Please note that PUB no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

272 Publikationen

2020 | Sammelwerksbeitrag | Angenommen | PUB-ID: 2937763
Decker, R.; Löffler, M. (Accepted): The Globality of Brands – A Question of Methods? In: A. Nakayama; S. Yokoyama (Hrsg.): Advanced Studies in Behaviormetrics and Data Science: Essays in Honor of Akinori Okada. Heidelberg: Springer.
PUB
 
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Angenommen | PUB-ID: 2936832
Michler, O.; Decker, R.; Stummer, C. (Accepted): To trust or not to trust smart consumer products: A literature review of trust-building factors Management Review Quarterly
PUB | DOI
 
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Angenommen | PUB-ID: 2932818
Souka, M.; Böger, D.; Decker, R.; Stummer, C.; Wiemann, A. (Accepted): Is more automation always better? An empirical study of customers' willingness to use autonomous vehicle functions International Journal of Automotive Technology and Management
PUB
 
2019 | Herausgeber*in Sammelwerk | Veröffentlicht | PUB-ID: 2547652
Franz-Rudolf Esch; Reinhold Decker; Andreas Herrmann; Henrik Sattler; Herbert Woratschek (Hrsg.) (2019): Marken- und Produktmanagement. (2001-2019, 46 volumes). Wiesbaden: Springer Gabler .
PUB
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2913546
Plumeyer, A.; Kottemann, P.; Böger, D.; Decker, R. (2019): Measuring brand image: A systematic review, practical guidance, and future research directions Review of Managerial Science,13:(2): 227-265.
PUB | DOI | WoS
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2918564
Böger, D.; Kottemann, P.; Decker, R. (2018): Parent Brands´ Influence on Co-Brand´s Perception. A Model-Based Approach Journal of Product & Brand Management,27:(5): 514-522.
PUB | DOI | WoS
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2932392 OA
Poppen, F.; Decker, R. (2018): The Intermediary as an Institutional Entrepreneur: Institutional Change and Stability in Triple-Helix-Cooperation Triple Helix,5:(9): 2-22.
PUB | PDF | DOI
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2930294
Klostermann, J.; Plumeyer, A.; Böger, D.; Decker, R. (2018): Extracting Brand Information from Social Networks. Integrating Image, Text, and Social Tagging Data International Journal of Research in Marketing,35:(4): 538-556.
PUB | DOI | WoS
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2913917
Kottemann, P.; Plumeyer, A.; Decker, R. (2018): Investigating feedback effects in the field of brand extension using brand concept maps Baltic Journal of Management,13:(1): 41-64.
PUB | DOI | WoS
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2915390
Stummer, C.; Kundisch, D.; Decker, R. (2018): Platform launch strategies Business & Information Systems Engineering,60:(2): 167-173.
PUB | DOI | WoS
 
2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2919675
Klostermann, J.; Plumeyer, A.; Böger, D.; Decker, R. (2018): Combining Visual and Textual User-Generated Content to Capture Brand Perceptions. In: Proceedings of the AMA Summer Academic Conference. (29). S. DS19-DS20.
PUB
 
2018 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2918563
Klostermann, J.; Plumeyer, A.; Decker, R. (2018): Deriving Brand Associative Networks from Instagram. In: Proceedings of the 47th EMAC Conference. European Marketing Academy (EMAC).
PUB
 
2017 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2900410 OA
Dawid, H.; Decker, R.; Hermann, T.; Jahnke, H.; Klat, W.; König, R.; Stummer, C. (2017): Management science in the era of smart consumer products: Challenges and research perspectives Central European Journal of Operations Research,25:(1): 203-230.
PUB | PDF | DOI | WoS
 
2017 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2912080 OA
Decker, R.; Stummer, C. (2017): Marketing management for consumer products in the era of the Internet of Things Advances in Internet of Things,7:(3): 47-70.
PUB | PDF | DOI
 
2017 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2911884
Böger, D.; Kottemann, P.; Meißner, M.; Decker, R. (2017): A mechanism for aggregating association network data: An application to brand concept maps Journal of Business Research,79:(October 2017): 90-106.
PUB | DOI | WoS
 
2017 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2906632
Löffler, M.; Decker, R. (2017): „Connected Car“ und Customer Experience Management – unlösbare Herausforderung oder gemeinsame Chance für Hersteller und Händler? In: Heike Proff; Thomas Martin Fojcik (Hrsg.): Innovative Produkte und Dienstleistungen in der Mobilität. Wiesbaden: Springer. S. 521-533.
PUB | DOI
 
2017 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2913547
Kottemann, P.; Decker, R.; Hentschel, D. (2017): Measuring Brand Image Perceptions in Co-Branding. Social Science Research Network.
PUB
 
2016 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2903594
Lee, C. - L.; Decker, R. (2016): Co-branding Partner Selection: The Importance of Belief Revision Journal of Business Economics and Management,17:(4): 546-563.
PUB | DOI | WoS
 
2016 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2905239
Wegner, S.; Decker, R. (2016): Einflussfaktoren kooperativer Strukturen von Schulen und Hochschulen Das Hochschulwesen,64:(3): 85-94.
PUB
 
2015 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2919751
Böger, D.; Kottemann, P.; Decker, R.; Meißner, M. (2015): Using Cluster Analysis for the Identification of Heterogeneous Brand Images. In: European Conference on Data Analysis 2015, Book of Abstracts.
PUB
 

Filter und Suchbegriffe

department=29895914

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Zitationsstil: wels

Export / Einbettung