Please note that PUB no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

3403 Publikationen

2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2941618
Gutenbrunner, C., Nugraha, B., Gimigliano, F., Meyer, T., and Kiekens, C. (2020). INTERNATIONAL CLASSIFICATION OF SERVICE ORGANIZATION IN REHABILITATION: AN UPDATED SET OF CATEGORIES (ICSO-R 2.0). JOURNAL OF REHABILITATION MEDICINE 52, 1-13:UNSP jrm00004.
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Angenommen | PUB-ID: 2941184
Aldana Blanco, A. L., Grautoff, S., and Hermann, T. (Accepted). ECG Sonification to support the diagnosis and monitoring of myocardial infarction. Journal on Multimodal User Interfaces.
PUB
 
2020 | Bielefelder E-Dissertation | PUB-ID: 2941520 OA
Jordan, S. (2020). Inanspruchnahme präventiver Maßnahmen. Eine Analyse von Einflussfaktoren auf die Nutzung von Verhaltensprävention bei Erwachsenen. Bielefeld: Universität Bielefeld.
PUB | PDF | DOI
 
2020 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2941605
Foghem Gounoue, G. F., Kaßmann, M., and Voigt, P. (2020). Mosco convergence of nonlocal to local quadratic forms. NONLINEAR ANALYSIS-THEORY METHODS & APPLICATIONS 193:111504.
PUB | DOI | WoS
 
2020 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2941241
Backes, C., Abdelkader, A. M., Alonso, C., Andrieux-Ledier, A., Arenal, R., Azpeitia, J., Balakrishnan, N., Banszerus, L., Barjon, J., Bartali, R., et al. (2020). Production and processing of graphene and related materials. 2D MATERIALS 7:022001.
PUB | DOI | WoS
 
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2941242
Schwerdtle, B., Kuebler, A., and Schlarb, A. (2020). External Validity of the Multicomponent Group Treatment KiSS for School-Aged Children With Insomnia. BEHAVIORAL SLEEP MEDICINE 18, 147-162.
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2020 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2940658 OA
Lüken, M., and Sauzet, O. (2020). Patterning strategies in early childhood: a mixed methods study examining 3- to 5-year-old children’s patterning competencies. Mathematical Thinking and Learning, 1-21.
PUB | DOI | Download (ext.) | WoS
 
2020 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2941261 OA
Schenk, J., Kleinbölting, N., and Traunspurger, W. (2020). Comparison of morphological, DNA barcoding, and metabarcoding characterizations of freshwater nematode communities. Ecology and Evolution:ece3.6104.
PUB | PDF | DOI | WoS
 
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Angenommen | PUB-ID: 2941499
Stiller, C., Stockey, A., Hahn, S., and Wilde, M. (Accepted). On the stairway to competence to scientific inquiry. School Science Review.
PUB
 
2020 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2940378
Schwachenwalde, S., Sauzet, O., Razum, O., Sehouli, J., and David, M. (2020). The role of acculturation in migrants' use of gynecologic emergency departments. International journal of gynaecology and obstetrics: the official organ of the International Federation of Gynaecology and Obstetrics 149, 24-30.
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Im Druck | PUB-ID: 2941154
Klewin, G., Köker, A., and Störtländer, J. C. (In Press). Veranlasste und benotete Reflexion: ein unmögliches Prüfungsformat? Eine empirische Untersuchung zur Wahrnehmung und Bewertung von Reflexionskolloquien im Praxissemester durch Studierende. Herausforderung Lehrer*innenbildung - Zeitschrift zur Konzeption, Gestaltung und Diskussion. HLZ.
PUB
 
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Im Druck | PUB-ID: 2941151
Gold, J., and Klewin, G. (In Press). Herausforderung Studienprojekt – Handlungsspielräume im Praxissemester. Herausforderung Lehrer*innenbildung - Zeitschrift zur Konzeption, Gestaltung und Diskussion. HLZ.
PUB
 
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2941128
Pieper, C., Kottmann, B., and Miller, S. (2020). Professionelle Kompetenzwahrnehmung von Lehramtsstudierenden in Praxisphasen. Zusammenstellung eines Erhebungsinstruments mit den Schwerpunkten auf diagnostischen und didaktischen Kompetenzen sowie dem Umgang mit Heterogenität. Herausforderung Lehrer* innenbildung. HLZ 3, 184-200.
PUB | DOI
 
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2941126
Pieper, C., Kottmann, B., and Miller, S. (2020). Fallportraits von Bielefelder Grundschulkindern. Fallarbeit in der (phasenübergreifenden) Lehrer*innenbildung. Herausforderung Lehrer* innenbildung. HLZ 3, 94–171.
PUB | DOI
 
2020 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2940089
Dehn, L. B., Driessen, M., and Beblo, T. (2020). Patients with major depression show greater memory improvement if motivation is increased: An exploratory study under real-life-like conditions. JOURNAL OF CLINICAL AND EXPERIMENTAL NEUROPSYCHOLOGY 42, 307-318.
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2940692 OA
Moskaltsova, A., Krieft, J., Graulich, D., Matalla-Wagner, T., and Kuschel, T. (2020). Impact of the magnetic proximity effect in Pt on the total magnetic moment of Pt/Co/Ta trilayers studied by x-ray resonant magnetic reflectivity. AIP Advances 10:015154.
PUB | DOI | Download (ext.) | arXiv
 
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2938163 OA
Schmiedebach, M., Wiese, I., and Wegner, C. (2020). „Velkommen til Norge!“ – Seminarsitzung zum sprachsensiblen Fachunterricht in der Fachdidaktik Biologie. HLZ. Herausforderung Lehrer_innenbildung 3, 172-183.
PUB | DOI | Download (ext.)
 
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2940704
Graetz, N., Woyczynski, L., Wilson, K. F., Hall, J. B., Abate, K. H., Abd-Allah, F., Adebayo, O. M., Adekanmbi, V., Afshari, M., Ajumobi, O., et al. (2020). Mapping disparities in education across low- and middle-income countries. NATURE 577, 235-+.
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2020 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2940697
Brooksbank, P. A., Maglione, J., and Wilson, J. B. (2020). Exact sequences of inner automorphisms of tensors. JOURNAL OF ALGEBRA 545, 43-63.
PUB | DOI | WoS
 
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2940629 OA
Lüken, M., Wellensiek, N., and Rottmann, T. (2020). Die Reflexionsprüfung zur Theorie - Praxis - Verknüpfung in der Lehrer_innenausbildung. Mathematikdidaktische Reflexionsanlässe im Praxissemester. Herausforderung Lehrer_innenbildung : Zeitschrift zur Konzeption, Gestaltung und Diskussion : HLZ 3, 300-324.
PUB | DOI | Download (ext.)
 

Filter und Suchbegriffe

keyword="Brief/education/*methods"

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Zitationsstil: frontiers

Export / Einbettung