Please note that PUB no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

272 Publikationen

2010 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495286
Decker, R., Hentschel, D., Kroll, F., Philoleau, Y.H.: L’Œil et le compromis étude franco-allemande des présentations de produits en ligne. In: Behr, I., Farges, P., Hentschel, D., Kauffmann, M., and Lang, C. (eds.) Langue, économie, entreprise Gérer les échanges (coll. Langue, discours et société, Allemagne – Autriche – Pays Bas n° 7). p. 113-138. Presses Sorbonne Nouvelle, Paris (2010).
PUB
 
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2905186
Decker, R., Scholz, S.: Determining the Attractiveness of Product Attributes in Consumer Goods Markets using POS Scanner Data. The Marketing Review. 10, 225-237 (2010).
PUB | DOI
 
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1920783
Scholz, S., Meißner, M., Decker, R.: Measuring Consumer Preferences for Complex Products: A Compositional Approach Based on Paired Comparisons. Journal of Marketing Research. 47, 685-698 (2010).
PUB | DOI | WoS
 
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1589371
Decker, R., Gnibba-Yukawa, K.: Sales Forecasting in High-Technology Markets: A Utility-Based Approach. JOURNAL OF PRODUCT INNOVATION MANAGEMENT. 27, 115-129 (2010).
PUB | DOI | WoS
 
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2003345
Decker, R., Trusov, M.: Estimating aggregate consumer preferences from online product reviews. International Journal of Research in Marketing. 27, 293-307 (2010).
PUB | DOI | WoS
 
2010 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 1923139
Schindler, D., Lüpke, L.: Preference analysis for durable goods – Some remarks on data consistency and empirical results. Book of Abstracts (GfKl - CLADAG 2010). p. 59-60. Florence (2010).
PUB
 
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1920781
Meißner, M., Decker, R., Pfeiffer, J.: Ein empirischer Vergleich der Prozessaufzeichnungsmethoden Mouselab und Eyetracking bei Präferenzmessungen mittels Choice-based Conjoint-Analyse. Marketing ZFP. 32, 135-145 (2010).
PUB
 
2009 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495261
Tuma, M.N., Scholz, S., Decker, R.: The Application of Cluster Analysis in Marketing Research: A Literature Analysis. Business Quest Journal. 14, (2009).
PUB
 
2009 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495264
Lee, C.-L., Decker, R.: Modeling the Effect of Belief Revisions on the Success of Co-Branding. Journal of Applied Economic Sciences. 4, 235-253 (2009).
PUB
 
2009 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495271
Raskovic, S., Decker, R.: Baumstark – Stadtbäume in Bielefeld, Studien zur Bedeutung, Wertschätzung und Nutzung. Bielefeld 2000plus – Diskussionspapier Nr. 48. Faculty of Economics and Business Administration, Bielefeld University (2009).
PUB
 
2009 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495219
Lee, C.-L., Decker, R.: A Systematic Analysis of Preference Change in Co-branding. Journal of Applied Economic Sciences. 4, 36-44 (2009).
PUB
 
2009 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495221
Decker, R., Scholz, S.: Preference Analysis and Default Optimization in Web-based Product Configuration Systems. Journal of Theoretical and Applied Electronic Commerce Research. 4, 43-57 (2009).
PUB | DOI
 
2009 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1920784
Meißner, M., Decker, R.: An Empirical Comparison of CBC and AHP for Measuring Consumer Preferences. In: Tjader, T. (ed.) Proceedings of Tenth International Symposium on Analytic Hierarchy Process (ISAHP 2009). Creative Decisions Foundation, University of Pittsburgh, USA (2009).
PUB
 
2009 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495225
Decker, R., Gnibba, K.: Konsumentenforschung im Web 2.0 – Analyse von Online-Rezensionen zur kundenorientierten Produktgestaltung. Marketing ZFP. 31, 117-136 (2009).
PUB
 
2009 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495232
Scholz, S., Wagner, R.: Classification in Marketing Science. In: Okada, A., Imaizumi, T., Bock, H.-H., and Gaul, W. (eds.) Cooperation in Classification and Data Analysis. p. 99-106. Springer, Berlin (2009).
PUB
 
2009 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495208
Decker, R., Bornemeyer, C.: Marktsegmentierung auf Basis von individuellen Nutzenmessungen und ihre Anwendung im Bereich von Bibliotheksdienstleistungen. In: Baier, D. and Brusch, M. (eds.) Conjointanalyse. p. 199-213. Springer, Berlin (2009).
PUB | DOI
 
2009 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495227
Wagner, R., Ontrup, J., Scholz, S.: The Nonlinearity of Strategic Uncertainty and Environmental Scanning Behavior. An Empirical Study of Managerial Information Seeking and Processing Activities. In: Kuhlen, R. (ed.) Information: Droge, Ware oder Commons? Wertschöpfungs- und Transformationsprozesse auf den Informationsmärkten. p. 147-158. VHW-Verlag, Boizenburg (2009).
PUB
 
2009 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495239
Wagner, R., Ontrup, J., Scholz, S.: Event Detection in Environmental Scanning: News from a Hospitality Industry Newsletter. In: Okada, A., Imaizumi, T., Bock, H.-H., and Gaul, W. (eds.) Cooperation in Classification and Data Analysis. p. 161-168. Springer, Berlin (2009).
PUB
 
2009 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495274
Kleidat, C.P., Pünt, B., Decker, R.: Kulturangebote in regionaler Kooperation. Konzepte, Erfolgsfaktoren und Best Practices (Kurzfassung). Bielefeld 2000plus - Diskussionspapier Nr. 47. Faculty of Economics and Business Administration, Bielefeld University (2009).
PUB
 
2009 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1636062
Ontrup, J., Ritter, H., Scholz, S., Wagner, R.: Detecting, Assessing, and Monitoring Relevant Topics in Virtual Information Environments. IEEE Transactions on Knowledge and Data Engineering. 21, 415-427 (2009).
PUB | DOI | WoS
 

Filter und Suchbegriffe

department=29895914

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Zitationsstil: lncs

Export / Einbettung