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272 Publikationen

2020 | Sammelwerksbeitrag | Angenommen | PUB-ID: 2937763
Decker, R., & Löffler, M. (Accepted). The Globality of Brands – A Question of Methods? In A. Nakayama & S. Yokoyama (Eds.), Advanced Studies in Behaviormetrics and Data Science: Essays in Honor of Akinori Okada Heidelberg: Springer.
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2020 | Zeitschriftenaufsatz | Angenommen | PUB-ID: 2936832
Michler, O., Decker, R., & Stummer, C. (Accepted). To trust or not to trust smart consumer products: A literature review of trust-building factors. Management Review Quarterly. doi:10.1007/s11301-019-00171-8
PUB | DOI
 
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Angenommen | PUB-ID: 2932818
Souka, M., Böger, D., Decker, R., Stummer, C., & Wiemann, A. (Accepted). Is more automation always better? An empirical study of customers' willingness to use autonomous vehicle functions. International Journal of Automotive Technology and Management
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2019 | Herausgeber*in Sammelwerk | Veröffentlicht | PUB-ID: 2547652
Esch F. - R., Decker R., Herrmann A., Sattler H., & Woratschek H. (Eds.) (2019). Marken- und Produktmanagement. (2001-2019, 46 volumes) (Gabler Research). Wiesbaden: Springer Gabler .
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2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2913546
Plumeyer, A., Kottemann, P., Böger, D., & Decker, R. (2019). Measuring brand image: A systematic review, practical guidance, and future research directions. Review of Managerial Science, 13(2), 227-265. doi:10.1007/s11846-017-0251-2
PUB | DOI | WoS
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2932392 OA
Poppen, F., & Decker, R. (2018). The Intermediary as an Institutional Entrepreneur: Institutional Change and Stability in Triple-Helix-Cooperation. Triple Helix, 5(9), 2-22. doi:10.1186/s40604-018-0063-7
PUB | PDF | DOI
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2918564
Böger, D., Kottemann, P., & Decker, R. (2018). Parent Brands´ Influence on Co-Brand´s Perception. A Model-Based Approach. Journal of Product & Brand Management, 27(5), 514-522. doi:10.1108/JPBM-08-2017-1555
PUB | DOI | WoS
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2930294
Klostermann, J., Plumeyer, A., Böger, D., & Decker, R. (2018). Extracting Brand Information from Social Networks. Integrating Image, Text, and Social Tagging Data. International Journal of Research in Marketing, 35(4), 538-556. doi:10.1016/j.ijresmar.2018.08.002
PUB | DOI | WoS
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2913917
Kottemann, P., Plumeyer, A., & Decker, R. (2018). Investigating feedback effects in the field of brand extension using brand concept maps. Baltic Journal of Management, 13(1), 41-64. doi:10.1108/BJM-02-2017-0031
PUB | DOI | WoS
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2915390
Stummer, C., Kundisch, D., & Decker, R. (2018). Platform launch strategies. Business & Information Systems Engineering, 60(2), 167-173. doi:10.1007/s12599-018-0520-x
PUB | DOI | WoS
 
2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2919675
Klostermann, J., Plumeyer, A., Böger, D., & Decker, R. (2018). Combining Visual and Textual User-Generated Content to Capture Brand Perceptions. Proceedings of the AMA Summer Academic Conference, 29, DS19-DS20.
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2018 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2918563
Klostermann, J., Plumeyer, A., & Decker, R. (2018). Deriving Brand Associative Networks from Instagram. Proceedings of the 47th EMAC Conference. European Marketing Academy (EMAC)
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2017 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2912080 OA
Decker, R., & Stummer, C. (2017). Marketing management for consumer products in the era of the Internet of Things. Advances in Internet of Things, 7(3), 47-70. doi:10.4236/ait.2017.73004
PUB | PDF | DOI
 
2017 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2900410 OA
Dawid, H., Decker, R., Hermann, T., Jahnke, H., Klat, W., König, R., & Stummer, C. (2017). Management science in the era of smart consumer products: Challenges and research perspectives. Central European Journal of Operations Research, 25(1), 203-230. doi:10.1007/s10100-016-0436-9
PUB | PDF | DOI | WoS
 
2017 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2911884
Böger, D., Kottemann, P., Meißner, M., & Decker, R. (2017). A mechanism for aggregating association network data: An application to brand concept maps. Journal of Business Research, 79(October 2017), 90-106. doi:10.1016/j.jbusres.2017.05.025
PUB | DOI | WoS
 
2017 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2906632
Löffler, M., & Decker, R. (2017). „Connected Car“ und Customer Experience Management – unlösbare Herausforderung oder gemeinsame Chance für Hersteller und Händler? In H. Proff & T. M. Fojcik (Eds.), Innovative Produkte und Dienstleistungen in der Mobilität (pp. 521-533). Wiesbaden: Springer. doi:10.1007/978-3-658-18613-5_33
PUB | DOI
 
2017 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2913547
Kottemann, P., Decker, R., & Hentschel, D. (2017). Measuring Brand Image Perceptions in Co-Branding. Social Science Research Network.
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2016 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2903594
Lee, C. - L., & Decker, R. (2016). Co-branding Partner Selection: The Importance of Belief Revision. Journal of Business Economics and Management, 17(4), 546-563. doi:10.3846/16111699.2016.1197848
PUB | DOI | WoS
 
2016 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2905239
Wegner, S., & Decker, R. (2016). Einflussfaktoren kooperativer Strukturen von Schulen und Hochschulen. Das Hochschulwesen, 64(3), 85-94.
PUB
 
2015 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2919751
Böger, D., Kottemann, P., Decker, R., & Meißner, M. (2015). Using Cluster Analysis for the Identification of Heterogeneous Brand Images. European Conference on Data Analysis 2015, Book of Abstracts
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2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2722839
Meißner, M., Kottemann, P., Decker, R., & Scholz, S. (2015). The Benefits of Computer-Based Brand Concept Mapping. Schmalenbach Business Review, 67(4), 430-453.
PUB
 
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2719758
Raskovic, S., & Decker, R. (2015). The Influence of Trees on the Perception of Urban Squares. Urban Forestry & Urban Greening, 14(2), 237-245. doi:10.1016/j.ufug.2015.02.003
PUB | DOI | Download (ext.) | WoS
 
2015 | Monographie | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495258
Decker, R., Kroll, F., Meißner, M., & Wagner, R. (2015). Marketing: Eine entscheidungsorientierte Einführung. Berlin: Springer.
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2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2674647
Kaltenbacher, J., & Decker, R. (2014). New Product Sales Forecasting: An Approach for the Insurance Business. World Journal of Management, 5(1), 36-53.
PUB
 
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2704897
Decker, R. (2014). Real-time Analysis of Online Product Reviews by Means of Multi-layer Feed-forward Neural Networks. International Journal of Business and Social Research, 4(11), 60-70.
PUB
 
2014 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2709872
Kottemann, P., Hörmeyer, A., & Decker, R. (2014). An empirical investigation of brand extensions' influence on parent brand image using Brand Concept Maps. In S. Rundle-Thiele, K. Kubacki, & D. Arli (Eds.), Agents of change (pp. 140-146). Brisbane, Australia: ANZMAC, c/o Social Marketing @ Griffith, Griffith Business School, Griffith University.
PUB
 
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2680496
Pfeiffer, J., Meißner, M., Brandstätter, E., Riedl, R., Decker, R., & Rothlauf, F. (2014). On the Influence of Context-Based Complexity on Information Search Patterns: An Individual Perspective. Journal of Neuroscience, Psychology, and Economics, 7(2), 103-124. doi:10.1037/npe0000021
PUB | DOI | WoS
 
2013 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2621704
Schindler, D., & Decker, R. (2013). Some Remarks on the Internal Consistency of Online Consumer Reviews. Australasian Marketing Journal, 21(4), 221-227. doi:10.1016/j.ausmj.2013.08.001
PUB | DOI
 
2013 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2606529
Tuma, M. N., & Decker, R. (2013). Finite Mixture Models in Market Segmentation: A Review and Suggestions for Best Practices. Electronic Journal of Business Research Methods, 11(1), 2-15.
PUB
 
2013 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2547588
Meißner, M., Heinzle, S., & Decker, R. (2013). Not Worth the Extra Cost? Diluting the Differentiation Ability of Highly Rated Products by Altering the Meaning of Rating Scale Levels. Journal of Consumer Behaviour, 12(3), 223-231. doi:10.1002/cb.1425
PUB | DOI | WoS
 
2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2637558
Schindler, D., Lüpke, L., & Decker, R. (2013). Estimating True Ratings from Online Consumer Reviews. In W. Gaul, A. Geyer-Schulz, Y. Baba, & A. Okada (Eds.), Studies in Classification, Data Analysis, and Knowledge Organization. German-Japanese Interchange of Data Analysis Results (pp. 235-252). Berlin: Springer.
PUB
 
2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2611474
Kaltenbacher, J., & Decker, R. (2013). New Product Sales Forecasting: An Approach for the Insurance Business. Proceedings of 8th Annual London Business Research Conference, Imperial College, London, UK
PUB
 
2013 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2548034
Tuma, M. N., & Decker, R. (2013). Online reviews as a source of marketing research data: a literature analysis. International Journal of Electronic Marketing and Retailing, 5(4), 287-316. doi:10.1504/IJEMR.2013.060263
PUB | DOI
 
2013 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2663250
Kottemann, P., Meißner, M., & Decker, R. (2013). Brand Concept Maps in Computer-Aided Interviews – Challenges, Benefits, and Empirical Findings. Presented at the 35th ISMS Marketing Science Conference, Istanbul, Türkei
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2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495295
Meißner, M., Scholz, S., & Decker, R. (2013). First Jointly, Then Separately: A New Approach to Address Complexity in Product Evaluations. In A. Bradshaw, C. Hackley, & P. Maclaran (Eds.), European Advances in Consumer Research, Vol. 9 Duluth, Minn.
PUB
 
2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495320
Schindler, D. (2013). User-Generated Content for Image Clustering and Marketing Purposes. In B. Lausen, D. Van den Poel, & A. Ultsch (Eds.), Algorithms from and for Nature and Life, Classification and Data Analysis (pp. 473-480). Cham u.a.: Springer.
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2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2547621
Baier, D., & Decker, R. (2012). Special issue on data analysis and classification in marketing – preface by the guest editors. ADAC – Advances in Data Analysis and Classification, 6(4), 249-251. doi:10.1007/s11634-012-0115-1
PUB | DOI | WoS
 
2012 | Konferenzband | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495324
Pociecha J., & Decker R. (Eds.) (2012). Data Analysis Methods and its Applications. Warszawa: Wydawnictwo C.H. Beck.
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2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2547627
Decker, R., Kroll, F., Hentschel, D., & Fortmann, L. (2012). Computergestützte Planspiele als Instrument zur Förderung von Soft-Skills bei Studierenden. ZFHE – Zeitschrift für Hochschulentwicklung, 7(4), 20-31.
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2012 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2547634
Pfeiffer, J., Meißner, M., Brandstätter, E., Riedl, R., & Rothlauf, F. (2012). The Influence of Context-based Complexity in CBC Choice Tasks. Universität Mainz.
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2012 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2547632
Meißner, M., Kottemann, P., & Decker, R. (2012). Measuring Brand Concept Maps in Computer-Aided Interviews. Proceedings of the Australian New Zealand Marketing Conference (ANZMAC) 2012, CD-ROM
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2012 | Sonderausgabe Zeitschrift | Veröffentlicht | PUB-ID: 2547649
Baier D., & Decker R. (Eds.) (2012). Special Issue on Data Analysis and Classification in Marketing. ADAC – Advances in Data Analysis and Classification, 6(4)
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2012 | Zeitschriftenaufsatz | PUB-ID: 2547624
Löffler, M., & Decker, R. (2012). Identifikation und praktische Nutzung von Mustern des Aufwärtskonsums. zfbf – Zeitschrift für betriebswirtschaftliche Forschung, 64(11), 722-746.
PUB
 
2012 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2547631
Schindler, D., & Decker, R. (2012). Analyzing Online Consumer Reviews – Some Remarks on Consistency. Proceedings of the Australian New Zealand Marketing Conference 2012
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2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495326
Gnibba-Yukawa, K., & Decker, R. (2012). Comments on the Model Testing by Goodwin and Meeran (2012) : Comparison of the Utility-based and the Gompertz Curve Approach for High-Technology Product Sales Forecasting. Journal of Product Innovation Management, 29(S1), 219-228. doi:10.1111/j.1540-5885.2012.00965.x
PUB | DOI | WoS
 
2012 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495328
Löffler, M., & Decker, R. (2012). Service Satisfaction with Premium Durables: A Cross-cultural Investigation. Quantitative Marketing and Marketing Management, 401-422. doi:10.1007/978-3-8349-3722-3_19
PUB | DOI
 
2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495281
Löffler, M., & Decker, R. (2012). Realising opportunities in the premium automotive market via context-oriented new product positioning. Journal of Marketing Management, 28(5-6), 716-732. doi:10.1080/0267257X.2010.543644
PUB | DOI
 
2011 | Dissertation | PUB-ID: 2436861
Meißner, M. (2011). Präferenzmessung für komplexe Produkte und Dienstleistungen. Bielefeld.
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2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2289571
Tuma, M. N., Decker, R., & Scholz, S. (2011). A survey of the challenges and pitfalls of cluster analysis application in market segmentation. International Journal of Market Research, 53(3), 391-414. doi:10.2501/IJMR-53-3-391-414
PUB | DOI | WoS
 
2011 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495302
Meißner, M., Scholz, S., & Decker, R. (2011). Using Eyetracking and Mouselab to Examine How Respondents Process Information in Choice-based Conjoint Analysis. Proceedings of the Sawtooth Software Conference 2010, Newport Beach, California, 151-170
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