Please note that PUB no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

272 Publikationen

2012 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2547632
Meißner, Martin, Kottemann, Pascal, and Decker, Reinhold. 2012. “Measuring Brand Concept Maps in Computer-Aided Interviews”. In Proceedings of the Australian New Zealand Marketing Conference (ANZMAC) 2012, CD-ROM.
PUB
 
2012 | Sonderausgabe Zeitschrift | Veröffentlicht | PUB-ID: 2547649
Baier, Daniel, and Decker, Reinhold, eds. 2012. “Special Issue on Data Analysis and Classification in Marketing”. ADAC – Advances in Data Analysis and Classification 6 (4).
PUB
 
2012 | Zeitschriftenaufsatz | PUB-ID: 2547624
Löffler, Michael, and Decker, Reinhold. 2012. “Identifikation und praktische Nutzung von Mustern des Aufwärtskonsums”. zfbf – Zeitschrift für betriebswirtschaftliche Forschung 64 (11): 722-746.
PUB
 
2012 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2547631
Schindler, Diana, and Decker, Reinhold. 2012. “Analyzing Online Consumer Reviews – Some Remarks on Consistency”. In Proceedings of the Australian New Zealand Marketing Conference 2012. Adelaide: Australian New Zealand Marketing Academy.
PUB
 
2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495326
Gnibba-Yukawa, Kumiko, and Decker, Reinhold. 2012. “Comments on the Model Testing by Goodwin and Meeran (2012) : Comparison of the Utility-based and the Gompertz Curve Approach for High-Technology Product Sales Forecasting”. Journal of Product Innovation Management 29 (S1): 219-228.
PUB | DOI | WoS
 
2012 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495328
Löffler, Michael, and Decker, Reinhold. 2012. “Service Satisfaction with Premium Durables: A Cross-cultural Investigation”. In Quantitative Marketing and Marketing Management, 401-422. Wiesbaden: Gabler.
PUB | DOI
 
2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495281
Löffler, Michael, and Decker, Reinhold. 2012. “Realising opportunities in the premium automotive market via context-oriented new product positioning”. Journal of Marketing Management 28 (5-6): 716-732.
PUB | DOI
 
2011 | Dissertation | PUB-ID: 2436861
Meißner, Martin. 2011. Präferenzmessung für komplexe Produkte und Dienstleistungen. Bielefeld.
PUB
 
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2289571
Tuma, Michael Nche, Decker, Reinhold, and Scholz, Sören. 2011. “A survey of the challenges and pitfalls of cluster analysis application in market segmentation”. International Journal of Market Research 53 (3): 391-414.
PUB | DOI | WoS
 
2011 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495302
Meißner, Martin, Scholz, Sören, and Decker, Reinhold. 2011. “Using Eyetracking and Mouselab to Examine How Respondents Process Information in Choice-based Conjoint Analysis”. In Proceedings of the Sawtooth Software Conference 2010, Newport Beach, California, 151-170.
PUB
 
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495307
Meißner, Martin, Decker, Reinhold, and Adam, N. 2011. “Ein empirischer Validitätsvergleich zwischen Adaptive Self-Explicated Approach (ASE), Pairwise Comparison-based Preference Measurement (PCPM) und Adaptive Conjoint Analysis (ACA)”. Zeitschrift für Betriebswirtschaft 81 (4): 423-446.
PUB | DOI
 
2011 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495314
Kroll, F., Decker, Reinhold, and Hentschel, D. 2011. The Influence of Power Words and Images on the Perception of Online Product Descriptions – an Eye-Tracking Study / Der Einfluss von Power-Wörtern und Bildern auf die Wahrnehmung von Online-Produktbeschreibungen – Eine Eyetracking-Studie. SSRN – Social Science Research Network.
PUB | DOI
 
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495309
Meißner, Martin, Decker, Reinhold, and Scholz, Sören. 2011. “An Adaptive Algorithm for Pairwise Comparison-based Preference Measurement”. Journal of Multi-Criteria Decision Analysis 17 (5-6): 167-177.
PUB | DOI
 
2011 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495311
Kroll, F., Chudziak, F., and Decker, Reinhold. 2011. The (Urban) Chinese Consumer – A Meta-analytic Perspective / Der (urbane) chinesische Konsument – Eine metaanalytische Betrachtung. SSRN – Social Science Research Network.
PUB | DOI
 
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495217
Decker, Reinhold, and Scholz, Sören. 2011. “Offering Customer-oriented Products on the Internet using Model-based Preference Analysis”. Journal of Marketing Trends 1: 15-29.
PUB
 
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495318
Löffler, Michael, and Decker, Reinhold. 2011. “How up-, cross-, and downgrading substantiate segment-specific price responsiveness and purchasing motives: The case of premium durables”. Journal of Customer Behaviour 10 (3): 207-222.
PUB | DOI
 
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495305
Decker, Reinhold, and Dagasan, A. 2010. “Improving strategic planning processes by means of cross-company collaboration along the value chain”. International Journal of Business Performance Management 12: 165-181.
PUB | DOI
 
2010 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495249
Decker, Reinhold, Kleidat, Carl Peter, and Bötel, T. 2010. “Child and Family Friendliness versus Ageing Society – Contradictory Demands on City Marketing in Germany?”. In Aging Society and its Implications on Service Marketing: Approaches in Hospitality, Tourism and Transport, ed. C. Bornemeyer and J. Schneider, 127-141. Bad Honnef: K.H. Bock.
PUB
 
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1967972
Meißner, Martin, and Decker, Reinhold. 2010. “Eye-tracking information processing in choice-based conjoint analysis”. International Journal of Market Research 52 (5): 593-610.
PUB | DOI | WoS
 
2010 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495267
Decker, Reinhold, Raskovic, Silvia, and Brunsiek, K. 2010. “Diskriminanzanalyse”. In Handbuch der sozialwissenschaftlichen Datenanalyse, ed. C. Wolf and H. Best, 495-523. Wiesbaden: VS Verlag.
PUB | DOI | Download (ext.)
 

Filter und Suchbegriffe

department=29895914

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Zitationsstil: chicago

Export / Einbettung