Please note that PUB no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

272 Publikationen

2020 | Sammelwerksbeitrag | Angenommen | PUB-ID: 2937763
Decker, R. & Löffler, M. (Accepted). The Globality of Brands – A Question of Methods? In A. Nakayama & S. Yokoyama (Hrsg.), Advanced Studies in Behaviormetrics and Data Science: Essays in Honor of Akinori Okada. Heidelberg: Springer.
PUB
 
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Angenommen | PUB-ID: 2936832
Michler, O., Decker, R. & Stummer, C. (Accepted). To trust or not to trust smart consumer products: A literature review of trust-building factors. Management Review Quarterly. Springer. doi:10.1007/s11301-019-00171-8.
PUB | DOI
 
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Angenommen | PUB-ID: 2932818
Souka, M., Böger, D., Decker, R., Stummer, C. & Wiemann, A. (Accepted). Is more automation always better? An empirical study of customers' willingness to use autonomous vehicle functions. International Journal of Automotive Technology and Management. Inderscience.
PUB
 
2019 | Herausgeber*in Sammelwerk | Veröffentlicht | PUB-ID: 2547652
Marken- und Produktmanagement. (2001-2019, 46 volumes) (Gabler Research). (2019). Marken- und Produktmanagement. (2001-2019, 46 volumes) (Gabler Research). (F.-R. Esch, R. Decker, A. Herrmann, H. Sattler & H. Woratschek, Hrsg.). Wiesbaden: Springer Gabler .
PUB
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2913546
Plumeyer, A., Kottemann, P., Böger, D. & Decker, R. (2019). Measuring brand image: A systematic review, practical guidance, and future research directions. Review of Managerial Science, 13(2), 227-265. doi:10.1007/s11846-017-0251-2.
PUB | DOI | WoS
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2918564
Böger, D., Kottemann, P. & Decker, R. (2018). Parent Brands´ Influence on Co-Brand´s Perception. A Model-Based Approach. Journal of Product & Brand Management, 27(5), 514-522. Emerald. doi:10.1108/JPBM-08-2017-1555.
PUB | DOI | WoS
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2932392 OA
Poppen, F. & Decker, R. (2018). The Intermediary as an Institutional Entrepreneur: Institutional Change and Stability in Triple-Helix-Cooperation. Triple Helix, 5(9), 2-22. SpringerOpen. doi:10.1186/s40604-018-0063-7.
PUB | PDF | DOI
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2930294
Klostermann, J., Plumeyer, A., Böger, D. & Decker, R. (2018). Extracting Brand Information from Social Networks. Integrating Image, Text, and Social Tagging Data. International Journal of Research in Marketing, 35(4), 538-556. Elsevier. doi:10.1016/j.ijresmar.2018.08.002.
PUB | DOI | WoS
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2913917
Kottemann, P., Plumeyer, A. & Decker, R. (2018). Investigating feedback effects in the field of brand extension using brand concept maps. Baltic Journal of Management, 13(1), 41-64. doi:10.1108/BJM-02-2017-0031.
PUB | DOI | WoS
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2915390
Stummer, C., Kundisch, D. & Decker, R. (2018). Platform launch strategies. Business & Information Systems Engineering, 60(2), 167-173. Springer. doi:10.1007/s12599-018-0520-x.
PUB | DOI | WoS
 
2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2919675
Klostermann, J., Plumeyer, A., Böger, D. & Decker, R. (2018). Combining Visual and Textual User-Generated Content to Capture Brand Perceptions. Proceedings of the AMA Summer Academic Conference (S. DS19-DS20).
PUB
 
2018 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2918563
Klostermann, J., Plumeyer, A. & Decker, R. (2018). Deriving Brand Associative Networks from Instagram. Proceedings of the 47th EMAC Conference. European Marketing Academy (EMAC). Gehalten auf der 47th EMAC Conference.
PUB
 
2017 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2900410 OA
Dawid, H., Decker, R., Hermann, T., Jahnke, H., Klat, W., König, R. & Stummer, C. (2017). Management science in the era of smart consumer products: Challenges and research perspectives. Central European Journal of Operations Research, 25(1), 203-230. Springer. doi:10.1007/s10100-016-0436-9.
PUB | PDF | DOI | WoS
 
2017 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2912080 OA
Decker, R. & Stummer, C. (2017). Marketing management for consumer products in the era of the Internet of Things. Advances in Internet of Things, 7(3), 47-70. Scientific Research. doi:10.4236/ait.2017.73004.
PUB | PDF | DOI
 
2017 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2911884
Böger, D., Kottemann, P., Meißner, M. & Decker, R. (2017). A mechanism for aggregating association network data: An application to brand concept maps. Journal of Business Research, 79(October 2017), 90-106. doi:10.1016/j.jbusres.2017.05.025.
PUB | DOI | WoS
 
2017 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2906632
Löffler, M. & Decker, R. (2017). „Connected Car“ und Customer Experience Management – unlösbare Herausforderung oder gemeinsame Chance für Hersteller und Händler? In H. Proff & T.M. Fojcik (Hrsg.), Innovative Produkte und Dienstleistungen in der Mobilität (S. 521-533). Wiesbaden: Springer. doi:10.1007/978-3-658-18613-5_33.
PUB | DOI
 
2017 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2913547
Kottemann, P., Decker, R. & Hentschel, D. (2017). Measuring Brand Image Perceptions in Co-Branding. Social Science Research Network.
PUB
 
2016 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2903594
Lee, C.-L. & Decker, R. (2016). Co-branding Partner Selection: The Importance of Belief Revision. Journal of Business Economics and Management, 17(4), 546-563. VILNIUS GEDIMINAS TECH UNIV. doi:10.3846/16111699.2016.1197848.
PUB | DOI | WoS
 
2016 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2905239
Wegner, S. & Decker, R. (2016). Einflussfaktoren kooperativer Strukturen von Schulen und Hochschulen. Das Hochschulwesen, 64(3), 85-94.
PUB
 
2015 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2919751
Böger, D., Kottemann, P., Decker, R. & Meißner, M. (2015). Using Cluster Analysis for the Identification of Heterogeneous Brand Images. European Conference on Data Analysis 2015, Book of Abstracts. Gehalten auf der European Conference on Data Analysis 2015.
PUB
 

Filter und Suchbegriffe

department=29895914

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Zitationsstil: dgps

Export / Einbettung