Please note that PUB no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

272 Publikationen

2012 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2547632
Meißner, M., Kottemann, P., and Decker, R. (2012). “Measuring Brand Concept Maps in Computer-Aided Interviews” in Proceedings of the Australian New Zealand Marketing Conference (ANZMAC) 2012 CD-ROM.
PUB
 
2012 | Sonderausgabe Zeitschrift | Veröffentlicht | PUB-ID: 2547649
Baier, D., and Decker, R. eds. (2012). Special Issue on Data Analysis and Classification in Marketing. ADAC – Advances in Data Analysis and Classification 6.
PUB
 
2012 | Zeitschriftenaufsatz | PUB-ID: 2547624
Löffler, M., and Decker, R. (2012). Identifikation und praktische Nutzung von Mustern des Aufwärtskonsums. zfbf – Zeitschrift für betriebswirtschaftliche Forschung 64, 722-746.
PUB
 
2012 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2547631
Schindler, D., and Decker, R. (2012). “Analyzing Online Consumer Reviews – Some Remarks on Consistency” in Proceedings of the Australian New Zealand Marketing Conference 2012 (Adelaide: Australian New Zealand Marketing Academy).
PUB
 
2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495326
Gnibba-Yukawa, K., and Decker, R. (2012). Comments on the Model Testing by Goodwin and Meeran (2012) : Comparison of the Utility-based and the Gompertz Curve Approach for High-Technology Product Sales Forecasting. Journal of Product Innovation Management 29, 219-228.
PUB | DOI | WoS
 
2012 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495328
Löffler, M., and Decker, R. (2012). “Service Satisfaction with Premium Durables: A Cross-cultural Investigation” in Quantitative Marketing and Marketing Management (Wiesbaden: Gabler), 401-422.
PUB | DOI
 
2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495281
Löffler, M., and Decker, R. (2012). Realising opportunities in the premium automotive market via context-oriented new product positioning. Journal of Marketing Management 28, 716-732.
PUB | DOI
 
2011 | Dissertation | PUB-ID: 2436861
Meißner, M. (2011). Präferenzmessung für komplexe Produkte und Dienstleistungen. Bielefeld.
PUB
 
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2289571
Tuma, M. N., Decker, R., and Scholz, S. (2011). A survey of the challenges and pitfalls of cluster analysis application in market segmentation. International Journal of Market Research 53, 391-414.
PUB | DOI | WoS
 
2011 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495302
Meißner, M., Scholz, S., and Decker, R. (2011). “Using Eyetracking and Mouselab to Examine How Respondents Process Information in Choice-based Conjoint Analysis” in Proceedings of the Sawtooth Software Conference 2010, Newport Beach, California 151-170.
PUB
 
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495307
Meißner, M., Decker, R., and Adam, N. (2011). Ein empirischer Validitätsvergleich zwischen Adaptive Self-Explicated Approach (ASE), Pairwise Comparison-based Preference Measurement (PCPM) und Adaptive Conjoint Analysis (ACA). Zeitschrift für Betriebswirtschaft 81, 423-446.
PUB | DOI
 
2011 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495314
Kroll, F., Decker, R., and Hentschel, D. (2011). The Influence of Power Words and Images on the Perception of Online Product Descriptions – an Eye-Tracking Study / Der Einfluss von Power-Wörtern und Bildern auf die Wahrnehmung von Online-Produktbeschreibungen – Eine Eyetracking-Studie. SSRN – Social Science Research Network,.
PUB | DOI
 
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495309
Meißner, M., Decker, R., and Scholz, S. (2011). An Adaptive Algorithm for Pairwise Comparison-based Preference Measurement. Journal of Multi-Criteria Decision Analysis 17, 167-177.
PUB | DOI
 
2011 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495311
Kroll, F., Chudziak, F., and Decker, R. (2011). The (Urban) Chinese Consumer – A Meta-analytic Perspective / Der (urbane) chinesische Konsument – Eine metaanalytische Betrachtung. SSRN – Social Science Research Network,.
PUB | DOI
 
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495217
Decker, R., and Scholz, S. (2011). Offering Customer-oriented Products on the Internet using Model-based Preference Analysis. Journal of Marketing Trends 1, 15-29.
PUB
 
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495318
Löffler, M., and Decker, R. (2011). How up-, cross-, and downgrading substantiate segment-specific price responsiveness and purchasing motives: The case of premium durables. Journal of Customer Behaviour 10, 207-222.
PUB | DOI
 
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495305
Decker, R., and Dagasan, A. (2010). Improving strategic planning processes by means of cross-company collaboration along the value chain. International Journal of Business Performance Management 12, 165-181.
PUB | DOI
 
2010 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495249
Decker, R., Kleidat, C. P., and Bötel, T. (2010). “Child and Family Friendliness versus Ageing Society – Contradictory Demands on City Marketing in Germany?” in Aging Society and its Implications on Service Marketing: Approaches in Hospitality, Tourism and Transport, Bornemeyer, C., and Schneider, J. eds. (Bad Honnef: K.H. Bock), 127-141.
PUB
 
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1967972
Meißner, M., and Decker, R. (2010). Eye-tracking information processing in choice-based conjoint analysis. International Journal of Market Research 52, 593-610.
PUB | DOI | WoS
 
2010 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495267
Decker, R., Raskovic, S., and Brunsiek, K. (2010). “Diskriminanzanalyse” in Handbuch der sozialwissenschaftlichen Datenanalyse, Wolf, C., and Best, H. eds. (Wiesbaden: VS Verlag), 495-523.
PUB | DOI | Download (ext.)
 

Filter und Suchbegriffe

department=29895914

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Zitationsstil: frontiers

Export / Einbettung