Please note that PUB no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

272 Publikationen

2012 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2547632
Meißner M, Kottemann P, Decker R (2012)
Measuring Brand Concept Maps in Computer-Aided Interviews.
In: Proceedings of the Australian New Zealand Marketing Conference (ANZMAC) 2012. CD-ROM.
PUB
 
2012 | Sonderausgabe Zeitschrift | Veröffentlicht | PUB-ID: 2547649
Baier D, Decker R (Eds) (2012)
Special Issue on Data Analysis and Classification in Marketing.
ADAC – Advances in Data Analysis and Classification 6(4).
PUB
 
2012 | Zeitschriftenaufsatz | PUB-ID: 2547624
Löffler M, Decker R (2012)
Identifikation und praktische Nutzung von Mustern des Aufwärtskonsums.
zfbf – Zeitschrift für betriebswirtschaftliche Forschung 64(11): 722-746.
PUB
 
2012 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2547631
Schindler D, Decker R (2012)
Analyzing Online Consumer Reviews – Some Remarks on Consistency.
In: Proceedings of the Australian New Zealand Marketing Conference 2012. Adelaide: Australian New Zealand Marketing Academy.
PUB
 
2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495326
Gnibba-Yukawa K, Decker R (2012)
Comments on the Model Testing by Goodwin and Meeran (2012) : Comparison of the Utility-based and the Gompertz Curve Approach for High-Technology Product Sales Forecasting.
Journal of Product Innovation Management 29(S1): 219-228.
PUB | DOI | WoS
 
2012 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495328
Löffler M, Decker R (2012)
Service Satisfaction with Premium Durables: A Cross-cultural Investigation.
In: Quantitative Marketing and Marketing Management. Wiesbaden: Gabler: 401-422.
PUB | DOI
 
2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495281
Löffler M, Decker R (2012)
Realising opportunities in the premium automotive market via context-oriented new product positioning.
Journal of Marketing Management 28(5-6): 716-732.
PUB | DOI
 
2011 | Dissertation | PUB-ID: 2436861
Meißner M (2011)
Präferenzmessung für komplexe Produkte und Dienstleistungen.
Bielefeld.
PUB
 
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2289571
Tuma MN, Decker R, Scholz S (2011)
A survey of the challenges and pitfalls of cluster analysis application in market segmentation.
International Journal of Market Research 53(3): 391-414.
PUB | DOI | WoS
 
2011 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495302
Meißner M, Scholz S, Decker R (2011)
Using Eyetracking and Mouselab to Examine How Respondents Process Information in Choice-based Conjoint Analysis.
In: Proceedings of the Sawtooth Software Conference 2010, Newport Beach, California. 151-170.
PUB
 
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495307
Meißner M, Decker R, Adam N (2011)
Ein empirischer Validitätsvergleich zwischen Adaptive Self-Explicated Approach (ASE), Pairwise Comparison-based Preference Measurement (PCPM) und Adaptive Conjoint Analysis (ACA).
Zeitschrift für Betriebswirtschaft 81(4): 423-446.
PUB | DOI
 
2011 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495314
Kroll F, Decker R, Hentschel D (2011)
The Influence of Power Words and Images on the Perception of Online Product Descriptions – an Eye-Tracking Study / Der Einfluss von Power-Wörtern und Bildern auf die Wahrnehmung von Online-Produktbeschreibungen – Eine Eyetracking-Studie. SSRN – Social Science Research Network.
PUB | DOI
 
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495309
Meißner M, Decker R, Scholz S (2011)
An Adaptive Algorithm for Pairwise Comparison-based Preference Measurement.
Journal of Multi-Criteria Decision Analysis 17(5-6): 167-177.
PUB | DOI
 
2011 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495311
Kroll F, Chudziak F, Decker R (2011)
The (Urban) Chinese Consumer – A Meta-analytic Perspective / Der (urbane) chinesische Konsument – Eine metaanalytische Betrachtung. SSRN – Social Science Research Network.
PUB | DOI
 
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495217
Decker R, Scholz S (2011)
Offering Customer-oriented Products on the Internet using Model-based Preference Analysis.
Journal of Marketing Trends 1: 15-29.
PUB
 
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495318
Löffler M, Decker R (2011)
How up-, cross-, and downgrading substantiate segment-specific price responsiveness and purchasing motives: The case of premium durables.
Journal of Customer Behaviour 10(3): 207-222.
PUB | DOI
 
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495305
Decker R, Dagasan A (2010)
Improving strategic planning processes by means of cross-company collaboration along the value chain.
International Journal of Business Performance Management 12: 165-181.
PUB | DOI
 
2010 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495249
Decker R, Kleidat CP, Bötel T (2010)
Child and Family Friendliness versus Ageing Society – Contradictory Demands on City Marketing in Germany?
In: Aging Society and its Implications on Service Marketing: Approaches in Hospitality, Tourism and Transport. Bornemeyer C, Schneider J (Eds); Bad Honnef: K.H. Bock: 127-141.
PUB
 
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1967972
Meißner M, Decker R (2010)
Eye-tracking information processing in choice-based conjoint analysis.
International Journal of Market Research 52(5): 593-610.
PUB | DOI | WoS
 
2010 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495267
Decker R, Raskovic S, Brunsiek K (2010)
Diskriminanzanalyse.
In: Handbuch der sozialwissenschaftlichen Datenanalyse. Wolf C, Best H (Eds); Wiesbaden: VS Verlag: 495-523.
PUB | DOI | Download (ext.)
 

Filter und Suchbegriffe

department=29895914

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Zitationsstil: bio1

Export / Einbettung