Please note that PUB no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

272 Publikationen

2010 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495286
Decker R, Hentschel D, Kroll F, Philoleau YH (2010)
L’Œil et le compromis étude franco-allemande des présentations de produits en ligne.
In: Langue, économie, entreprise Gérer les échanges (coll. Langue, discours et société, Allemagne – Autriche – Pays Bas n° 7). Behr I, Farges P, Hentschel D, Kauffmann M, Lang C (Eds); Paris: Presses Sorbonne Nouvelle: 113-138.
PUB
 
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2905186
Decker R, Scholz S (2010)
Determining the Attractiveness of Product Attributes in Consumer Goods Markets using POS Scanner Data.
The Marketing Review 10(3): 225-237.
PUB | DOI
 
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1920783
Scholz S, Meißner M, Decker R (2010)
Measuring Consumer Preferences for Complex Products: A Compositional Approach Based on Paired Comparisons.
Journal of Marketing Research 47(4): 685-698.
PUB | DOI | WoS
 
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1589371
Decker R, Gnibba-Yukawa K (2010)
Sales Forecasting in High-Technology Markets: A Utility-Based Approach.
JOURNAL OF PRODUCT INNOVATION MANAGEMENT 27(1): 115-129.
PUB | DOI | WoS
 
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2003345
Decker R, Trusov M (2010)
Estimating aggregate consumer preferences from online product reviews.
International Journal of Research in Marketing 27(4): 293-307.
PUB | DOI | WoS
 
2010 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 1923139
Schindler D, Lüpke L (2010)
Preference analysis for durable goods – Some remarks on data consistency and empirical results.
In: Book of Abstracts (GfKl - CLADAG 2010). Florence: 59-60.
PUB
 
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1920781
Meißner M, Decker R, Pfeiffer J (2010)
Ein empirischer Vergleich der Prozessaufzeichnungsmethoden Mouselab und Eyetracking bei Präferenzmessungen mittels Choice-based Conjoint-Analyse.
Marketing ZFP 32(3): 135-145.
PUB
 
2009 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495261
Tuma MN, Scholz S, Decker R (2009)
The Application of Cluster Analysis in Marketing Research: A Literature Analysis.
Business Quest Journal 14.
PUB
 
2009 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495264
Lee C-L, Decker R (2009)
Modeling the Effect of Belief Revisions on the Success of Co-Branding.
Journal of Applied Economic Sciences 4: 235-253.
PUB
 
2009 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495271
Raskovic S, Decker R (2009)
Baumstark – Stadtbäume in Bielefeld, Studien zur Bedeutung, Wertschätzung und Nutzung. Bielefeld 2000plus – Diskussionspapier Nr. 48.
Faculty of Economics and Business Administration, Bielefeld University.
PUB
 
2009 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495219
Lee C-L, Decker R (2009)
A Systematic Analysis of Preference Change in Co-branding.
Journal of Applied Economic Sciences 4: 36-44.
PUB
 
2009 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495221
Decker R, Scholz S (2009)
Preference Analysis and Default Optimization in Web-based Product Configuration Systems.
Journal of Theoretical and Applied Electronic Commerce Research 4(3): 43-57.
PUB | DOI
 
2009 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1920784
Meißner M, Decker R (2009)
An Empirical Comparison of CBC and AHP for Measuring Consumer Preferences.
In: Proceedings of Tenth International Symposium on Analytic Hierarchy Process (ISAHP 2009). Tjader T (Ed); University of Pittsburgh, USA: Creative Decisions Foundation.
PUB
 
2009 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495225
Decker R, Gnibba K (2009)
Konsumentenforschung im Web 2.0 – Analyse von Online-Rezensionen zur kundenorientierten Produktgestaltung.
Marketing ZFP 31(2): 117-136.
PUB
 
2009 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495232
Scholz S, Wagner R (2009)
Classification in Marketing Science.
In: Cooperation in Classification and Data Analysis. Okada A, Imaizumi T, Bock H-H, Gaul W (Eds); Berlin: Springer: 99-106.
PUB
 
2009 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495208
Decker R, Bornemeyer C (2009)
Marktsegmentierung auf Basis von individuellen Nutzenmessungen und ihre Anwendung im Bereich von Bibliotheksdienstleistungen.
In: Conjointanalyse. Baier D, Brusch M (Eds); Berlin: Springer: 199-213.
PUB | DOI
 
2009 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495227
Wagner R, Ontrup J, Scholz S (2009)
The Nonlinearity of Strategic Uncertainty and Environmental Scanning Behavior. An Empirical Study of Managerial Information Seeking and Processing Activities.
In: Information: Droge, Ware oder Commons? Wertschöpfungs- und Transformationsprozesse auf den Informationsmärkten. Kuhlen R (Ed); Boizenburg: VHW-Verlag: 147-158.
PUB
 
2009 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495239
Wagner R, Ontrup J, Scholz S (2009)
Event Detection in Environmental Scanning: News from a Hospitality Industry Newsletter.
In: Cooperation in Classification and Data Analysis. Okada A, Imaizumi T, Bock H-H, Gaul W (Eds); Berlin: Springer: 161-168.
PUB
 
2009 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495274
Kleidat CP, Pünt B, Decker R (2009)
Kulturangebote in regionaler Kooperation. Konzepte, Erfolgsfaktoren und Best Practices (Kurzfassung). Bielefeld 2000plus - Diskussionspapier Nr. 47.
Faculty of Economics and Business Administration, Bielefeld University.
PUB
 
2009 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1636062
Ontrup J, Ritter H, Scholz S, Wagner R (2009)
Detecting, Assessing, and Monitoring Relevant Topics in Virtual Information Environments.
IEEE Transactions on Knowledge and Data Engineering 21(3): 415-427.
PUB | DOI | WoS
 

Filter und Suchbegriffe

department=29895914

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Zitationsstil: bio1

Export / Einbettung