Please note that PUB no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

272 Publikationen

2012 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2547632
Meißner, M., Kottemann, P., & Decker, R., 2012. Measuring Brand Concept Maps in Computer-Aided Interviews. In Proceedings of the Australian New Zealand Marketing Conference (ANZMAC) 2012. pp. CD-ROM.
PUB
 
2012 | Sonderausgabe Zeitschrift | Veröffentlicht | PUB-ID: 2547649
D. Baier & R. Decker, eds., 2012. Special Issue on Data Analysis and Classification in Marketing. ADAC – Advances in Data Analysis and Classification, 6(4).
PUB
 
2012 | Zeitschriftenaufsatz | PUB-ID: 2547624
Löffler, M., & Decker, R., 2012. Identifikation und praktische Nutzung von Mustern des Aufwärtskonsums. zfbf – Zeitschrift für betriebswirtschaftliche Forschung, 64(11), p 722-746.
PUB
 
2012 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2547631
Schindler, D., & Decker, R., 2012. Analyzing Online Consumer Reviews – Some Remarks on Consistency. In Proceedings of the Australian New Zealand Marketing Conference 2012. Adelaide: Australian New Zealand Marketing Academy.
PUB
 
2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495326
Gnibba-Yukawa, K., & Decker, R., 2012. Comments on the Model Testing by Goodwin and Meeran (2012) : Comparison of the Utility-based and the Gompertz Curve Approach for High-Technology Product Sales Forecasting. Journal of Product Innovation Management, 29(S1), p 219-228.
PUB | DOI | WoS
 
2012 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495328
Löffler, M., & Decker, R., 2012. Service Satisfaction with Premium Durables: A Cross-cultural Investigation. In Quantitative Marketing and Marketing Management. Wiesbaden: Gabler, pp. 401-422.
PUB | DOI
 
2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495281
Löffler, M., & Decker, R., 2012. Realising opportunities in the premium automotive market via context-oriented new product positioning. Journal of Marketing Management, 28(5-6), p 716-732.
PUB | DOI
 
2011 | Dissertation | PUB-ID: 2436861
Meißner, M., 2011. Präferenzmessung für komplexe Produkte und Dienstleistungen, Bielefeld.
PUB
 
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2289571
Tuma, M.N., Decker, R., & Scholz, S., 2011. A survey of the challenges and pitfalls of cluster analysis application in market segmentation. International Journal of Market Research, 53(3), p 391-414.
PUB | DOI | WoS
 
2011 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495302
Meißner, M., Scholz, S., & Decker, R., 2011. Using Eyetracking and Mouselab to Examine How Respondents Process Information in Choice-based Conjoint Analysis. In Proceedings of the Sawtooth Software Conference 2010, Newport Beach, California. pp. 151-170.
PUB
 
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495307
Meißner, M., Decker, R., & Adam, N., 2011. Ein empirischer Validitätsvergleich zwischen Adaptive Self-Explicated Approach (ASE), Pairwise Comparison-based Preference Measurement (PCPM) und Adaptive Conjoint Analysis (ACA). Zeitschrift für Betriebswirtschaft, 81(4), p 423-446.
PUB | DOI
 
2011 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495314
Kroll, F., Decker, R., & Hentschel, D., 2011. The Influence of Power Words and Images on the Perception of Online Product Descriptions – an Eye-Tracking Study / Der Einfluss von Power-Wörtern und Bildern auf die Wahrnehmung von Online-Produktbeschreibungen – Eine Eyetracking-Studie, SSRN – Social Science Research Network,
PUB | DOI
 
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495309
Meißner, M., Decker, R., & Scholz, S., 2011. An Adaptive Algorithm for Pairwise Comparison-based Preference Measurement. Journal of Multi-Criteria Decision Analysis, 17(5-6), p 167-177.
PUB | DOI
 
2011 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495311
Kroll, F., Chudziak, F., & Decker, R., 2011. The (Urban) Chinese Consumer – A Meta-analytic Perspective / Der (urbane) chinesische Konsument – Eine metaanalytische Betrachtung, SSRN – Social Science Research Network,
PUB | DOI
 
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495217
Decker, R., & Scholz, S., 2011. Offering Customer-oriented Products on the Internet using Model-based Preference Analysis. Journal of Marketing Trends, 1, p 15-29.
PUB
 
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495318
Löffler, M., & Decker, R., 2011. How up-, cross-, and downgrading substantiate segment-specific price responsiveness and purchasing motives: The case of premium durables. Journal of Customer Behaviour, 10(3), p 207-222.
PUB | DOI
 
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495305
Decker, R., & Dagasan, A., 2010. Improving strategic planning processes by means of cross-company collaboration along the value chain. International Journal of Business Performance Management, 12, p 165-181.
PUB | DOI
 
2010 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495249
Decker, R., Kleidat, C.P., & Bötel, T., 2010. Child and Family Friendliness versus Ageing Society – Contradictory Demands on City Marketing in Germany? In C. Bornemeyer & J. Schneider, eds. Aging Society and its Implications on Service Marketing: Approaches in Hospitality, Tourism and Transport. Bad Honnef: K.H. Bock, pp. 127-141.
PUB
 
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1967972
Meißner, M., & Decker, R., 2010. Eye-tracking information processing in choice-based conjoint analysis. International Journal of Market Research, 52(5), p 593-610.
PUB | DOI | WoS
 
2010 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495267
Decker, R., Raskovic, S., & Brunsiek, K., 2010. Diskriminanzanalyse. In C. Wolf & H. Best, eds. Handbuch der sozialwissenschaftlichen Datenanalyse. Wiesbaden: VS Verlag, pp. 495-523.
PUB | DOI | Download (ext.)
 

Filter und Suchbegriffe

department=29895914

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Zitationsstil: harvard1

Export / Einbettung