Please note that PUB no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

272 Publikationen

2010 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495286
Decker, R., et al., 2010. L’Œil et le compromis étude franco-allemande des présentations de produits en ligne. In I. Behr, et al., eds. Langue, économie, entreprise Gérer les échanges (coll. Langue, discours et société, Allemagne – Autriche – Pays Bas n° 7). Paris: Presses Sorbonne Nouvelle, pp. 113-138.
PUB
 
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2905186
Decker, R., & Scholz, S., 2010. Determining the Attractiveness of Product Attributes in Consumer Goods Markets using POS Scanner Data. The Marketing Review, 10(3), p 225-237.
PUB | DOI
 
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1920783
Scholz, S., Meißner, M., & Decker, R., 2010. Measuring Consumer Preferences for Complex Products: A Compositional Approach Based on Paired Comparisons. Journal of Marketing Research, 47(4), p 685-698.
PUB | DOI | WoS
 
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1589371
Decker, R., & Gnibba-Yukawa, K., 2010. Sales Forecasting in High-Technology Markets: A Utility-Based Approach. JOURNAL OF PRODUCT INNOVATION MANAGEMENT, 27(1), p 115-129.
PUB | DOI | WoS
 
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2003345
Decker, R., & Trusov, M., 2010. Estimating aggregate consumer preferences from online product reviews. International Journal of Research in Marketing, 27(4), p 293-307.
PUB | DOI | WoS
 
2010 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 1923139
Schindler, D., & Lüpke, L., 2010. Preference analysis for durable goods – Some remarks on data consistency and empirical results. In Book of Abstracts (GfKl - CLADAG 2010). Florence, pp. 59-60.
PUB
 
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1920781
Meißner, M., Decker, R., & Pfeiffer, J., 2010. Ein empirischer Vergleich der Prozessaufzeichnungsmethoden Mouselab und Eyetracking bei Präferenzmessungen mittels Choice-based Conjoint-Analyse. Marketing ZFP, 32(3), p 135-145.
PUB
 
2009 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495261
Tuma, M.N., Scholz, S., & Decker, R., 2009. The Application of Cluster Analysis in Marketing Research: A Literature Analysis. Business Quest Journal, 14.
PUB
 
2009 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495264
Lee, C.-L., & Decker, R., 2009. Modeling the Effect of Belief Revisions on the Success of Co-Branding. Journal of Applied Economic Sciences, 4, p 235-253.
PUB
 
2009 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495271
Raskovic, S., & Decker, R., 2009. Baumstark – Stadtbäume in Bielefeld, Studien zur Bedeutung, Wertschätzung und Nutzung, Bielefeld 2000plus – Diskussionspapier Nr. 48, Faculty of Economics and Business Administration, Bielefeld University.
PUB
 
2009 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495219
Lee, C.-L., & Decker, R., 2009. A Systematic Analysis of Preference Change in Co-branding. Journal of Applied Economic Sciences, 4, p 36-44.
PUB
 
2009 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495221
Decker, R., & Scholz, S., 2009. Preference Analysis and Default Optimization in Web-based Product Configuration Systems. Journal of Theoretical and Applied Electronic Commerce Research, 4(3), p 43-57.
PUB | DOI
 
2009 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1920784
Meißner, M., & Decker, R., 2009. An Empirical Comparison of CBC and AHP for Measuring Consumer Preferences. In T. Tjader, ed. Proceedings of Tenth International Symposium on Analytic Hierarchy Process (ISAHP 2009). University of Pittsburgh, USA: Creative Decisions Foundation.
PUB
 
2009 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495225
Decker, R., & Gnibba, K., 2009. Konsumentenforschung im Web 2.0 – Analyse von Online-Rezensionen zur kundenorientierten Produktgestaltung. Marketing ZFP, 31(2), p 117-136.
PUB
 
2009 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495232
Scholz, S., & Wagner, R., 2009. Classification in Marketing Science. In A. Okada, et al., eds. Cooperation in Classification and Data Analysis. Berlin: Springer, pp. 99-106.
PUB
 
2009 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495208
Decker, R., & Bornemeyer, C., 2009. Marktsegmentierung auf Basis von individuellen Nutzenmessungen und ihre Anwendung im Bereich von Bibliotheksdienstleistungen. In D. Baier & M. Brusch, eds. Conjointanalyse. Berlin: Springer, pp. 199-213.
PUB | DOI
 
2009 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495227
Wagner, R., Ontrup, J., & Scholz, S., 2009. The Nonlinearity of Strategic Uncertainty and Environmental Scanning Behavior. An Empirical Study of Managerial Information Seeking and Processing Activities. In R. Kuhlen, ed. Information: Droge, Ware oder Commons? Wertschöpfungs- und Transformationsprozesse auf den Informationsmärkten. Boizenburg: VHW-Verlag, pp. 147-158.
PUB
 
2009 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495239
Wagner, R., Ontrup, J., & Scholz, S., 2009. Event Detection in Environmental Scanning: News from a Hospitality Industry Newsletter. In A. Okada, et al., eds. Cooperation in Classification and Data Analysis. Berlin: Springer, pp. 161-168.
PUB
 
2009 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495274
Kleidat, C.P., Pünt, B., & Decker, R., 2009. Kulturangebote in regionaler Kooperation. Konzepte, Erfolgsfaktoren und Best Practices (Kurzfassung), Bielefeld 2000plus - Diskussionspapier Nr. 47, Faculty of Economics and Business Administration, Bielefeld University.
PUB
 
2009 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1636062
Ontrup, J., et al., 2009. Detecting, Assessing, and Monitoring Relevant Topics in Virtual Information Environments. IEEE Transactions on Knowledge and Data Engineering, 21(3), p 415-427.
PUB | DOI | WoS
 

Filter und Suchbegriffe

department=29895914

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Zitationsstil: harvard1

Export / Einbettung