Please note that PUB no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

272 Publikationen

2012 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2547632
Measuring Brand Concept Maps in Computer-Aided Interviews
Meißner, Martin, Measuring Brand Concept Maps in Computer-Aided Interviews. Proceedings of the Australian New Zealand Marketing Conference (ANZMAC) 2012 (). , 2012
PUB
 
2012 | Sonderausgabe Zeitschrift | Veröffentlicht | PUB-ID: 2547649
Special Issue on Data Analysis and Classification in Marketing
Baier, Daniel, Special Issue on Data Analysis and Classification in Marketing. ADAC – Advances in Data Analysis and Classification 6 (4). , 2012
PUB
 
2012 | Zeitschriftenaufsatz | PUB-ID: 2547624
Identifikation und praktische Nutzung von Mustern des Aufwärtskonsums
Löffler, Michael, Identifikation und praktische Nutzung von Mustern des Aufwärtskonsums. zfbf – Zeitschrift für betriebswirtschaftliche Forschung 64 (11). , 2012
PUB
 
2012 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2547631
Analyzing Online Consumer Reviews – Some Remarks on Consistency
Schindler, Diana, Analyzing Online Consumer Reviews – Some Remarks on Consistency. Proceedings of the Australian New Zealand Marketing Conference 2012 (). Adelaide, 2012
PUB
 
2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495326
Comments on the Model Testing by Goodwin and Meeran (2012) : Comparison of the Utility-based and the Gompertz Curve Approach for High-Technology Product Sales Forecasting
Gnibba-Yukawa, Kumiko, Comments on the Model Testing by Goodwin and Meeran (2012) : Comparison of the Utility-based and the Gompertz Curve Approach for High-Technology Product Sales Forecasting. Journal of Product Innovation Management 29 (S1). , 2012
PUB | DOI | WoS
 
2012 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495328
Service Satisfaction with Premium Durables: A Cross-cultural Investigation
Löffler, Michael, Service Satisfaction with Premium Durables: A Cross-cultural Investigation. Quantitative Marketing and Marketing Management (). Wiesbaden, 2012
PUB | DOI
 
2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495281
Realising opportunities in the premium automotive market via context-oriented new product positioning
Löffler, Michael, Realising opportunities in the premium automotive market via context-oriented new product positioning. Journal of Marketing Management 28 (5-6). , 2012
PUB | DOI
 
2011 | Dissertation | PUB-ID: 2436861
Präferenzmessung für komplexe Produkte und Dienstleistungen
Meißner, Martin, Präferenzmessung für komplexe Produkte und Dienstleistungen. (). Bielefeld, 2011
PUB
 
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2289571
A survey of the challenges and pitfalls of cluster analysis application in market segmentation
Tuma, Michael Nche, A survey of the challenges and pitfalls of cluster analysis application in market segmentation. International Journal of Market Research 53 (3). , 2011
PUB | DOI | WoS
 
2011 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495302
Using Eyetracking and Mouselab to Examine How Respondents Process Information in Choice-based Conjoint Analysis
Meißner, Martin, Using Eyetracking and Mouselab to Examine How Respondents Process Information in Choice-based Conjoint Analysis. Proceedings of the Sawtooth Software Conference 2010, Newport Beach, California (). , 2011
PUB
 
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495307
Ein empirischer Validitätsvergleich zwischen Adaptive Self-Explicated Approach (ASE), Pairwise Comparison-based Preference Measurement (PCPM) und Adaptive Conjoint Analysis (ACA)
Meißner, Martin, Ein empirischer Validitätsvergleich zwischen Adaptive Self-Explicated Approach (ASE), Pairwise Comparison-based Preference Measurement (PCPM) und Adaptive Conjoint Analysis (ACA). Zeitschrift für Betriebswirtschaft 81 (4). , 2011
PUB | DOI
 
2011 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495314
The Influence of Power Words and Images on the Perception of Online Product Descriptions – an Eye-Tracking Study / Der Einfluss von Power-Wörtern und Bildern auf die Wahrnehmung von Online-Produktbeschreibungen – Eine Eyetracking-Studie
F. Kroll, The Influence of Power Words and Images on the Perception of Online Product Descriptions – an Eye-Tracking Study / Der Einfluss von Power-Wörtern und Bildern auf die Wahrnehmung von Online-Produktbeschreibungen – Eine Eyetracking-Studie. (). , 2011
PUB | DOI
 
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495309
An Adaptive Algorithm for Pairwise Comparison-based Preference Measurement
Meißner, Martin, An Adaptive Algorithm for Pairwise Comparison-based Preference Measurement. Journal of Multi-Criteria Decision Analysis 17 (5-6). , 2011
PUB | DOI
 
2011 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495311
The (Urban) Chinese Consumer – A Meta-analytic Perspective / Der (urbane) chinesische Konsument – Eine metaanalytische Betrachtung
F. Kroll, The (Urban) Chinese Consumer – A Meta-analytic Perspective / Der (urbane) chinesische Konsument – Eine metaanalytische Betrachtung. (). , 2011
PUB | DOI
 
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495217
Offering Customer-oriented Products on the Internet using Model-based Preference Analysis
Decker, Reinhold, Offering Customer-oriented Products on the Internet using Model-based Preference Analysis. Journal of Marketing Trends 1 (). , 2011
PUB
 
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495318
How up-, cross-, and downgrading substantiate segment-specific price responsiveness and purchasing motives: The case of premium durables
Löffler, Michael, How up-, cross-, and downgrading substantiate segment-specific price responsiveness and purchasing motives: The case of premium durables. Journal of Customer Behaviour 10 (3). , 2011
PUB | DOI
 
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495305
Improving strategic planning processes by means of cross-company collaboration along the value chain
Decker, Reinhold, Improving strategic planning processes by means of cross-company collaboration along the value chain. International Journal of Business Performance Management 12 (). , 2010
PUB | DOI
 
2010 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495249
Child and Family Friendliness versus Ageing Society – Contradictory Demands on City Marketing in Germany?
Decker, Reinhold, Child and Family Friendliness versus Ageing Society – Contradictory Demands on City Marketing in Germany?. Aging Society and its Implications on Service Marketing: Approaches in Hospitality, Tourism and Transport (). Bad Honnef, 2010
PUB
 
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1967972
Eye-tracking information processing in choice-based conjoint analysis
Meißner, Martin, Eye-tracking information processing in choice-based conjoint analysis. International Journal of Market Research 52 (5). , 2010
PUB | DOI | WoS
 
2010 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495267
Diskriminanzanalyse
Decker, Reinhold, Diskriminanzanalyse. Handbuch der sozialwissenschaftlichen Datenanalyse (). Wiesbaden, 2010
PUB | DOI | Download (ext.)
 

Filter und Suchbegriffe

department=29895914

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Zitationsstil: default

Export / Einbettung