Please note that PUB no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

272 Publikationen

2012 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2547632
Measuring Brand Concept Maps in Computer-Aided Interviews
Meißner M, Kottemann P, Decker R (2012)
In: Proceedings of the Australian New Zealand Marketing Conference (ANZMAC) 2012. CD-ROM.
PUB
 
2012 | Sonderausgabe Zeitschrift | Veröffentlicht | PUB-ID: 2547649
Special Issue on Data Analysis and Classification in Marketing
Baier D, Decker R (Eds) (2012)
ADAC – Advances in Data Analysis and Classification 6(4).
PUB
 
2012 | Zeitschriftenaufsatz | PUB-ID: 2547624
Identifikation und praktische Nutzung von Mustern des Aufwärtskonsums
Löffler M, Decker R (2012)
zfbf – Zeitschrift für betriebswirtschaftliche Forschung 64(11): 722-746.
PUB
 
2012 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2547631
Analyzing Online Consumer Reviews – Some Remarks on Consistency
Schindler D, Decker R (2012)
In: Proceedings of the Australian New Zealand Marketing Conference 2012. Adelaide: Australian New Zealand Marketing Academy.
PUB
 
2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495326 PUB | DOI | WoS
 
2012 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495328
Service Satisfaction with Premium Durables: A Cross-cultural Investigation
Löffler M, Decker R (2012)
In: Quantitative Marketing and Marketing Management. Diamantopoulos A (Ed); Wiesbaden: Gabler: 401-422.
PUB | DOI
 
2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495281
Realising opportunities in the premium automotive market via context-oriented new product positioning
Löffler M, Decker R (2012)
Journal of Marketing Management 28(5-6): 716-732.
PUB | DOI
 
2011 | Dissertation | PUB-ID: 2436861 PUB
 
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2289571
A survey of the challenges and pitfalls of cluster analysis application in market segmentation
Tuma MN, Decker R, Scholz S (2011)
International Journal of Market Research 53(3): 391-414.
PUB | DOI | WoS
 
2011 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495302
Using Eyetracking and Mouselab to Examine How Respondents Process Information in Choice-based Conjoint Analysis
Meißner M, Scholz S, Decker R (2011)
In: Proceedings of the Sawtooth Software Conference 2010, Newport Beach, California. 151-170.
PUB
 
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495307 PUB | DOI
 
 
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495309
An Adaptive Algorithm for Pairwise Comparison-based Preference Measurement
Meißner M, Decker R, Scholz S (2011)
Journal of Multi-Criteria Decision Analysis 17(5-6): 167-177.
PUB | DOI
 
2011 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495311 PUB | DOI
 
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495217
Offering Customer-oriented Products on the Internet using Model-based Preference Analysis
Decker R, Scholz S (2011)
Journal of Marketing Trends 1: 15-29.
PUB
 
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495318 PUB | DOI
 
2010 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 1923139
Preference analysis for durable goods. Some remarks on data consistency and empirical results
Schindler D, Lüpke L (2010)
Presented at the GfKl - CLADAG 2010, University of Florence, Italy.
PUB
 
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495305
Improving strategic planning processes by means of cross-company collaboration along the value chain
Decker R, Dagasan A (2010)
International Journal of Business Performance Management 12(2): 165-181.
PUB | DOI
 
2010 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495249
Child and Family Friendliness versus Ageing Society – Contradictory Demands on City Marketing in Germany?
Decker R, Kleidat CP, Bötel T (2010)
In: Aging Society and its Implications on Service Marketing: Approaches in Hospitality, Tourism and Transport. Bornemeyer C, Schneider J (Eds); Bad Honnef: K.H. Bock: 127-141.
PUB
 
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1967972
Eye-tracking information processing in choice-based conjoint analysis
Meißner M, Decker R (2010)
International Journal of Market Research 52(5): 593-610.
PUB | DOI | WoS
 
2010 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495267
Diskriminanzanalyse
Decker R, Raskovic S, Brunsiek K (2010)
In: Handbuch der sozialwissenschaftlichen Datenanalyse. Wolf C, Best H (Eds); Wiesbaden: VS Verlag: 495-523.
PUB | DOI | Download (ext.)
 
2010 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495286
L’Œil et le compromis étude franco-allemande des présentations de produits en ligne
Decker R, Hentschel D, Kroll F, Philoleau YH (2010)
In: Langue, économie, entreprise Gérer les échanges (coll. Langue, discours et société, Allemagne – Autriche – Pays Bas n° 7). Behr I, Farges P, Hentschel D, Kauffmann M, Lang C (Eds); Langue, disocurs et societé : Allemagne, Autriche, Pays-Bas, 7. Paris: Presses Sorbonne Nouvelle: 113-138.
PUB
 
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2905186 PUB | DOI
 
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1920783
Measuring Consumer Preferences for Complex Products: A Compositional Approach Based on Paired Comparisons
Scholz S, Meißner M, Decker R (2010)
Journal of Marketing Research 47(4): 685-698.
PUB | DOI | WoS
 
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1589371
Sales Forecasting in High-Technology Markets: A Utility-Based Approach
Decker R, Gnibba-Yukawa K (2010)
JOURNAL OF PRODUCT INNOVATION MANAGEMENT 27(1): 115-129.
PUB | DOI | WoS
 
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2003345
Estimating aggregate consumer preferences from online product reviews
Decker R, Trusov M (2010)
International Journal of Research in Marketing 27(4): 293-307.
PUB | DOI | WoS
 
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1920781 PUB
 
2009 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495261
The Application of Cluster Analysis in Marketing Research: A Literature Analysis
Tuma MN, Scholz S, Decker R (2009)
Business Quest Journal 14.
PUB
 
2009 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495264
Modeling the Effect of Belief Revisions on the Success of Co-Branding
Lee C-L, Decker R (2009)
Journal of Applied Economic Sciences 4: 235-253.
PUB
 
2009 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495271
Baumstark – Stadtbäume in Bielefeld, Studien zur Bedeutung, Wertschätzung und Nutzung
Raskovic S, Decker R (2009) Bielefeld 2000plus – Diskussionspapier Nr. 48.
Faculty of Economics and Business Administration, Bielefeld University.
PUB
 
2009 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495219
A Systematic Analysis of Preference Change in Co-branding
Lee C-L, Decker R (2009)
Journal of Applied Economic Sciences 4: 36-44.
PUB
 
2009 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495221
Preference Analysis and Default Optimization in Web-based Product Configuration Systems
Decker R, Scholz S (2009)
Journal of Theoretical and Applied Electronic Commerce Research 4(3): 43-57.
PUB | DOI
 
2009 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1920784
An Empirical Comparison of CBC and AHP for Measuring Consumer Preferences
Meißner M, Decker R (2009)
In: Proceedings of Tenth International Symposium on Analytic Hierarchy Process (ISAHP 2009). Tjader T (Ed); University of Pittsburgh, USA: Creative Decisions Foundation.
PUB
 
2009 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495225 PUB
 
2009 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495232
Classification in Marketing Science
Scholz S, Wagner R (2009)
In: Cooperation in Classification and Data Analysis. Okada A, Imaizumi T, Bock H-H, Gaul W (Eds); Berlin: Springer: 99-106.
PUB
 
2009 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495208
Marktsegmentierung auf Basis von individuellen Nutzenmessungen und ihre Anwendung im Bereich von Bibliotheksdienstleistungen
Decker R, Bornemeyer C (2009)
In: Conjointanalyse. Baier D, Brusch M (Eds); Berlin: Springer: 199-213.
PUB | DOI
 
2009 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495227
The Nonlinearity of Strategic Uncertainty and Environmental Scanning Behavior. An Empirical Study of Managerial Information Seeking and Processing Activities
Wagner R, Ontrup J, Scholz S (2009)
In: Information: Droge, Ware oder Commons? Wertschöpfungs- und Transformationsprozesse auf den Informationsmärkten. Kuhlen R (Ed); Boizenburg: VHW-Verlag: 147-158.
PUB
 
2009 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495239
Event Detection in Environmental Scanning: News from a Hospitality Industry Newsletter
Wagner R, Ontrup J, Scholz S (2009)
In: Cooperation in Classification and Data Analysis. Okada A, Imaizumi T, Bock H-H, Gaul W (Eds); Berlin: Springer: 161-168.
PUB
 
2009 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495274
Kulturangebote in regionaler Kooperation. Konzepte, Erfolgsfaktoren und Best Practices (Kurzfassung)
Kleidat CP, Pünt B, Decker R (2009) Bielefeld 2000plus - Diskussionspapier Nr. 47.
Faculty of Economics and Business Administration, Bielefeld University.
PUB
 
2009 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1636062
Detecting, Assessing, and Monitoring Relevant Topics in Virtual Information Environments
Ontrup J, Ritter H, Scholz S, Wagner R (2009)
IEEE Transactions on Knowledge and Data Engineering 21(3): 415-427.
PUB | DOI | WoS
 
2008 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495254
A Systematic Analysis of the Preference Change in Co-branding
Decker R, Lee C-L (2008) MPRA Paper No. 12249.
Munich Personal RePEc Archive.
PUB
 
2008 | Lexikoneintrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495074
Scanning Multimedia Business Environments
Scholz S, Wagner R (2008)
In: Encyclopedia of Multimedia Technology and Networking. Pagani M (Ed); 2nd ed. Hershey: IGI Global: 1257-1263.
PUB
 
2008 | Konferenzband | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495156
Data Analysis, Machine Learning and Applications
Preisach C, Burkhardt H, Schmidt-Thieme L, Decker R (Eds) (2008)
Proceedings of the .. annual conference of the Gesellschaft für Klassifikation e.V 31: 719.
PUB | DOI
 
2008 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495175
Growing Neural Gas-like Networks and their Application to Data Analysis and Clustering in Marketing
Decker R (2008)
In: Taksonomia 15 - Klasyfikacja i analiza danych - teoria i zastosowania, Proceedings of the SKAD Conference 2007. Jajuga K, Walesiak M (Eds); Wroclaw: Uniwersytet Ekonomiczny we Wroclawiu: 17-34.
PUB
 
2008 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1920789
AHP versus ACA – An Empirical Comparison
Meißner M, Scholz S, Decker R (2008)
In: Data Analysis, Machine Learning and Applications. Preisach C, Burkhardt H, Schmidt-Thieme L, Decker R (Eds); , 1. Berlin Heidelberg: Springer: 447-454.
PUB | DOI
 
2008 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495198
Modellgestützte Nachfrageanalyse im Internet als Grundlage für eine kundenorientierte Angebotspolitik
Decker R, Scholz S (2008)
In: Proceedings of the 7th International Congress Marketing Trends, Venice, 2008. Adreani J, Collesei U (Eds); .
PUB
 
2008 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495256
Konsumentenforschung in Web 2.0: Quantitative Analyse digitaler Kundenmeinungen am Beispiel der Mobiltelefonindustrie
Decker R, Gnibba K (2008) Discussion Paper No. 575.
Faculty of Economics and Business Administration, Bielefeld University.
PUB
 
2008 | Lexikoneintrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1920797
Multimedia for Direct Marketing
Wagner R, Meißner M (2008)
In: Encyclopedia of Multimedia Technology and Networking. Pagani M (Ed); 2nd ed. IGI Global: 978-985.
PUB
 
2008 | Lexikoneintrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1920800
Marketing Research using Multimedia Technologies
Meißner M, Scholz S, Wagner R (2008)
In: Encyclopedia of Multimedia Technology and Networking. Pagani M (Ed); 2nd ed. IGI Global: 880-886.
PUB
 
2008 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1923123
Modellierung vager und ungenauer Informationen
Decker R, Kroll F (2008)
In: Die Kunst des Modellierens - Mathematisch-Ökonomische Modelle. Luderer B (Ed); Wiesbaden: Vieweg + Teubner Verlag: 97-111.
PUB
 

Filter und Suchbegriffe

department=29895914

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Export / Einbettung