Please note that PUB no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

272 Publikationen

2012 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2547632
M. Meißner, P. Kottemann, and R. Decker, “Measuring Brand Concept Maps in Computer-Aided Interviews”, Proceedings of the Australian New Zealand Marketing Conference (ANZMAC) 2012, 2012, pp.CD-ROM.
PUB
 
2012 | Sonderausgabe Zeitschrift | Veröffentlicht | PUB-ID: 2547649
D. Baier and R. Decker, eds., “Special Issue on Data Analysis and Classification in Marketing”, ADAC – Advances in Data Analysis and Classification, vol. 6, 2012.
PUB
 
2012 | Zeitschriftenaufsatz | PUB-ID: 2547624
M. Löffler and R. Decker, “Identifikation und praktische Nutzung von Mustern des Aufwärtskonsums”, zfbf – Zeitschrift für betriebswirtschaftliche Forschung, vol. 64, 2012, pp. 722-746.
PUB
 
2012 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2547631
D. Schindler and R. Decker, “Analyzing Online Consumer Reviews – Some Remarks on Consistency”, Proceedings of the Australian New Zealand Marketing Conference 2012, Adelaide: Australian New Zealand Marketing Academy, 2012.
PUB
 
2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495326
K. Gnibba-Yukawa and R. Decker, “Comments on the Model Testing by Goodwin and Meeran (2012) : Comparison of the Utility-based and the Gompertz Curve Approach for High-Technology Product Sales Forecasting”, Journal of Product Innovation Management, vol. 29, 2012, pp. 219-228.
PUB | DOI | WoS
 
2012 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495328
M. Löffler and R. Decker, “Service Satisfaction with Premium Durables: A Cross-cultural Investigation”, Quantitative Marketing and Marketing Management, Wiesbaden: Gabler, 2012, pp.401-422.
PUB | DOI
 
2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495281
M. Löffler and R. Decker, “Realising opportunities in the premium automotive market via context-oriented new product positioning”, Journal of Marketing Management, vol. 28, 2012, pp. 716-732.
PUB | DOI
 
2011 | Dissertation | PUB-ID: 2436861
M. Meißner, Präferenzmessung für komplexe Produkte und Dienstleistungen, Bielefeld: 2011.
PUB
 
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2289571
M.N. Tuma, R. Decker, and S. Scholz, “A survey of the challenges and pitfalls of cluster analysis application in market segmentation”, International Journal of Market Research, vol. 53, 2011, pp. 391-414.
PUB | DOI | WoS
 
2011 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495302
M. Meißner, S. Scholz, and R. Decker, “Using Eyetracking and Mouselab to Examine How Respondents Process Information in Choice-based Conjoint Analysis”, Proceedings of the Sawtooth Software Conference 2010, Newport Beach, California, 2011, pp.151-170.
PUB
 
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495307
M. Meißner, R. Decker, and N. Adam, “Ein empirischer Validitätsvergleich zwischen Adaptive Self-Explicated Approach (ASE), Pairwise Comparison-based Preference Measurement (PCPM) und Adaptive Conjoint Analysis (ACA)”, Zeitschrift für Betriebswirtschaft, vol. 81, 2011, pp. 423-446.
PUB | DOI
 
2011 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495314
F. Kroll, R. Decker, and D. Hentschel, The Influence of Power Words and Images on the Perception of Online Product Descriptions – an Eye-Tracking Study / Der Einfluss von Power-Wörtern und Bildern auf die Wahrnehmung von Online-Produktbeschreibungen – Eine Eyetracking-Studie, SSRN – Social Science Research Network, 2011.
PUB | DOI
 
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495309
M. Meißner, R. Decker, and S. Scholz, “An Adaptive Algorithm for Pairwise Comparison-based Preference Measurement”, Journal of Multi-Criteria Decision Analysis, vol. 17, 2011, pp. 167-177.
PUB | DOI
 
2011 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495311
F. Kroll, F. Chudziak, and R. Decker, The (Urban) Chinese Consumer – A Meta-analytic Perspective / Der (urbane) chinesische Konsument – Eine metaanalytische Betrachtung, SSRN – Social Science Research Network, 2011.
PUB | DOI
 
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495217
R. Decker and S. Scholz, “Offering Customer-oriented Products on the Internet using Model-based Preference Analysis”, Journal of Marketing Trends, vol. 1, 2011, pp. 15-29.
PUB
 
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495318
M. Löffler and R. Decker, “How up-, cross-, and downgrading substantiate segment-specific price responsiveness and purchasing motives: The case of premium durables”, Journal of Customer Behaviour, vol. 10, 2011, pp. 207-222.
PUB | DOI
 
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495305
R. Decker and A. Dagasan, “Improving strategic planning processes by means of cross-company collaboration along the value chain”, International Journal of Business Performance Management, vol. 12, 2010, pp. 165-181.
PUB | DOI
 
2010 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495249
R. Decker, C.P. Kleidat, and T. Bötel, “Child and Family Friendliness versus Ageing Society – Contradictory Demands on City Marketing in Germany?”, Aging Society and its Implications on Service Marketing: Approaches in Hospitality, Tourism and Transport, C. Bornemeyer and J. Schneider, eds., Bad Honnef: K.H. Bock, 2010, pp.127-141.
PUB
 
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1967972
M. Meißner and R. Decker, “Eye-tracking information processing in choice-based conjoint analysis”, International Journal of Market Research, vol. 52, 2010, pp. 593-610.
PUB | DOI | WoS
 
2010 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495267
R. Decker, S. Raskovic, and K. Brunsiek, “Diskriminanzanalyse”, Handbuch der sozialwissenschaftlichen Datenanalyse, C. Wolf and H. Best, eds., Wiesbaden: VS Verlag, 2010, pp.495-523.
PUB | DOI | Download (ext.)
 

Filter und Suchbegriffe

department=29895914

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Zitationsstil: ieee

Export / Einbettung