Please note that PUB no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

272 Publikationen

2010 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495286
Decker, Reinhold, Hentschel, D., Kroll, Frank, and Philoleau, Y. H. “L’Œil et le compromis étude franco-allemande des présentations de produits en ligne”. Langue, économie, entreprise Gérer les échanges (coll. Langue, discours et société, Allemagne – Autriche – Pays Bas n° 7). Ed. I. Behr, P. Farges, D. Hentschel, M. Kauffmann, and C. Lang. Paris: Presses Sorbonne Nouvelle, 2010. 113-138.
PUB
 
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2905186
Decker, Reinhold, and Scholz, Sören. “Determining the Attractiveness of Product Attributes in Consumer Goods Markets using POS Scanner Data”. The Marketing Review 10.3 (2010): 225-237.
PUB | DOI
 
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1920783
Scholz, Sören, Meißner, Martin, and Decker, Reinhold. “Measuring Consumer Preferences for Complex Products: A Compositional Approach Based on Paired Comparisons”. Journal of Marketing Research 47.4 (2010): 685-698.
PUB | DOI | WoS
 
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1589371
Decker, Reinhold, and Gnibba-Yukawa, Kumiko. “Sales Forecasting in High-Technology Markets: A Utility-Based Approach”. JOURNAL OF PRODUCT INNOVATION MANAGEMENT 27.1 (2010): 115-129.
PUB | DOI | WoS
 
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2003345
Decker, Reinhold, and Trusov, Michael. “Estimating aggregate consumer preferences from online product reviews”. International Journal of Research in Marketing 27.4 (2010): 293-307.
PUB | DOI | WoS
 
2010 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 1923139
Schindler, Diana, and Lüpke, Lars. “Preference analysis for durable goods – Some remarks on data consistency and empirical results”. Book of Abstracts (GfKl - CLADAG 2010). Florence, 2010. 59-60.
PUB
 
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1920781
Meißner, Martin, Decker, Reinhold, and Pfeiffer, Jella. “Ein empirischer Vergleich der Prozessaufzeichnungsmethoden Mouselab und Eyetracking bei Präferenzmessungen mittels Choice-based Conjoint-Analyse”. Marketing ZFP 32.3 (2010): 135-145.
PUB
 
2009 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495261
Tuma, Michael Nche, Scholz, Sören, and Decker, Reinhold. “The Application of Cluster Analysis in Marketing Research: A Literature Analysis”. Business Quest Journal 14 (2009).
PUB
 
2009 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495264
Lee, C.-L., and Decker, Reinhold. “Modeling the Effect of Belief Revisions on the Success of Co-Branding”. Journal of Applied Economic Sciences 4 (2009): 235-253.
PUB
 
2009 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495271
Raskovic, Silvia, and Decker, Reinhold. Baumstark – Stadtbäume in Bielefeld, Studien zur Bedeutung, Wertschätzung und Nutzung. Faculty of Economics and Business Administration, Bielefeld University, 2009. Bielefeld 2000plus – Diskussionspapier Nr. 48.
PUB
 
2009 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495219
Lee, C.-L., and Decker, Reinhold. “A Systematic Analysis of Preference Change in Co-branding”. Journal of Applied Economic Sciences 4 (2009): 36-44.
PUB
 
2009 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495221
Decker, Reinhold, and Scholz, Sören. “Preference Analysis and Default Optimization in Web-based Product Configuration Systems”. Journal of Theoretical and Applied Electronic Commerce Research 4.3 (2009): 43-57.
PUB | DOI
 
2009 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1920784
Meißner, Martin, and Decker, Reinhold. “An Empirical Comparison of CBC and AHP for Measuring Consumer Preferences”. Proceedings of Tenth International Symposium on Analytic Hierarchy Process (ISAHP 2009). Ed. Tammy Tjader. University of Pittsburgh, USA: Creative Decisions Foundation, 2009.
PUB
 
2009 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495225
Decker, Reinhold, and Gnibba, K. “Konsumentenforschung im Web 2.0 – Analyse von Online-Rezensionen zur kundenorientierten Produktgestaltung”. Marketing ZFP 31.2 (2009): 117-136.
PUB
 
2009 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495232
Scholz, Sören, and Wagner, R. “Classification in Marketing Science”. Cooperation in Classification and Data Analysis. Ed. A. Okada, T. Imaizumi, H.-H. Bock, and W. Gaul. Berlin: Springer, 2009. 99-106.
PUB
 
2009 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495208
Decker, Reinhold, and Bornemeyer, C. “Marktsegmentierung auf Basis von individuellen Nutzenmessungen und ihre Anwendung im Bereich von Bibliotheksdienstleistungen”. Conjointanalyse. Ed. D. Baier and M. Brusch. Berlin: Springer, 2009. 199-213.
PUB | DOI
 
2009 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495227
Wagner, R., Ontrup, Jörg, and Scholz, Sören. “The Nonlinearity of Strategic Uncertainty and Environmental Scanning Behavior. An Empirical Study of Managerial Information Seeking and Processing Activities”. Information: Droge, Ware oder Commons? Wertschöpfungs- und Transformationsprozesse auf den Informationsmärkten. Ed. R. Kuhlen. Boizenburg: VHW-Verlag, 2009. 147-158.
PUB
 
2009 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495239
Wagner, R., Ontrup, J., and Scholz, Sören. “Event Detection in Environmental Scanning: News from a Hospitality Industry Newsletter”. Cooperation in Classification and Data Analysis. Ed. A. Okada, T. Imaizumi, H.-H. Bock, and W. Gaul. Berlin: Springer, 2009. 161-168.
PUB
 
2009 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495274
Kleidat, Carl Peter, Pünt, B., and Decker, Reinhold. Kulturangebote in regionaler Kooperation. Konzepte, Erfolgsfaktoren und Best Practices (Kurzfassung). Faculty of Economics and Business Administration, Bielefeld University, 2009. Bielefeld 2000plus - Diskussionspapier Nr. 47.
PUB
 
2009 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1636062
Ontrup, Jörg, Ritter, Helge, Scholz, Sören, and Wagner, Ralf. “Detecting, Assessing, and Monitoring Relevant Topics in Virtual Information Environments”. IEEE Transactions on Knowledge and Data Engineering 21.3 (2009): 415-427.
PUB | DOI | WoS
 

Filter und Suchbegriffe

department=29895914

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Zitationsstil: mla

Export / Einbettung