Please note that PUB no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

272 Publikationen

2012 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2547632
Meißner, Martin, Kottemann, Pascal, and Decker, Reinhold. “Measuring Brand Concept Maps in Computer-Aided Interviews”. Proceedings of the Australian New Zealand Marketing Conference (ANZMAC) 2012. 2012. CD-ROM.
PUB
 
2012 | Sonderausgabe Zeitschrift | Veröffentlicht | PUB-ID: 2547649
Daniel Baier and Reinhold Decker, eds. “Special Issue on Data Analysis and Classification in Marketing”. ADAC – Advances in Data Analysis and Classification 6.4 (2012).
PUB
 
2012 | Zeitschriftenaufsatz | PUB-ID: 2547624
Löffler, Michael, and Decker, Reinhold. “Identifikation und praktische Nutzung von Mustern des Aufwärtskonsums”. zfbf – Zeitschrift für betriebswirtschaftliche Forschung 64.11 (2012): 722-746.
PUB
 
2012 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2547631
Schindler, Diana, and Decker, Reinhold. “Analyzing Online Consumer Reviews – Some Remarks on Consistency”. Proceedings of the Australian New Zealand Marketing Conference 2012. Adelaide: Australian New Zealand Marketing Academy, 2012.
PUB
 
2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495326
Gnibba-Yukawa, Kumiko, and Decker, Reinhold. “Comments on the Model Testing by Goodwin and Meeran (2012) : Comparison of the Utility-based and the Gompertz Curve Approach for High-Technology Product Sales Forecasting”. Journal of Product Innovation Management 29.S1 (2012): 219-228.
PUB | DOI | WoS
 
2012 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495328
Löffler, Michael, and Decker, Reinhold. “Service Satisfaction with Premium Durables: A Cross-cultural Investigation”. Quantitative Marketing and Marketing Management. Wiesbaden: Gabler, 2012. 401-422.
PUB | DOI
 
2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495281
Löffler, Michael, and Decker, Reinhold. “Realising opportunities in the premium automotive market via context-oriented new product positioning”. Journal of Marketing Management 28.5-6 (2012): 716-732.
PUB | DOI
 
2011 | Dissertation | PUB-ID: 2436861
Meißner, Martin. Präferenzmessung für komplexe Produkte und Dienstleistungen. Bielefeld, 2011.
PUB
 
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2289571
Tuma, Michael Nche, Decker, Reinhold, and Scholz, Sören. “A survey of the challenges and pitfalls of cluster analysis application in market segmentation”. International Journal of Market Research 53.3 (2011): 391-414.
PUB | DOI | WoS
 
2011 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495302
Meißner, Martin, Scholz, Sören, and Decker, Reinhold. “Using Eyetracking and Mouselab to Examine How Respondents Process Information in Choice-based Conjoint Analysis”. Proceedings of the Sawtooth Software Conference 2010, Newport Beach, California. 2011. 151-170.
PUB
 
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495307
Meißner, Martin, Decker, Reinhold, and Adam, N. “Ein empirischer Validitätsvergleich zwischen Adaptive Self-Explicated Approach (ASE), Pairwise Comparison-based Preference Measurement (PCPM) und Adaptive Conjoint Analysis (ACA)”. Zeitschrift für Betriebswirtschaft 81.4 (2011): 423-446.
PUB | DOI
 
2011 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495314
Kroll, F., Decker, Reinhold, and Hentschel, D. The Influence of Power Words and Images on the Perception of Online Product Descriptions – an Eye-Tracking Study / Der Einfluss von Power-Wörtern und Bildern auf die Wahrnehmung von Online-Produktbeschreibungen – Eine Eyetracking-Studie. 2011. SSRN – Social Science Research Network.
PUB | DOI
 
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495309
Meißner, Martin, Decker, Reinhold, and Scholz, Sören. “An Adaptive Algorithm for Pairwise Comparison-based Preference Measurement”. Journal of Multi-Criteria Decision Analysis 17.5-6 (2011): 167-177.
PUB | DOI
 
2011 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495311
Kroll, F., Chudziak, F., and Decker, Reinhold. The (Urban) Chinese Consumer – A Meta-analytic Perspective / Der (urbane) chinesische Konsument – Eine metaanalytische Betrachtung. 2011. SSRN – Social Science Research Network.
PUB | DOI
 
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495217
Decker, Reinhold, and Scholz, Sören. “Offering Customer-oriented Products on the Internet using Model-based Preference Analysis”. Journal of Marketing Trends 1 (2011): 15-29.
PUB
 
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495318
Löffler, Michael, and Decker, Reinhold. “How up-, cross-, and downgrading substantiate segment-specific price responsiveness and purchasing motives: The case of premium durables”. Journal of Customer Behaviour 10.3 (2011): 207-222.
PUB | DOI
 
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495305
Decker, Reinhold, and Dagasan, A. “Improving strategic planning processes by means of cross-company collaboration along the value chain”. International Journal of Business Performance Management 12 (2010): 165-181.
PUB | DOI
 
2010 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495249
Decker, Reinhold, Kleidat, Carl Peter, and Bötel, T. “Child and Family Friendliness versus Ageing Society – Contradictory Demands on City Marketing in Germany?”. Aging Society and its Implications on Service Marketing: Approaches in Hospitality, Tourism and Transport. Ed. C. Bornemeyer and J. Schneider. Bad Honnef: K.H. Bock, 2010. 127-141.
PUB
 
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1967972
Meißner, Martin, and Decker, Reinhold. “Eye-tracking information processing in choice-based conjoint analysis”. International Journal of Market Research 52.5 (2010): 593-610.
PUB | DOI | WoS
 
2010 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495267
Decker, Reinhold, Raskovic, Silvia, and Brunsiek, K. “Diskriminanzanalyse”. Handbuch der sozialwissenschaftlichen Datenanalyse. Ed. C. Wolf and H. Best. Wiesbaden: VS Verlag, 2010. 495-523.
PUB | DOI | Download (ext.)
 

Filter und Suchbegriffe

department=29895914

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Zitationsstil: mla

Export / Einbettung