Please note that PUB no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

144 Publikationen

2021 | Zeitschriftenaufsatz | Im Druck | PUB-ID: 2947090
Feedback in reflective journals fosters reflection skills of student teachers
Pieper M, Roelle J, vom Hofe R, Salle A, Berthold K (In Press)
Psychology Learning and Teaching.
PUB
 
2020 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2943305
Verstehen von Argumenten in wissenschaftlichen Texten Reliabilität und Validität des Argumentstrukturtests (AST)
Muenchow H, Richter T, von der Muehlen S, Schmid S, Bruns KE, Berthold K (2020)
Diagnostica 66(2): 136-145.
PUB | DOI | WoS
 
2020 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2946126
Example-based learning: should learners receive closed-book or open-book self-explanation prompts?
Hiller S, Rumann S, Berthold K, Roelle J (2020)
Instructional Science .
PUB | DOI | WoS
 
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2945530
Spatial ability contributes to memory for delayed intentions
Kubik V, Del Missier F, Mantyla T (2020)
Cognitive research: principles and implications 5(1): 36.
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2941722
Providing worked examples for learning multiple principles
Schalk L, Roelle J, Saalbach H, Berthold K, Stern E, Renkl A (2020)
Applied Cognitive Psychology 34(4): 813-824.
PUB | DOI | WoS
 
2020 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2944987
Author accepted manuscript: Putting Action into Testing: Enacted Retrieval Benefits Long-Term Retention more than Covert Retrieval.
Kubik V, Jonsson F, de Jonge M, Arshamian A (2020)
Quarterly journal of experimental psychology (2006).
PUB | DOI | PubMed | Europe PMC
 
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2942843
Preparing learners to self-explain video examples: text or video introduction?
Hefter MH, Berthold K (2020)
Computers in Human Behavior 110: 1-9.
PUB | DOI | WoS
 
2020 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2943621
Field-testing a digital training intervention on proportionality: Can clipart explainers help learners?
Hefter MH, vom Hofe R, Berthold K (2020)
Presented at the EARLI SIG 2 Conference, Prague, Czech Republic.
PUB
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2934128 PUB | DOI | WoS
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2933288
Effective and efficient acquisition of argumentation knowledge by self-explaining examples: videos, texts, or graphic novels?
Hefter MH, ten Hagen I, Krense C, Berthold K, Renkl A (2019)
Journal of Educational Psychology 111(8): 1396–1405.
PUB | DOI | WoS
 
2019 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2937275
Tiefe Verarbeitung und Lernerfolg beim Lernen aus Videos
Hefter MH, Berthold K (2019)
Presented at the Gemeinsame Tagung der Fachgruppen Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie (PAEPSY), Leipzig, Deutschland.
PUB
 
2019 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2936297
Unterstützen Leitfragen und Expertenfeedback im Lerntagebuch das Reflektieren im Praxissemester
Pieper M, Roelle J, vom Hofe R, Salle A, Berthold K (2019)
Presented at the paEpsy-Tagung, Universität Leipzig.
PUB
 
2019 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2936123
Effective and efficient example-based learning: videos, texts, or graphic novels?
Hefter MH, ten Hagen I, Krense C, Berthold K, Renkl A (2019)
Presented at the 18th Biennial Conference of the European Association for Learning and Instruction (EARLI), Aachen, Germany.
PUB
 
2019 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2936095
Effective and efficient preparation for self-explaining video examples
Hefter MH, Berthold K (2019)
Presented at the 12th International Cognitive Load Theory Conference (ICLTC), Maastricht, The Netherlands.
PUB
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2930582
How to improve argumentation comprehension in university students: Experimental test of a training approach
von der Mühlen S, Richter T, Schmid S, Berthold K (2019)
Instructional Science 47(2): 215-237.
PUB
 
2019 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2933944
Unterstützen Leitfragen und Expertenfeedback im Lerntagebuch das Reflexionsvermögen im Praxissemester
Pieper M, Roelle J, vom Hofe R, Salle A, Berthold K (2019)
Presented at the Zur Erforschung Forschenden Lernens, Universität Bielefeld.
PUB
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2919168
Test-Based Learning: Inconsistent Effects Between Higher- and Lower-Level Test Questions
Roelle J, Roelle D, Berthold K (2018)
The Journal of Experimental Education 87(2): 1-15.
PUB | DOI | WoS
 
2018 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2931864
Testbasiertes Lernen. Sollten Lernende adaptive Testaufgaben erhalten?
Heitmann S, Grund A, Berthold K, Fries S, Roelle J (2018)
Presented at the 51. Kongress der DGPs, Frankfurt, Deutschland.
PUB
 
2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2931030
Förderung von Reflexion im Praxissemester durch das Schreiben eines Lerntagebuchs
Pieper M, Roelle J, vom Hofe R, Salle A, Berthold K (2018)
Presented at the 51. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie, Frankfurt.
PUB
 
2018 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2919605
Test-based learning: Should learners receive adapted test questions?
Kochanek S, Grund A, Berthold K, Fries S, Roelle J (2018)
Presented at the EARLI SIG 6-7 Conference, Bonn, Germany.
PUB
 

Filter und Suchbegriffe

department=29430555

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Export / Einbettung