Please note that PUB no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

56 Publikationen

2019 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2937864
Assessment and Relationships of Conditional Motivational Regulation Strategy Knowledge as an Aspect of Undergraduates' Self-regulated Learning Competencies
Steuer G, Engelschalk T, Eckerlein N, Dresel M (2019)
ZEITSCHRIFT FUR PADAGOGISCHE PSYCHOLOGIE 33(2): 95-104.
PUB | DOI | WoS
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2936327
Valence and Motivation as Predictors of Student Time Use in Everyday Life: An Experience Sampling Study
Koudela-Hamila S, Grund A, Santangelo P, Ebner-Priemer UW (2019)
FRONTIERS IN PSYCHOLOGY 10: 1430.
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2935484
Demografische Eigenschaften von Pflegefamilien in Deutschland
Chodura S, Lohaus A, Symanzik T, Möller C, Heinrichs N, Konrad K (2019)
Zeitschrift fur Kinder- und Jugendpsychiatrie und Psychotherapie 47(3): 211-227.
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2019 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2935987
Can an intervention based on self-determination theory foster positive beliefs about autonomy support? A quasi-experimental study with preservice biology teachers
Großmann N, Fries S, Wilde M (2019)
Presented at the 7th International Self-Determination Theory Conference, Egmond aan Zee.
PUB
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2935412
Mindfulness and situational interest
Grund A, Schaefer N, Sohlau S, Uhlich J, Schmid S (2019)
EDUCATIONAL PSYCHOLOGY 39(3): 353-369.
PUB | DOI | WoS
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2934608
Multitasking and Feeling Good? Autonomy of Additional Activities Predicts Affect
Bachmann O, Grunschel C, Fries S (2019)
JOURNAL OF HAPPINESS STUDIES 20(3): 899-918.
PUB | DOI | WoS
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2934128 PUB | DOI | WoS
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2931321
Longitudinal Relationships Between Foster Children’s Mental Health Problems and Parental Stress in Foster Mothers and Fathers
Lohaus A, Kerkhoff D, Chodura S, Möller C, Symanzik T, Rueth J-E, Ehrenberg D, Job A-K, Reindl V, Konrad K, Heinrichs N (2018)
European Journal of Health Psychology 25(2): 33-42.
PUB | DOI | WoS
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2932965
Testing Is More Desirable When It Is Adaptive and Still Desirable When Compared to Note-Taking
Heitmann S, Grund A, Berthold K, Fries S, Roelle J (2018)
Frontiers in Psychology 9: 2596.
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2932973
Know Your Preferences: Self-Regulation as Need-Congruent Goal Selection
Grund A, Fries S, Rheinberg F (2018)
REVIEW OF GENERAL PSYCHOLOGY 22(4): 437-451.
PUB | DOI | WoS
 
2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2932027
Selbstbestimmte Motivationsqualitäten im Biologieunterricht – Evaluation einer Maßnahme zur Professionalisierung von angehenden Biologielehrkräften im Bereich der Autonomieförderung
Großmann N, Kaiser L-M, Fries S, Wilde M (2018)
Presented at the 83. Tagung der Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF).
PUB
 
 
2018 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2931864
Testbasiertes Lernen. Sollten Lernende adaptive Testaufgaben erhalten?
Heitmann S, Grund A, Berthold K, Fries S, Roelle J (2018)
Presented at the 51. Kongress der DGPs, Frankfurt, Deutschland.
PUB
 
2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2931050
Teacher trainees' knowledge and beliefs about autonomy-supportive teaching behavior – The effects of an intervention in biology education.
Großmann N, Fries S, Wilde M (2018)
Presented at the MoSAiK International Conference: The Interplay of Theory and Practice in Teacher Education, Koblenz.
PUB
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2930286
"I'll stop procrastinating now!" Fostering specific processes of self-regulated learning to reduce academic procrastination
Grunschel C, Patrzek J, Klingsieck K, Fries S (2018)
JOURNAL OF PREVENTION & INTERVENTION IN THE COMMUNITY 46(2): 143-157.
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2916104
Understanding procrastination: A motivational approach
Grund A, Fries S (2018)
PERSONALITY AND INDIVIDUAL DIFFERENCES 121: 120-130.
PUB | DOI | WoS
 
2017 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2914099
Children’s mental health problems and their relation to parental stress in foster mothers and fathers
Lohaus A, Chodura S, Möller C, Symanzik T, Ehrenberg D, Job A-K, Reindl V, Konrad K, Heinrichs N (2017)
Child and Adolescent Psychiatry and Mental Health 11: 43.
PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2017 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2909085
Multiple Ziele und Lernmotivation: Das Forschungsprogramm „Theorie motivationaler Handlungskonflikte“
Hofer M, Fries S, Grund A (2017)
ZEITSCHRIFT FUER PAEDAGOGISCHE PSYCHOLOGIE 31(1): 69-85.
PUB | DOI | WoS
 
2016 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2905980
Impairments in learning due to motivational conflict: situation really matters
Brassler N, Grund A, Hilckmann K, Fries S (2016)
EDUCATIONAL PSYCHOLOGY 36(7): 1323-1336.
PUB | DOI | WoS
 
2016 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2905974
Effects of using motivational regulation strategies on students' academic procrastination, academic performance, and well-being
Grunschel C, Schwinger M, Steinmayr R, Fries S (2016)
LEARNING AND INDIVIDUAL DIFFERENCES 49: 162-170.
PUB | DOI | WoS
 

Filter und Suchbegriffe

department=33705

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Export / Einbettung