Please note that PUB no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

270 Publikationen

2018 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2930915
Acquisition of research competence for inquiry-based project work via inverted classroom concepts
Basten M, Schumacher F, Mertens C (2018)
Presented at the MoSAiK International Conference. The Interplay of Theory and Practice in Teacher Education, Koblenz.
PUB
 
2018 | Sammelwerksbeitrag | PUB-ID: 2918695
Förderung der Methodenkompetenz von Studierenden des Praxissemesters durch ICM
Mertens C, Schumacher F, Basten M (2018)
In: Inverted Classroom. Vielfältiges Lernen. Buchner J, Freisleben-Teutscher C, Haag J, Rauscher E (Eds); Brunn am Gebierge: ikon VerlagsGesmbH : 177-181.
PUB
 
2018 | Kurzbeitrag Konferenz | PUB-ID: 2932028
Förderung der Methodenkompetenz von Studierenden des Praxissemesters durch "Inverted Classroom"-Sequenzen
Schumacher F, Mertens C, Basten M (2018)
Presented at the U.EDU Fachtagung „Lehren und Lernen mit digitalen Medien“, Kaiserslautern.
PUB
 
2018 | Kurzbeitrag Konferenz | PUB-ID: 2918729
Preparing teacher students for learning by research: Fostering students’ methodological skills through inverted classroom
Mertens C, Schumacher F, Basten M (2018)
Presented at the Learning through Inquiry in Higher Education: Current Research and Future Challenges (INHERE 2018), München.
PUB | DOI
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | PUB-ID: 2921303
Lehr- und Lernvorstellungen angehender Biologielehrender im Kontext des Praxissemesters
Schumacher F, Großmann N, Eckes A, Hüfner C, Wilde M (2018)
Zeitschrift für Didaktik der Biologie (ZDB) - Biologie Lehren und Lernen 22(1): 31-48.
PUB | DOI | Download (ext.)
 
2018 | Kurzbeitrag Konferenz | PUB-ID: 2932027
Selbstbestimmte Motivationsqualitäten im Biologieunterricht – Evaluation einer Maßnahme zur Professionalisierung von angehenden Biologielehrkräften im Bereich der Autonomieförderung
Großmann N, Kaiser L-M, Fries S, Wilde M (2018)
Presented at the 83. Tagung der Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF).
PUB
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | PUB-ID: 2931473 PUB
 
 
2018 | Kurzbeitrag Konferenz | PUB-ID: 2931050
Teacher trainees' knowledge and beliefs about autonomy-supportive teaching behavior – The effects of an intervention in biology education.
Großmann N, Fries S, Wilde M (2018)
Presented at the MoSAiK International Conference: The Interplay of Theory and Practice in Teacher Education, Koblenz.
PUB
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | PUB-ID: 2919983
Wirkt Ekel vor lebenden Tieren bei Schülerinnen und Schülern als Prädiktor für ihr Flow-Erleben?
Polte S, Wilde M (2018)
Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften.
PUB
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | PUB-ID: 2930240 PUB | DOI
 
2018 | Kurzbeitrag Konferenz | PUB-ID: 2918692
Lehr- und Lernmotivation im Biologieunterricht
Kaiser L-M, Großmann N, Wilde M (2018)
Presented at the 20. Frühjahrsschule der Fachsektion Didaktik der Biologie, Köln.
PUB
 
2018 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2921299
Collaborative care for animals in class – Effects on students’ relatedness and flow experience in biology lessons
Eckes A, Großmann N, Textor A, Wilde M (2018)
Presented at the 12th Conference of the European Researchers in Didactics of Biology (ERIDOB), Zaragoza, Spain.
PUB
 
2018 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2921302
The effects of teacher self-efficacy and experienced Biology lessons as a student at school on prospective teachers’ beliefs about teaching and learning Biology
Schumacher F, Basten M, Wilde M (2018)
Presented at the 12th Conference of the European Researchers in Didactics of Biology (ERIDOB), Zaraoza, Spain.
PUB
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | PUB-ID: 2916941 PUB | DOI | WoS
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | PUB-ID: 2915811 PUB | DOI
 
2018 | Kurzbeitrag Konferenz | PUB-ID: 2915878
Lehr- und Lernvorstellungen von Lehramtsstudierenden vor Beginn ihres Studiums – Eine Unterscheidung der Vorstellungen zum Lernen der Schüler/innen und zum eigenen Lernen
Schumacher F, Basten M, Wilde M (2018)
Presented at the 6. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF), Basel.
PUB
 
2018 | Kurzbeitrag Konferenz | PUB-ID: 2921298
The effects of autonomy-supportive and controlling teaching behavior on students' goal orientations in biology lessons
Großmann N, Wilde M (2018)
Presented at the 12th Conference of the European Researchers in Didactics of Biology (ERIDOB), Zaragoza, Spain.
PUB
 
2018 | Sammelwerksbeitrag | PUB-ID: 2919866
Autonomieförderung im Biologieunterricht
Großmann N, Wilde M (2018)
In: Biologie-Methodik. Handbuch für die Sekundarstufe I und II. Spörhase U, Ruppert W (Eds); 4. überarbeitete Auflage. Berlin: Cornelsen Scriptor: 86-90.
PUB
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | PUB-ID: 2904404
Do science teachers distinguish between their own learning and the learning of their students?
Brauer H, Wilde M (2018)
Research in Science Education 48(1): 105-116.
PUB | DOI | WoS
 

Filter und Suchbegriffe

department=2685601

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Export / Einbettung