo, Pierre, and Stoye, Jens. 2020. “Finding all maximal perfect haplotype blocks in linear time”. Algorithms for Molecular Biology 15: 2.
PUB | PDF
 
2020 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2940378
Schwachenwalde, Sabina, Sauzet, Odile, Razum, Oliver, Sehouli, Jalid, and David, Matthias. 2020. “The role of acculturation in migrants' use of gynecologic emergency departments.”. International journal of gynaecology and obstetrics: the official organ of the International Federation of Gynaecology and Obstetrics.
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Im Druck | PUB-ID: 2941154
Klewin, Gabriele, Köker, Anne, and Störtländer, Jan Christoph. In Press. “Veranlasste und benotete Reflexion: ein unmögliches Prüfungsformat? Eine empirische Untersuchung zur Wahrnehmung und Bewertung von Reflexionskolloquien im Praxissemester durch Studierende”. Herausforderung Lehrer*innenbildung - Zeitschrift zur Konzeption, Gestaltung und Diskussion. HLZ.
PUB
 
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Im Druck | PUB-ID: 2941151
Gold, Johanna, and Klewin, Gabriele. In Press. “Herausforderung Studienprojekt – Handlungsspielräume im Praxissemester”. Herausforderung Lehrer*innenbildung - Zeitschrift zur Konzeption, Gestaltung und Diskussion. HLZ.
PUB
 
2020 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2941086
Sproß, Jens, Yamashita, Yasunobu, and Gröger, Harald. 2020. “Learning about Enzyme Stability against Organic Co-Solvents from Structural Insights by Ion Mobility Mass Spectrometry.”. Chembiochem : a European journal of chemical biology.
PUB | DOI | PubMed | Europe PMC
 
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2941083
Stassen, Gerrit, Grieben, Christopher, Sauzet, Odile, Frobose, Ingo, and Schaller, Andrea. 2020. “Health literacy promotion among young adults: a web-based intervention in German vocational schools.”. Health education research.
PUB | DOI | PubMed | Europe PMC
 
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2941082
Duncan, Eilidh M, Charani, Esmita, Clarkson, Janet E, Francis, Jill J, Gillies, Katie, Grimshaw, Jeremy M, Kern, Winfried V, et al. 2020. “A behavioural approach to specifying interventions: what insights can be gained for the reporting and implementation of interventions to reduce antibiotic use in hospitals?”. The Journal of antimicrobial chemotherapy.
PUB | DOI | PubMed | Europe PMC
 
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2941081
Stauber, Anja, SchuSSler, Nadine, Palmdorf, Sarah, Schurholz, Nina, Bruns, David, Osterbrink, Jurgen, and Nestler, Nadja. 2020. “RECOVER-E - a mobile app for patients undergoing total knee or hip replacement: study protocol.”. BMC musculoskeletal disorders 21 (1).
PUB | DOI | PubMed | Europe PMC
 
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2941128
Pieper, Catania, Kottmann, Brigitte, and Miller, Susanne. 2020. “Professionelle Kompetenzwahrnehmung von Lehramtsstudierenden in Praxisphasen. Zusammenstellung eines Erhebungsinstruments mit den Schwerpunkten auf diagnostischen und didaktischen Kompetenzen sowie dem Umgang mit Heterogenität”. Herausforderung Lehrer* innenbildung. HLZ 3 (1): 184-200.
PUB | DOI
 
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2941126
Pieper, Catania, Kottmann, Brigitte, and Miller, Susanne. 2020. “Fallportraits von Bielefelder Grundschulkindern. Fallarbeit in der (phasenübergreifenden) Lehrer*innenbildung”. Herausforderung Lehrer* innenbildung. HLZ 3 (1): 94–171.
PUB | DOI
 
2020 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2940089
Dehn, Lorenz B., Driessen, Martin, and Beblo, Thomas. 2020. “Patients with major depression show greater memory improvement if motivation is increased: An exploratory study under real-life-like conditions”. JOURNAL OF CLINICAL AND EXPERIMENTAL NEUROPSYCHOLOGY.
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2940383
Hochmuth, Alexander, Exner, Anne Kathrin, and Dockweiler, Christoph. 2020. “Implementierung und partizipative Gestaltung digitaler Gesundheitsinterventionen”. Bundesgesundheitsblatt, Gesundheitsforschung, Gesundheitsschutz 63: 145–152.
PUB | DOI | PubMed | Europe PMC
 
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2940385
Schroder, Chloe Charlotte, Dyck, Maria, Breckenkamp, Jurgen, Hasselhorn, Hans Martin, and du Prel, Jean-Baptist. 2020. “Utilisation of rehabilitation services for non-migrant and migrant groups of higher working age in Germany - results of the lidA cohort study.”. BMC health services research 20 (1).
PUB | DOI | PubMed | Europe PMC
 
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2940692 OA
Moskaltsova, Anastasiia, Krieft, Jan, Graulich, Dominik, Matalla-Wagner, Tristan, and Kuschel, Timo. 2020. “Impact of the magnetic proximity effect in Pt on the total magnetic moment of Pt/Co/Ta trilayers studied by x-ray resonant magnetic reflectivity”. AIP Advances 10 (1): 015154.
PUB | DOI | Download (ext.) | arXiv
 
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2938163 OA
Schmiedebach, Mario, Wiese, Inga, and Wegner, Claas. 2020. “„Velkommen til Norge!“ – Seminarsitzung zum sprachsensiblen Fachunterricht in der Fachdidaktik Biologie”. HLZ. Herausforderung Lehrer_innenbildung 3 (1): 172-183.
PUB | DOI | Download (ext.)
 
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2940381
Ten Kate, Rowan L F, Bilecen, Basak, and Steverink, Nardi. 2020. “A Closer Look at Loneliness: Why Do First-Generation Migrants Feel More Lonely Than Their Native Dutch Counterparts?”. The Gerontologist.
PUB | DOI | PubMed | Europe PMC
 
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2940704
Graetz, Nicholas, Woyczynski, Lauren, Wilson, Katherine F., Hall, Jason B., Abate, Kalkidan Hassen, Abd-Allah, Foad, Adebayo, Oladimeji M., et al. 2020. “Mapping disparities in education across low- and middle-income countries”. NATURE 577 (7789): 235-+.
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2020 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2940697
Brooksbank, Peter A., Maglione, Josh, and Wilson, James B. 2020. “Exact sequences of inner automorphisms of tensors”. JOURNAL OF ALGEBRA 545 (SI): 43-63.
PUB | DOI | WoS
 

Filter und Suchbegriffe

keyword="Brief/education/*methods"

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Zitationsstil: chicago

Export / Einbettung