Please note that PUB no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

272 Publikationen

2012 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2547632
Meißner, M., Kottemann, P., Decker, R.: Measuring Brand Concept Maps in Computer-Aided Interviews. Proceedings of the Australian New Zealand Marketing Conference (ANZMAC) 2012. p. CD-ROM. (2012).
PUB
 
2012 | Sonderausgabe Zeitschrift | Veröffentlicht | PUB-ID: 2547649
Baier, D., Decker, R. eds: Special Issue on Data Analysis and Classification in Marketing. ADAC – Advances in Data Analysis and Classification. 6, (2012).
PUB
 
2012 | Zeitschriftenaufsatz | PUB-ID: 2547624
Löffler, M., Decker, R.: Identifikation und praktische Nutzung von Mustern des Aufwärtskonsums. zfbf – Zeitschrift für betriebswirtschaftliche Forschung. 64, 722-746 (2012).
PUB
 
2012 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2547631
Schindler, D., Decker, R.: Analyzing Online Consumer Reviews – Some Remarks on Consistency. Proceedings of the Australian New Zealand Marketing Conference 2012. Australian New Zealand Marketing Academy, Adelaide (2012).
PUB
 
2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495326
Gnibba-Yukawa, K., Decker, R.: Comments on the Model Testing by Goodwin and Meeran (2012) : Comparison of the Utility-based and the Gompertz Curve Approach for High-Technology Product Sales Forecasting. Journal of Product Innovation Management. 29, 219-228 (2012).
PUB | DOI | WoS
 
2012 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495328
Löffler, M., Decker, R.: Service Satisfaction with Premium Durables: A Cross-cultural Investigation. Quantitative Marketing and Marketing Management. p. 401-422. Gabler, Wiesbaden (2012).
PUB | DOI
 
2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495281
Löffler, M., Decker, R.: Realising opportunities in the premium automotive market via context-oriented new product positioning. Journal of Marketing Management. 28, 716-732 (2012).
PUB | DOI
 
2011 | Dissertation | PUB-ID: 2436861
Meißner, M.: Präferenzmessung für komplexe Produkte und Dienstleistungen. Bielefeld (2011).
PUB
 
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2289571
Tuma, M.N., Decker, R., Scholz, S.: A survey of the challenges and pitfalls of cluster analysis application in market segmentation. International Journal of Market Research. 53, 391-414 (2011).
PUB | DOI | WoS
 
2011 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495302
Meißner, M., Scholz, S., Decker, R.: Using Eyetracking and Mouselab to Examine How Respondents Process Information in Choice-based Conjoint Analysis. Proceedings of the Sawtooth Software Conference 2010, Newport Beach, California. p. 151-170. (2011).
PUB
 
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495307
Meißner, M., Decker, R., Adam, N.: Ein empirischer Validitätsvergleich zwischen Adaptive Self-Explicated Approach (ASE), Pairwise Comparison-based Preference Measurement (PCPM) und Adaptive Conjoint Analysis (ACA). Zeitschrift für Betriebswirtschaft. 81, 423-446 (2011).
PUB | DOI
 
2011 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495314
Kroll, F., Decker, R., Hentschel, D.: The Influence of Power Words and Images on the Perception of Online Product Descriptions – an Eye-Tracking Study / Der Einfluss von Power-Wörtern und Bildern auf die Wahrnehmung von Online-Produktbeschreibungen – Eine Eyetracking-Studie. SSRN – Social Science Research Network. (2011).
PUB | DOI
 
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495309
Meißner, M., Decker, R., Scholz, S.: An Adaptive Algorithm for Pairwise Comparison-based Preference Measurement. Journal of Multi-Criteria Decision Analysis. 17, 167-177 (2011).
PUB | DOI
 
2011 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495311
Kroll, F., Chudziak, F., Decker, R.: The (Urban) Chinese Consumer – A Meta-analytic Perspective / Der (urbane) chinesische Konsument – Eine metaanalytische Betrachtung. SSRN – Social Science Research Network. (2011).
PUB | DOI
 
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495217
Decker, R., Scholz, S.: Offering Customer-oriented Products on the Internet using Model-based Preference Analysis. Journal of Marketing Trends. 1, 15-29 (2011).
PUB
 
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495318
Löffler, M., Decker, R.: How up-, cross-, and downgrading substantiate segment-specific price responsiveness and purchasing motives: The case of premium durables. Journal of Customer Behaviour. 10, 207-222 (2011).
PUB | DOI
 
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495305
Decker, R., Dagasan, A.: Improving strategic planning processes by means of cross-company collaboration along the value chain. International Journal of Business Performance Management. 12, 165-181 (2010).
PUB | DOI
 
2010 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495249
Decker, R., Kleidat, C.P., Bötel, T.: Child and Family Friendliness versus Ageing Society – Contradictory Demands on City Marketing in Germany? In: Bornemeyer, C. and Schneider, J. (eds.) Aging Society and its Implications on Service Marketing: Approaches in Hospitality, Tourism and Transport. p. 127-141. K.H. Bock, Bad Honnef (2010).
PUB
 
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1967972
Meißner, M., Decker, R.: Eye-tracking information processing in choice-based conjoint analysis. International Journal of Market Research. 52, 593-610 (2010).
PUB | DOI | WoS
 
2010 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495267
Decker, R., Raskovic, S., Brunsiek, K.: Diskriminanzanalyse. In: Wolf, C. and Best, H. (eds.) Handbuch der sozialwissenschaftlichen Datenanalyse. p. 495-523. VS Verlag, Wiesbaden (2010).
PUB | DOI | Download (ext.)
 

Filter und Suchbegriffe

department=29895914

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Zitationsstil: lncs

Export / Einbettung