Please note that PUB no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

1591 Publikationen

2019 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2935485
Explaining Upper or Lower Extremity Crossover Effects of Visuomotor Choice Reaction Time Training.
Engeroff T, Giesche F, Niederer D, Gerten S, Wilke J, Vogt L, Banzer W (2019)
Perceptual and motor skills.
PUB | DOI | PubMed | Europe PMC
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2935433
Examining Pregnancy Related Socio-Cultural Factors Among Adolescent Girls in the Komenda-Edina-Eguafo-Abrem Municipality in the Central Region of Ghana: A Case-Control Study
Ahinkorah BO, Hagan Jr. JE, Seidu A-A, Mintah JK, Sambah F, Schack T, Hormenu T (2019)
Frontiers in Public Health 7: 93.
PUB | PDF | DOI | PubMed | Europe PMC
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2935593
Assessment of Random and Blocked Practice Schedules on Motor Skills’ Acquisition, Retention and Transfer Among Selected Senior High School Students
Medina S-S, Hagan Jr. JE, Baba J-A, Schack T (2019)
American Journal of Sports Science 7(1): 26-33.
PUB | DOI
 
2019 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2933830
AO+MI in virtual reality: Practicing at a level that one has not yet achieved
Frank C, Hülsmann F, Waltemate T, Wright D, Eaves D, Bruton A, Botsch M, Schack T (2019)
Presented at the Annual Meeting of the ‚Research on Imagery and Observation (RIO) group from April 25th to 26th, Teesside University, United Kingdom.
PUB
 
2019 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2935497
Building blocks and architecture of dance: A cognitive-perceptual perspective
Schack T (2019)
In: The Neurocognition of Dance. Mind, movement and motor skills. Bläsing B, Puttke M, Schack T (Eds); 2nd ed. New York: Routledge: 117-138.
PUB
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2935448
Auf in den Wald! Ein vielseitiges Trainingsprogramm in natürlicher Umgebung
Dransmann M (2019)
handballtraining 41(4+5): 62-69.
PUB
 
2019 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2935436
Selbstreflexion in Praxisphasen als Beitrag zur Professionalisierung angehender Lehrkräfte
Ukley N, Menze-Sonneck A (2019)
Presented at the Lernen in der Praxis - Professionalisierungsprozesse im Kontext schulpraktischer Studien in der LehrerInnenbildung. 3. Kongress der Internationalen Gesellschaft für Schulpraktische Professionalisierung, Graz.
PUB
 
2019 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2934471
Integration or separation? Effects of visual attention on temporal and spatial processing of whole-body movement sequences
Chiou S-C, Schack T (2019)
Presented at the 61st Conference of Experimental Psychologists (TeaP 2019), London, United Kingdom.
PUB
 
2019 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2934470
Is temporal information integrated with spatial information during action observation? Effects of visual attention on the processing of whole-body movement sequences
Chiou S-C, Schack T (2019)
Presented at the 2019 Research in Imagery and Observation (RIO) Conference, Middlesbrough, United Kingdom.
PUB
 
2019 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2935108
(Schul-)Praxisreflexion angehender Lehrkräfte als Facette Forschenden Lernens?!
Ukley N (2019)
Presented at the Reflexivität in allen Phasen der Lehrerbildung – theoretische und empirische Zugänge, Gießen.
PUB
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2935395
The Demand for English Premier League Soccer Betting
Deutscher C, Ötting M, Schneemann S, Scholten H (2019)
JOURNAL OF SPORTS ECONOMICS 20(4): 556-579.
PUB | DOI | WoS
 
2019 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2933842
Lehrsituationen als Lernsituationen?! Rekonstruktive Forschung am eigenen Fall als Ausgangspunkt für die Professionalisierung von Lehrkräften
Ukley N, Bergmann F (2019)
Presented at the Zur Erforschung Forschenden Lernens - Implikationen für Lehrer*innenbildung, Wissenschaft und Praxis, Bielefeld.
PUB
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2935208
The Cognitive Structure of the Basketball Free Throw in Adolescent Physical Education Students.
England A, Brusseau T, Burns R, Koester D, Newton M, Thiese M (2019)
Motor control.
PUB | DOI | PubMed | Europe PMC
 
2019 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2934775
Bewegungsförderung und Gesundheit im Setting Schule. Evaluationsergebnisse zur Landesauszeichnung „Bewegungsfreudige Schule“ und zur Initiative „Fit durch die Schule“
Lindemann U, Braksiek M, Gröben B, Pahmeier I (2019)
Presented at the Jahrestagung der dvs Kommision Gesundheit, Hamburg.
PUB
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2934993
The medial open-wegde osteotomy generates progressive intrameniscal integrity changes in the lateral knee compartment: a prospective MR-assessment after valgic osteotomy in the varus gonarthritic knee
Bick F, Iffland Y, Zimmermann E, Welsch F, Hoffmann R, Stein T (2019)
KNEE SURGERY SPORTS TRAUMATOLOGY ARTHROSCOPY 27(4): 1339-1346.
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2934447
A simple model to estimate the percentage of motor plan reuse from hysteresis effect size
Schütz C, Schack T (2019)
Frontiers in Psychology 10: 561.
PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2934595
Bring Sally up Challenge
Dransmann M (2019)
Leichtathletiktraining 30(4): 12-13.
PUB
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2934574
Sport psychology practice in Africa: Do culture-specific religion and spirituality matter?
Hagan Jr. JE, Schack T, Schinke R (2019)
Advances in Social Sciences Research Journal 6(3): 183-197.
PUB | DOI
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2919604
Computational assessment of long-term memory structures from SDA-M related to action sequences
Strenge B, Vogel L, Schack T (2019)
PLoS ONE 14(2): e0212414.
PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2019 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2934423
Ideomotor simulation in manual action, a combined study of EEG and eye-tracking
Mey S, Koester D, Schack T (2019)
Presented at the ICPS International Convention of Psychological Sciences, Paris.
PUB
 

Filter und Suchbegriffe

department=10027

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Export / Einbettung