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272 Publikationen

2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2722839
Meißner M, Kottemann P, Decker R, Scholz S (2015)
The Benefits of Computer-Based Brand Concept Mapping.
Schmalenbach Business Review 67(4): 430-453.
PUB
 
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2719758
Raskovic S, Decker R (2015)
The Influence of Trees on the Perception of Urban Squares.
Urban Forestry & Urban Greening 14(2): 237-245.
PUB | DOI | Download (ext.) | WoS
 
2015 | Monographie | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495258
Decker R, Kroll F, Meißner M, Wagner R (2015)
Marketing: Eine entscheidungsorientierte Einführung.
Berlin: Springer.
PUB
 
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2674647
Kaltenbacher J, Decker R (2014)
New Product Sales Forecasting: An Approach for the Insurance Business.
World Journal of Management 5(1): 36-53.
PUB
 
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2704897
Decker R (2014)
Real-time Analysis of Online Product Reviews by Means of Multi-layer Feed-forward Neural Networks.
International Journal of Business and Social Research 4(11): 60-70.
PUB
 
2014 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2709872
Kottemann P, Hörmeyer A, Decker R (2014)
An empirical investigation of brand extensions' influence on parent brand image using Brand Concept Maps.
In: Agents of change. Rundle-Thiele S, Kubacki K, Arli D (Eds); Brisbane, Australia: ANZMAC, c/o Social Marketing @ Griffith, Griffith Business School, Griffith University: 140-146.
PUB
 
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2680496
Pfeiffer J, Meißner M, Brandstätter E, Riedl R, Decker R, Rothlauf F (2014)
On the Influence of Context-Based Complexity on Information Search Patterns: An Individual Perspective.
Journal of Neuroscience, Psychology, and Economics 7(2): 103-124.
PUB | DOI | WoS
 
2013 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2621704
Schindler D, Decker R (2013)
Some Remarks on the Internal Consistency of Online Consumer Reviews.
Australasian Marketing Journal 21(4): 221-227.
PUB | DOI
 
2013 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2606529
Tuma MN, Decker R (2013)
Finite Mixture Models in Market Segmentation: A Review and Suggestions for Best Practices.
Electronic Journal of Business Research Methods 11(1): 2-15.
PUB
 
2013 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2547588
Meißner M, Heinzle S, Decker R (2013)
Not Worth the Extra Cost? Diluting the Differentiation Ability of Highly Rated Products by Altering the Meaning of Rating Scale Levels.
Journal of Consumer Behaviour 12(3): 223-231.
PUB | DOI | WoS
 
2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2637558
Schindler D, Lüpke L, Decker R (2013)
Estimating True Ratings from Online Consumer Reviews.
In: German-Japanese Interchange of Data Analysis Results. Gaul W, Geyer-Schulz A, Baba Y, Okada A (Eds); Studies in Classification, Data Analysis, and Knowledge Organization, Berlin: Springer: 235-252.
PUB
 
2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2611474
Kaltenbacher J, Decker R (2013)
New Product Sales Forecasting: An Approach for the Insurance Business.
In: Proceedings of 8th Annual London Business Research Conference, Imperial College, London, UK. .
PUB
 
2013 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2548034
Tuma MN, Decker R (2013)
Online reviews as a source of marketing research data: a literature analysis.
International Journal of Electronic Marketing and Retailing 5(4): 287-316.
PUB | DOI
 
2013 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2663250
Kottemann P, Meißner M, Decker R (2013)
Brand Concept Maps in Computer-Aided Interviews – Challenges, Benefits, and Empirical Findings.
Presented at the 35th ISMS Marketing Science Conference, Istanbul, Türkei.
PUB
 
2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495295
Meißner M, Scholz S, Decker R (2013)
First Jointly, Then Separately: A New Approach to Address Complexity in Product Evaluations.
In: European Advances in Consumer Research, Vol. 9. Bradshaw A, Hackley C, Maclaran P (Eds); Duluth, Minn.
PUB
 
2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495320
Schindler D (2013)
User-Generated Content for Image Clustering and Marketing Purposes.
In: Algorithms from and for Nature and Life, Classification and Data Analysis. Lausen B, Van den Poel D, Ultsch A (Eds); Cham u.a.: Springer: 473-480.
PUB
 
2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2547621
Baier D, Decker R (2012)
Special issue on data analysis and classification in marketing – preface by the guest editors.
ADAC – Advances in Data Analysis and Classification 6(4): 249-251.
PUB | DOI | WoS
 
2012 | Konferenzband | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495324
Pociecha J, Decker R (Eds) (2012)
Data Analysis Methods and its Applications.
Warszawa: Wydawnictwo C.H. Beck.
PUB
 
2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2547627
Decker R, Kroll F, Hentschel D, Fortmann L (2012)
Computergestützte Planspiele als Instrument zur Förderung von Soft-Skills bei Studierenden.
ZFHE – Zeitschrift für Hochschulentwicklung 7(4): 20-31.
PUB
 
2012 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2547634
Pfeiffer J, Meißner M, Brandstätter E, Riedl R, Rothlauf F (2012)
The Influence of Context-based Complexity in CBC Choice Tasks.
Universität Mainz.
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