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272 Publikationen

2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2722839
Meißner, M.; Kottemann, P.; Decker, R.; Scholz, S. (2015): The Benefits of Computer-Based Brand Concept Mapping Schmalenbach Business Review,67:(4): 430-453.
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2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2719758
Raskovic, S.; Decker, R. (2015): The Influence of Trees on the Perception of Urban Squares Urban Forestry & Urban Greening,14:(2): 237-245.
PUB | DOI | Download (ext.) | WoS
 
2015 | Monographie | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495258
Decker, R.; Kroll, F.; Meißner, M.; Wagner, R. (2015): Marketing: Eine entscheidungsorientierte Einführung. Berlin: Springer.
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2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2674647
Kaltenbacher, J.; Decker, R. (2014): New Product Sales Forecasting: An Approach for the Insurance Business World Journal of Management,5:(1): 36-53.
PUB
 
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2704897
Decker, R. (2014): Real-time Analysis of Online Product Reviews by Means of Multi-layer Feed-forward Neural Networks International Journal of Business and Social Research,4:(11): 60-70.
PUB
 
2014 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2709872
Kottemann, P.; Hörmeyer, A.; Decker, R. (2014): An empirical investigation of brand extensions' influence on parent brand image using Brand Concept Maps. In: Sharyn Rundle-Thiele; Krzysztof Kubacki; Denni Arli (Hrsg.): Agents of change. Brisbane, Australia: ANZMAC, c/o Social Marketing @ Griffith, Griffith Business School, Griffith University. S. 140-146.
PUB
 
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2680496
Pfeiffer, J.; Meißner, M.; Brandstätter, E.; Riedl, R.; Decker, R.; Rothlauf, F. (2014): On the Influence of Context-Based Complexity on Information Search Patterns: An Individual Perspective Journal of Neuroscience, Psychology, and Economics,7:(2): 103-124.
PUB | DOI | WoS
 
2013 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2621704
Schindler, D.; Decker, R. (2013): Some Remarks on the Internal Consistency of Online Consumer Reviews Australasian Marketing Journal,21:(4): 221-227.
PUB | DOI
 
2013 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2606529
Tuma, M. N.; Decker, R. (2013): Finite Mixture Models in Market Segmentation: A Review and Suggestions for Best Practices Electronic Journal of Business Research Methods,11:(1): 2-15.
PUB
 
2013 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2547588
Meißner, M.; Heinzle, S.; Decker, R. (2013): Not Worth the Extra Cost? Diluting the Differentiation Ability of Highly Rated Products by Altering the Meaning of Rating Scale Levels Journal of Consumer Behaviour,12:(3): 223-231.
PUB | DOI | WoS
 
2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2637558
Schindler, D.; Lüpke, L.; Decker, R. (2013): Estimating True Ratings from Online Consumer Reviews. In: W. Gaul; A. Geyer-Schulz; Y. Baba; A. Okada (Hrsg.): German-Japanese Interchange of Data Analysis Results. Berlin: Springer. (Studies in Classification, Data Analysis, and Knowledge Organization, ). S. 235-252.
PUB
 
2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2611474
Kaltenbacher, J.; Decker, R. (2013): New Product Sales Forecasting: An Approach for the Insurance Business. In: Proceedings of 8th Annual London Business Research Conference, Imperial College, London, UK.
PUB
 
2013 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2548034
Tuma, M. N.; Decker, R. (2013): Online reviews as a source of marketing research data: a literature analysis International Journal of Electronic Marketing and Retailing,5:(4): 287-316.
PUB | DOI
 
2013 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2663250
Kottemann, P.; Meißner, M.; Decker, R. (2013): Brand Concept Maps in Computer-Aided Interviews – Challenges, Benefits, and Empirical Findings.
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2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495295
Meißner, M.; Scholz, S.; Decker, R. (2013): First Jointly, Then Separately: A New Approach to Address Complexity in Product Evaluations. In: Alan Bradshaw; C. Hackley; P. Maclaran (Hrsg.): European Advances in Consumer Research, Vol. 9. Duluth, Minn.
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2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495320
Schindler, D. (2013): User-Generated Content for Image Clustering and Marketing Purposes. In: B. Lausen; D. Van den Poel; A. Ultsch (Hrsg.): Algorithms from and for Nature and Life, Classification and Data Analysis. Cham u.a.: Springer. S. 473-480.
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2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2547621
Baier, D.; Decker, R. (2012): Special issue on data analysis and classification in marketing – preface by the guest editors ADAC – Advances in Data Analysis and Classification,6:(4): 249-251.
PUB | DOI | WoS
 
2012 | Konferenzband | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495324
J. Pociecha; Reinhold Decker (Hrsg.) (2012): Data Analysis Methods and its Applications. Warszawa: Wydawnictwo C.H. Beck.
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2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2547627
Decker, R.; Kroll, F.; Hentschel, D.; Fortmann, L. (2012): Computergestützte Planspiele als Instrument zur Förderung von Soft-Skills bei Studierenden ZFHE – Zeitschrift für Hochschulentwicklung,7:(4): 20-31.
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2012 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2547634
Pfeiffer, J.; Meißner, M.; Brandstätter, E.; Riedl, R.; Rothlauf, F. (2012): The Influence of Context-based Complexity in CBC Choice Tasks. Universität Mainz.
PUB
 
2012 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2547632
Meißner, M.; Kottemann, P.; Decker, R. (2012): Measuring Brand Concept Maps in Computer-Aided Interviews. In: Proceedings of the Australian New Zealand Marketing Conference (ANZMAC) 2012. S. CD-ROM.
PUB
 
2012 | Sonderausgabe Zeitschrift | Veröffentlicht | PUB-ID: 2547649
Daniel Baier; Reinhold Decker (Hrsg.) (2012): Special Issue on Data Analysis and Classification in Marketing, In: Daniel Baier; Reinhold Decker (Hrsg.), ADAC – Advances in Data Analysis and Classification,6:(4)
PUB
 
2012 | Zeitschriftenaufsatz | PUB-ID: 2547624
Löffler, M.; Decker, R. (2012): Identifikation und praktische Nutzung von Mustern des Aufwärtskonsums zfbf – Zeitschrift für betriebswirtschaftliche Forschung,64:(11): 722-746.
PUB
 
2012 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2547631
Schindler, D.; Decker, R. (2012): Analyzing Online Consumer Reviews – Some Remarks on Consistency. In: Proceedings of the Australian New Zealand Marketing Conference 2012. Adelaide: Australian New Zealand Marketing Academy.
PUB
 
2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495326
Gnibba-Yukawa, K.; Decker, R. (2012): Comments on the Model Testing by Goodwin and Meeran (2012) : Comparison of the Utility-based and the Gompertz Curve Approach for High-Technology Product Sales Forecasting Journal of Product Innovation Management,29:(S1): 219-228.
PUB | DOI | WoS
 
2012 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495328
Löffler, M.; Decker, R. (2012): Service Satisfaction with Premium Durables: A Cross-cultural Investigation. In: Quantitative Marketing and Marketing Management. Wiesbaden: Gabler. S. 401-422.
PUB | DOI
 
2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495281
Löffler, M.; Decker, R. (2012): Realising opportunities in the premium automotive market via context-oriented new product positioning Journal of Marketing Management,28:(5-6): 716-732.
PUB | DOI
 
2011 | Dissertation | PUB-ID: 2436861
Meißner, M. (2011): Präferenzmessung für komplexe Produkte und Dienstleistungen. Bielefeld.
PUB
 
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2289571
Tuma, M. N.; Decker, R.; Scholz, S. (2011): A survey of the challenges and pitfalls of cluster analysis application in market segmentation International Journal of Market Research,53:(3): 391-414.
PUB | DOI | WoS
 
2011 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495302
Meißner, M.; Scholz, S.; Decker, R. (2011): Using Eyetracking and Mouselab to Examine How Respondents Process Information in Choice-based Conjoint Analysis. In: Proceedings of the Sawtooth Software Conference 2010, Newport Beach, California. S. 151-170.
PUB
 
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495307
Meißner, M.; Decker, R.; Adam, N. (2011): Ein empirischer Validitätsvergleich zwischen Adaptive Self-Explicated Approach (ASE), Pairwise Comparison-based Preference Measurement (PCPM) und Adaptive Conjoint Analysis (ACA) Zeitschrift für Betriebswirtschaft,81:(4): 423-446.
PUB | DOI
 
2011 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495314
Kroll, F.; Decker, R.; Hentschel, D. (2011): The Influence of Power Words and Images on the Perception of Online Product Descriptions – an Eye-Tracking Study / Der Einfluss von Power-Wörtern und Bildern auf die Wahrnehmung von Online-Produktbeschreibungen – Eine Eyetracking-Studie.
PUB | DOI
 
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495309
Meißner, M.; Decker, R.; Scholz, S. (2011): An Adaptive Algorithm for Pairwise Comparison-based Preference Measurement Journal of Multi-Criteria Decision Analysis,17:(5-6): 167-177.
PUB | DOI
 
2011 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495311
Kroll, F.; Chudziak, F.; Decker, R. (2011): The (Urban) Chinese Consumer – A Meta-analytic Perspective / Der (urbane) chinesische Konsument – Eine metaanalytische Betrachtung.
PUB | DOI
 
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495217
Decker, R.; Scholz, S. (2011): Offering Customer-oriented Products on the Internet using Model-based Preference Analysis Journal of Marketing Trends,1: 15-29.
PUB
 
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495318
Löffler, M.; Decker, R. (2011): How up-, cross-, and downgrading substantiate segment-specific price responsiveness and purchasing motives: The case of premium durables Journal of Customer Behaviour,10:(3): 207-222.
PUB | DOI
 
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495305
Decker, R.; Dagasan, A. (2010): Improving strategic planning processes by means of cross-company collaboration along the value chain International Journal of Business Performance Management,12: 165-181.
PUB | DOI
 
2010 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495249
Decker, R.; Kleidat, C. P.; Bötel, T. (2010): Child and Family Friendliness versus Ageing Society – Contradictory Demands on City Marketing in Germany? In: C. Bornemeyer; J. Schneider (Hrsg.): Aging Society and its Implications on Service Marketing: Approaches in Hospitality, Tourism and Transport. Bad Honnef: K.H. Bock. S. 127-141.
PUB
 
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1967972
Meißner, M.; Decker, R. (2010): Eye-tracking information processing in choice-based conjoint analysis International Journal of Market Research,52:(5): 593-610.
PUB | DOI | WoS
 
2010 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495267
Decker, R.; Raskovic, S.; Brunsiek, K. (2010): Diskriminanzanalyse. In: C. Wolf; H. Best (Hrsg.): Handbuch der sozialwissenschaftlichen Datenanalyse. Wiesbaden: VS Verlag. S. 495-523.
PUB | DOI | Download (ext.)
 
2010 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495286
Decker, R.; Hentschel, D.; Kroll, F.; Philoleau, Y. H. (2010): L’Œil et le compromis étude franco-allemande des présentations de produits en ligne. In: I. Behr; P. Farges; D. Hentschel; M. Kauffmann; C. Lang (Hrsg.): Langue, économie, entreprise Gérer les échanges (coll. Langue, discours et société, Allemagne – Autriche – Pays Bas n° 7). Paris: Presses Sorbonne Nouvelle. S. 113-138.
PUB
 
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2905186
Decker, R.; Scholz, S. (2010): Determining the Attractiveness of Product Attributes in Consumer Goods Markets using POS Scanner Data The Marketing Review,10:(3): 225-237.
PUB | DOI
 
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1920783
Scholz, S.; Meißner, M.; Decker, R. (2010): Measuring Consumer Preferences for Complex Products: A Compositional Approach Based on Paired Comparisons Journal of Marketing Research,47:(4): 685-698.
PUB | DOI | WoS
 
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1589371
Decker, R.; Gnibba-Yukawa, K. (2010): Sales Forecasting in High-Technology Markets: A Utility-Based Approach JOURNAL OF PRODUCT INNOVATION MANAGEMENT,27:(1): 115-129.
PUB | DOI | WoS
 
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2003345
Decker, R.; Trusov, M. (2010): Estimating aggregate consumer preferences from online product reviews International Journal of Research in Marketing,27:(4): 293-307.
PUB | DOI | WoS
 
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1920781
Meißner, M.; Decker, R.; Pfeiffer, J. (2010): Ein empirischer Vergleich der Prozessaufzeichnungsmethoden Mouselab und Eyetracking bei Präferenzmessungen mittels Choice-based Conjoint-Analyse Marketing ZFP,32:(3): 135-145.
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2010 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 1923139
Schindler, D.; Lüpke, L. (2010): Preference analysis for durable goods – Some remarks on data consistency and empirical results. In: Book of Abstracts (GfKl - CLADAG 2010). Florence. S. 59-60.
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2009 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495261
Tuma, M. N.; Scholz, S.; Decker, R. (2009): The Application of Cluster Analysis in Marketing Research: A Literature Analysis Business Quest Journal,14
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2009 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495264
Lee, C. - L.; Decker, R. (2009): Modeling the Effect of Belief Revisions on the Success of Co-Branding Journal of Applied Economic Sciences,4: 235-253.
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2009 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495271
Raskovic, S.; Decker, R. (2009): Baumstark – Stadtbäume in Bielefeld, Studien zur Bedeutung, Wertschätzung und Nutzung. Faculty of Economics and Business Administration, Bielefeld University.
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