Please note that PUB no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

272 Publikationen

2010 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495286
Decker, R.; Hentschel, D.; Kroll, F.; Philoleau, Y. H. (2010): L’Œil et le compromis étude franco-allemande des présentations de produits en ligne. In: I. Behr; P. Farges; D. Hentschel; M. Kauffmann; C. Lang (Hrsg.): Langue, économie, entreprise Gérer les échanges (coll. Langue, discours et société, Allemagne – Autriche – Pays Bas n° 7). Paris: Presses Sorbonne Nouvelle. S. 113-138.
PUB
 
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2905186
Decker, R.; Scholz, S. (2010): Determining the Attractiveness of Product Attributes in Consumer Goods Markets using POS Scanner Data The Marketing Review,10:(3): 225-237.
PUB | DOI
 
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1920783
Scholz, S.; Meißner, M.; Decker, R. (2010): Measuring Consumer Preferences for Complex Products: A Compositional Approach Based on Paired Comparisons Journal of Marketing Research,47:(4): 685-698.
PUB | DOI | WoS
 
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1589371
Decker, R.; Gnibba-Yukawa, K. (2010): Sales Forecasting in High-Technology Markets: A Utility-Based Approach JOURNAL OF PRODUCT INNOVATION MANAGEMENT,27:(1): 115-129.
PUB | DOI | WoS
 
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2003345
Decker, R.; Trusov, M. (2010): Estimating aggregate consumer preferences from online product reviews International Journal of Research in Marketing,27:(4): 293-307.
PUB | DOI | WoS
 
2010 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 1923139
Schindler, D.; Lüpke, L. (2010): Preference analysis for durable goods – Some remarks on data consistency and empirical results. In: Book of Abstracts (GfKl - CLADAG 2010). Florence. S. 59-60.
PUB
 
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1920781
Meißner, M.; Decker, R.; Pfeiffer, J. (2010): Ein empirischer Vergleich der Prozessaufzeichnungsmethoden Mouselab und Eyetracking bei Präferenzmessungen mittels Choice-based Conjoint-Analyse Marketing ZFP,32:(3): 135-145.
PUB
 
2009 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495261
Tuma, M. N.; Scholz, S.; Decker, R. (2009): The Application of Cluster Analysis in Marketing Research: A Literature Analysis Business Quest Journal,14
PUB
 
2009 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495264
Lee, C. - L.; Decker, R. (2009): Modeling the Effect of Belief Revisions on the Success of Co-Branding Journal of Applied Economic Sciences,4: 235-253.
PUB
 
2009 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495271
Raskovic, S.; Decker, R. (2009): Baumstark – Stadtbäume in Bielefeld, Studien zur Bedeutung, Wertschätzung und Nutzung. Faculty of Economics and Business Administration, Bielefeld University.
PUB
 
2009 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495219
Lee, C. - L.; Decker, R. (2009): A Systematic Analysis of Preference Change in Co-branding Journal of Applied Economic Sciences,4: 36-44.
PUB
 
2009 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495221
Decker, R.; Scholz, S. (2009): Preference Analysis and Default Optimization in Web-based Product Configuration Systems Journal of Theoretical and Applied Electronic Commerce Research,4:(3): 43-57.
PUB | DOI
 
2009 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1920784
Meißner, M.; Decker, R. (2009): An Empirical Comparison of CBC and AHP for Measuring Consumer Preferences. In: Tammy Tjader (Hrsg.): Proceedings of Tenth International Symposium on Analytic Hierarchy Process (ISAHP 2009). University of Pittsburgh, USA: Creative Decisions Foundation.
PUB
 
2009 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495225
Decker, R.; Gnibba, K. (2009): Konsumentenforschung im Web 2.0 – Analyse von Online-Rezensionen zur kundenorientierten Produktgestaltung Marketing ZFP,31:(2): 117-136.
PUB
 
2009 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495232
Scholz, S.; Wagner, R. (2009): Classification in Marketing Science. In: A. Okada; T. Imaizumi; H.-H. Bock; W. Gaul (Hrsg.): Cooperation in Classification and Data Analysis. Berlin: Springer. S. 99-106.
PUB
 
2009 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495208
Decker, R.; Bornemeyer, C. (2009): Marktsegmentierung auf Basis von individuellen Nutzenmessungen und ihre Anwendung im Bereich von Bibliotheksdienstleistungen. In: D. Baier; M. Brusch (Hrsg.): Conjointanalyse. Berlin: Springer. S. 199-213.
PUB | DOI
 
2009 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495227
Wagner, R.; Ontrup, J.; Scholz, S. (2009): The Nonlinearity of Strategic Uncertainty and Environmental Scanning Behavior. An Empirical Study of Managerial Information Seeking and Processing Activities. In: R. Kuhlen (Hrsg.): Information: Droge, Ware oder Commons? Wertschöpfungs- und Transformationsprozesse auf den Informationsmärkten. Boizenburg: VHW-Verlag. S. 147-158.
PUB
 
2009 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495239
Wagner, R.; Ontrup, J.; Scholz, S. (2009): Event Detection in Environmental Scanning: News from a Hospitality Industry Newsletter. In: A. Okada; T. Imaizumi; H.-H. Bock; W. Gaul (Hrsg.): Cooperation in Classification and Data Analysis. Berlin: Springer. S. 161-168.
PUB
 
2009 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495274
Kleidat, C. P.; Pünt, B.; Decker, R. (2009): Kulturangebote in regionaler Kooperation. Konzepte, Erfolgsfaktoren und Best Practices (Kurzfassung). Faculty of Economics and Business Administration, Bielefeld University.
PUB
 
2009 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1636062
Ontrup, J.; Ritter, H.; Scholz, S.; Wagner, R. (2009): Detecting, Assessing, and Monitoring Relevant Topics in Virtual Information Environments IEEE Transactions on Knowledge and Data Engineering,21:(3): 415-427.
PUB | DOI | WoS
 

Filter und Suchbegriffe

department=29895914

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Zitationsstil: wels

Export / Einbettung