Please note that PUB no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

51 Publikationen

2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2934608
Multitasking and Feeling Good? Autonomy of Additional Activities Predicts Affect
Bachmann O, Grunschel C, Fries S (2019)
JOURNAL OF HAPPINESS STUDIES 20(3): 899-918.
PUB | DOI | WoS
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2934128 PUB | DOI | WoS
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2931321
Longitudinal Relationships Between Foster Children’s Mental Health Problems and Parental Stress in Foster Mothers and Fathers
Lohaus A, Kerkhoff D, Chodura S, Möller C, Symanzik T, Rueth J-E, Ehrenberg D, Job A-K, Reindl V, Konrad K, Heinrichs N (2018)
European Journal of Health Psychology 25(2): 33-42.
PUB | DOI | WoS
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2932965
Testing Is More Desirable When It Is Adaptive and Still Desirable When Compared to Note-Taking
Heitmann S, Grund A, Berthold K, Fries S, Roelle J (2018)
Frontiers in Psychology 9: 2596.
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2932973
Know Your Preferences: Self-Regulation as Need-Congruent Goal Selection
Grund A, Fries S, Rheinberg F (2018)
REVIEW OF GENERAL PSYCHOLOGY 22(4): 437-451.
PUB | DOI | WoS
 
2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2932027
Selbstbestimmte Motivationsqualitäten im Biologieunterricht – Evaluation einer Maßnahme zur Professionalisierung von angehenden Biologielehrkräften im Bereich der Autonomieförderung
Großmann N, Kaiser L-M, Fries S, Wilde M (2018)
Presented at the 83. Tagung der Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF).
PUB
 
 
2018 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2931864
Testbasiertes Lernen. Sollten Lernende adaptive Testaufgaben erhalten?
Heitmann S, Grund A, Berthold K, Fries S, Roelle J (2018)
Presented at the 51. Kongress der DGPs, Frankfurt, Deutschland.
PUB
 
2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2931050
Teacher trainees' knowledge and beliefs about autonomy-supportive teaching behavior – The effects of an intervention in biology education.
Großmann N, Fries S, Wilde M (2018)
Presented at the MoSAiK International Conference: The Interplay of Theory and Practice in Teacher Education, Koblenz.
PUB
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2930286
"I'll stop procrastinating now!" Fostering specific processes of self-regulated learning to reduce academic procrastination
Grunschel C, Patrzek J, Klingsieck K, Fries S (2018)
JOURNAL OF PREVENTION & INTERVENTION IN THE COMMUNITY 46(2): 143-157.
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2916104
Understanding procrastination: A motivational approach
Grund A, Fries S (2018)
PERSONALITY AND INDIVIDUAL DIFFERENCES 121: 120-130.
PUB | DOI | WoS
 
2017 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2914099
Children’s mental health problems and their relation to parental stress in foster mothers and fathers
Lohaus A, Chodura S, Möller C, Symanzik T, Ehrenberg D, Job A-K, Reindl V, Konrad K, Heinrichs N (2017)
Child and Adolescent Psychiatry and Mental Health 11: 43.
PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2017 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2909085
Multiple Ziele und Lernmotivation: Das Forschungsprogramm „Theorie motivationaler Handlungskonflikte“
Hofer M, Fries S, Grund A (2017)
ZEITSCHRIFT FUER PAEDAGOGISCHE PSYCHOLOGIE 31(1): 69-85.
PUB | DOI | WoS
 
2016 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2905980
Impairments in learning due to motivational conflict: situation really matters
Brassler N, Grund A, Hilckmann K, Fries S (2016)
EDUCATIONAL PSYCHOLOGY 36(7): 1323-1336.
PUB | DOI | WoS
 
2016 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2905974
Effects of using motivational regulation strategies on students' academic procrastination, academic performance, and well-being
Grunschel C, Schwinger M, Steinmayr R, Fries S (2016)
LEARNING AND INDIVIDUAL DIFFERENCES 49: 162-170.
PUB | DOI | WoS
 
2016 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2907029
The long arm of work: A motivational conflict perspective on teacher strain
Grund A, Brassier NK, Fries S (2016)
TEACHING AND TEACHER EDUCATION 60: 153-163.
PUB | DOI | WoS
 
2015 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2700496
Wie können motivationale und affektive Merkmale bei Kindern mit sonderpädagogischem Förderbedarf valide erfasst werden? Erste Befunde der Bielefelder Längsschnittstudie BiLieF
Schwinger M, Wild E, Lütje-Klose B, Grunschel C, Stranghöner D, Yotyodying S, Baumanns R, Gorges J, Serke B, Neumann P, Stelling S (2015)
In: Inklusion von Schülerinnen und Schülern mit sonderpädagogischem Förderbedarf in Schulleistungserhebungen. Grundlagen und Befunde. Stanat P, Prenzel M, Gresch C, Kuhl P, Lütje-Klose B (Eds); Wiesbaden: Springer VS.
PUB | DOI
 
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2665962
Investigating the effect of academic procrastination on the frequency and variety of academic misconduct: A panel study
Patrzek J, Sattler S, van Veen F, Grunschel C, Fries S (2015)
Studies in Higher Education 40(6): 1014-1029.
PUB | DOI | WoS
 
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2769960
Torn between want and should: An experience-sampling study on motivational conflict, well-being, self-control, and mindfulness
Grund A, Grunschel C, Bruhn D, Fries S (2015)
Motivation and Emotion 39(4): 506-520.
PUB | DOI | WoS
 
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2736471
Studying against your will: Motivational interference in action
Grund A, Schmid S, Fries S (2015)
Contemporary Educational Psychology 41: 209-217.
PUB | DOI | WoS
 

Filter und Suchbegriffe

department=33705

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Export / Einbettung