Please note that PUB no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

272 Publikationen

2012 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2547632
Meißner M, Kottemann P, Decker R. Measuring Brand Concept Maps in Computer-Aided Interviews. In: Proceedings of the Australian New Zealand Marketing Conference (ANZMAC) 2012. 2012: CD-ROM.
PUB
 
2012 | Sonderausgabe Zeitschrift | Veröffentlicht | PUB-ID: 2547649
Baier D, Decker R, eds. Special Issue on Data Analysis and Classification in Marketing. ADAC – Advances in Data Analysis and Classification. 2012;6(4).
PUB
 
2012 | Zeitschriftenaufsatz | PUB-ID: 2547624
Löffler M, Decker R. Identifikation und praktische Nutzung von Mustern des Aufwärtskonsums. zfbf – Zeitschrift für betriebswirtschaftliche Forschung. 2012;64(11):722-746.
PUB
 
2012 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2547631
Schindler D, Decker R. Analyzing Online Consumer Reviews – Some Remarks on Consistency. In: Proceedings of the Australian New Zealand Marketing Conference 2012. Adelaide: Australian New Zealand Marketing Academy; 2012.
PUB
 
2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495326
Gnibba-Yukawa K, Decker R. Comments on the Model Testing by Goodwin and Meeran (2012) : Comparison of the Utility-based and the Gompertz Curve Approach for High-Technology Product Sales Forecasting. Journal of Product Innovation Management. 2012;29(S1):219-228.
PUB | DOI | WoS
 
2012 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495328
Löffler M, Decker R. Service Satisfaction with Premium Durables: A Cross-cultural Investigation. In: Quantitative Marketing and Marketing Management. Wiesbaden: Gabler; 2012: 401-422.
PUB | DOI
 
2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495281
Löffler M, Decker R. Realising opportunities in the premium automotive market via context-oriented new product positioning. Journal of Marketing Management. 2012;28(5-6):716-732.
PUB | DOI
 
2011 | Dissertation | PUB-ID: 2436861
Meißner M. Präferenzmessung für komplexe Produkte und Dienstleistungen. Bielefeld; 2011.
PUB
 
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2289571
Tuma MN, Decker R, Scholz S. A survey of the challenges and pitfalls of cluster analysis application in market segmentation. International Journal of Market Research. 2011;53(3):391-414.
PUB | DOI | WoS
 
2011 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495302
Meißner M, Scholz S, Decker R. Using Eyetracking and Mouselab to Examine How Respondents Process Information in Choice-based Conjoint Analysis. In: Proceedings of the Sawtooth Software Conference 2010, Newport Beach, California. 2011: 151-170.
PUB
 
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495307
Meißner M, Decker R, Adam N. Ein empirischer Validitätsvergleich zwischen Adaptive Self-Explicated Approach (ASE), Pairwise Comparison-based Preference Measurement (PCPM) und Adaptive Conjoint Analysis (ACA). Zeitschrift für Betriebswirtschaft. 2011;81(4):423-446.
PUB | DOI
 
2011 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495314
Kroll F, Decker R, Hentschel D. The Influence of Power Words and Images on the Perception of Online Product Descriptions – an Eye-Tracking Study / Der Einfluss von Power-Wörtern und Bildern auf die Wahrnehmung von Online-Produktbeschreibungen – Eine Eyetracking-Studie. SSRN – Social Science Research Network.; 2011.
PUB | DOI
 
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495309
Meißner M, Decker R, Scholz S. An Adaptive Algorithm for Pairwise Comparison-based Preference Measurement. Journal of Multi-Criteria Decision Analysis. 2011;17(5-6):167-177.
PUB | DOI
 
2011 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495311
Kroll F, Chudziak F, Decker R. The (Urban) Chinese Consumer – A Meta-analytic Perspective / Der (urbane) chinesische Konsument – Eine metaanalytische Betrachtung. SSRN – Social Science Research Network.; 2011.
PUB | DOI
 
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495217
Decker R, Scholz S. Offering Customer-oriented Products on the Internet using Model-based Preference Analysis. Journal of Marketing Trends. 2011;1:15-29.
PUB
 
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495318
Löffler M, Decker R. How up-, cross-, and downgrading substantiate segment-specific price responsiveness and purchasing motives: The case of premium durables. Journal of Customer Behaviour. 2011;10(3):207-222.
PUB | DOI
 
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495305
Decker R, Dagasan A. Improving strategic planning processes by means of cross-company collaboration along the value chain. International Journal of Business Performance Management. 2010;12:165-181.
PUB | DOI
 
2010 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495249
Decker R, Kleidat CP, Bötel T. Child and Family Friendliness versus Ageing Society – Contradictory Demands on City Marketing in Germany? In: Bornemeyer C, Schneider J, eds. Aging Society and its Implications on Service Marketing: Approaches in Hospitality, Tourism and Transport. Bad Honnef: K.H. Bock; 2010: 127-141.
PUB
 
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1967972
Meißner M, Decker R. Eye-tracking information processing in choice-based conjoint analysis. International Journal of Market Research. 2010;52(5):593-610.
PUB | DOI | WoS
 
2010 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495267
Decker R, Raskovic S, Brunsiek K. Diskriminanzanalyse. In: Wolf C, Best H, eds. Handbuch der sozialwissenschaftlichen Datenanalyse. Wiesbaden: VS Verlag; 2010: 495-523.
PUB | DOI | Download (ext.)
 

Filter und Suchbegriffe

department=29895914

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Zitationsstil: ama

Export / Einbettung