Please note that PUB no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

272 Publikationen

2020 | Sammelwerksbeitrag | Angenommen | PUB-ID: 2937763
The Globality of Brands – A Question of Methods?
Decker R, Löffler M (Accepted)
In: Advanced Studies in Behaviormetrics and Data Science: Essays in Honor of Akinori Okada. Nakayama A, Yokoyama S (Eds); Heidelberg: Springer.
PUB
 
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Angenommen | PUB-ID: 2936832
To trust or not to trust smart consumer products: A literature review of trust-building factors
Michler O, Decker R, Stummer C (Accepted)
Management Review Quarterly.
PUB | DOI
 
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Angenommen | PUB-ID: 2932818
Is more automation always better? An empirical study of customers' willingness to use autonomous vehicle functions
Souka M, Böger D, Decker R, Stummer C, Wiemann A (Accepted)
International Journal of Automotive Technology and Management.
PUB
 
2019 | Herausgeber*in Sammelwerk | Veröffentlicht | PUB-ID: 2547652
Marken- und Produktmanagement. (2001-2019, 46 volumes)
Esch F-R, Decker R, Herrmann A, Sattler H, Woratschek H (Eds) (2019) Gabler Research.
Wiesbaden: Springer Gabler .
PUB
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2913546
Measuring brand image: A systematic review, practical guidance, and future research directions
Plumeyer A, Kottemann P, Böger D, Decker R (2019)
Review of Managerial Science 13(2): 227-265.
PUB | DOI | WoS
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2932392 OA PUB | PDF | DOI
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2918564
Parent Brands´ Influence on Co-Brand´s Perception. A Model-Based Approach
Böger D, Kottemann P, Decker R (2018)
Journal of Product & Brand Management 27(5): 514-522.
PUB | DOI | WoS
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2930294
Extracting Brand Information from Social Networks. Integrating Image, Text, and Social Tagging Data
Klostermann J, Plumeyer A, Böger D, Decker R (2018)
International Journal of Research in Marketing 35(4): 538-556.
PUB | DOI | WoS
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2913917
Investigating feedback effects in the field of brand extension using brand concept maps
Kottemann P, Plumeyer A, Decker R (2018)
Baltic Journal of Management 13(1): 41-64.
PUB | DOI | WoS
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2915390
Platform launch strategies
Stummer C, Kundisch D, Decker R (2018)
Business & Information Systems Engineering 60(2): 167-173.
PUB | DOI | WoS
 
2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2919675
Combining Visual and Textual User-Generated Content to Capture Brand Perceptions
Klostermann J, Plumeyer A, Böger D, Decker R (2018)
In: Proceedings of the AMA Summer Academic Conference., 29. DS19-DS20.
PUB
 
2018 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2918563
Deriving Brand Associative Networks from Instagram
Klostermann J, Plumeyer A, Decker R (2018)
In: Proceedings of the 47th EMAC Conference. European Marketing Academy (EMAC).
PUB
 
2017 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2912080 OA
Marketing management for consumer products in the era of the Internet of Things
Decker R, Stummer C (2017)
Advances in Internet of Things 7(3): 47-70.
PUB | PDF | DOI
 
2017 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2900410 OA
Management science in the era of smart consumer products: Challenges and research perspectives
Dawid H, Decker R, Hermann T, Jahnke H, Klat W, König R, Stummer C (2017)
Central European Journal of Operations Research 25(1): 203-230.
PUB | PDF | DOI | WoS
 
2017 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2911884
A mechanism for aggregating association network data: An application to brand concept maps
Böger D, Kottemann P, Meißner M, Decker R (2017)
Journal of Business Research 79(October 2017): 90-106.
PUB | DOI | WoS
 
2017 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2906632
„Connected Car“ und Customer Experience Management – unlösbare Herausforderung oder gemeinsame Chance für Hersteller und Händler?
Löffler M, Decker R (2017)
In: Innovative Produkte und Dienstleistungen in der Mobilität. Proff H, Fojcik TM (Eds); Wiesbaden: Springer: 521-533.
PUB | DOI
 
2017 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2913547
Measuring Brand Image Perceptions in Co-Branding
Kottemann P, Decker R, Hentschel D (2017)
Social Science Research Network.
PUB
 
2016 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2903594
Co-branding Partner Selection: The Importance of Belief Revision
Lee C-L, Decker R (2016)
Journal of Business Economics and Management 17(4): 546-563.
PUB | DOI | WoS
 
2016 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2905239
Einflussfaktoren kooperativer Strukturen von Schulen und Hochschulen
Wegner S, Decker R (2016)
Das Hochschulwesen 64(3): 85-94.
PUB
 
2015 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2919751
Using Cluster Analysis for the Identification of Heterogeneous Brand Images
Böger D, Kottemann P, Decker R, Meißner M (2015)
In: European Conference on Data Analysis 2015, Book of Abstracts.
PUB
 
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2722839
The Benefits of Computer-Based Brand Concept Mapping
Meißner M, Kottemann P, Decker R, Scholz S (2015)
Schmalenbach Business Review 67(4): 430-453.
PUB
 
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2719758
The Influence of Trees on the Perception of Urban Squares
Raskovic S, Decker R (2015)
Urban Forestry & Urban Greening 14(2): 237-245.
PUB | DOI | Download (ext.) | WoS
 
2015 | Monographie | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495258
Marketing: Eine entscheidungsorientierte Einführung
Decker R, Kroll F, Meißner M, Wagner R (2015)
Berlin: Springer.
PUB
 
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2674647
New Product Sales Forecasting: An Approach for the Insurance Business
Kaltenbacher J, Decker R (2014)
World Journal of Management 5(1): 36-53.
PUB
 
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2704897
Real-time Analysis of Online Product Reviews by Means of Multi-layer Feed-forward Neural Networks
Decker R (2014)
International Journal of Business and Social Research 4(11): 60-70.
PUB
 
2014 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2709872
An empirical investigation of brand extensions' influence on parent brand image using Brand Concept Maps
Kottemann P, Hörmeyer A, Decker R (2014)
In: Agents of change. Rundle-Thiele S, Kubacki K, Arli D (Eds); Brisbane, Australia: ANZMAC, c/o Social Marketing @ Griffith, Griffith Business School, Griffith University: 140-146.
PUB
 
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2680496
On the Influence of Context-Based Complexity on Information Search Patterns: An Individual Perspective
Pfeiffer J, Meißner M, Brandstätter E, Riedl R, Decker R, Rothlauf F (2014)
Journal of Neuroscience, Psychology, and Economics 7(2): 103-124.
PUB | DOI | WoS
 
2013 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2621704
Some Remarks on the Internal Consistency of Online Consumer Reviews
Schindler D, Decker R (2013)
Australasian Marketing Journal 21(4): 221-227.
PUB | DOI
 
2013 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2606529
Finite Mixture Models in Market Segmentation: A Review and Suggestions for Best Practices
Tuma MN, Decker R (2013)
Electronic Journal of Business Research Methods 11(1): 2-15.
PUB
 
2013 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2547588 PUB | DOI | WoS
 
2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2637558
Estimating True Ratings from Online Consumer Reviews
Schindler D, Lüpke L, Decker R (2013)
In: German-Japanese Interchange of Data Analysis Results. Gaul W, Geyer-Schulz A, Baba Y, Okada A (Eds); Studies in Classification, Data Analysis, and Knowledge Organization. Berlin: Springer: 235-252.
PUB
 
2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2611474
New Product Sales Forecasting: An Approach for the Insurance Business
Kaltenbacher J, Decker R (2013)
In: Proceedings of 8th Annual London Business Research Conference, Imperial College, London, UK.
PUB
 
2013 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2548034
Online reviews as a source of marketing research data: a literature analysis
Tuma MN, Decker R (2013)
International Journal of Electronic Marketing and Retailing 5(4): 287-316.
PUB | DOI
 
2013 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2663250
Brand Concept Maps in Computer-Aided Interviews – Challenges, Benefits, and Empirical Findings
Kottemann P, Meißner M, Decker R (2013)
Presented at the 35th ISMS Marketing Science Conference, Istanbul, Türkei.
PUB
 
2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495295
First Jointly, Then Separately: A New Approach to Address Complexity in Product Evaluations
Meißner M, Scholz S, Decker R (2013)
In: European Advances in Consumer Research, Vol. 9. Bradshaw A, Hackley C, Maclaran P (Eds); Duluth, Minn.
PUB
 
2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495320
User-Generated Content for Image Clustering and Marketing Purposes
Schindler D (2013)
In: Algorithms from and for Nature and Life, Classification and Data Analysis. Lausen B, Van den Poel D, Ultsch A (Eds); Cham u.a.: Springer: 473-480.
PUB
 
2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2547621
Special issue on data analysis and classification in marketing – preface by the guest editors
Baier D, Decker R (2012)
ADAC – Advances in Data Analysis and Classification 6(4): 249-251.
PUB | DOI | WoS
 
2012 | Konferenzband | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495324
Data Analysis Methods and its Applications
Pociecha J, Decker R (Eds) (2012)
Warszawa: Wydawnictwo C.H. Beck.
PUB
 
2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2547627
Computergestützte Planspiele als Instrument zur Förderung von Soft-Skills bei Studierenden
Decker R, Kroll F, Hentschel D, Fortmann L (2012)
ZFHE – Zeitschrift für Hochschulentwicklung 7(4): 20-31.
PUB
 
2012 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2547634
The Influence of Context-based Complexity in CBC Choice Tasks
Pfeiffer J, Meißner M, Brandstätter E, Riedl R, Rothlauf F (2012)
Universität Mainz.
PUB
 
2012 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2547632
Measuring Brand Concept Maps in Computer-Aided Interviews
Meißner M, Kottemann P, Decker R (2012)
In: Proceedings of the Australian New Zealand Marketing Conference (ANZMAC) 2012. CD-ROM.
PUB
 
2012 | Sonderausgabe Zeitschrift | Veröffentlicht | PUB-ID: 2547649
Special Issue on Data Analysis and Classification in Marketing
Baier D, Decker R (Eds) (2012)
ADAC – Advances in Data Analysis and Classification 6(4).
PUB
 
2012 | Zeitschriftenaufsatz | PUB-ID: 2547624
Identifikation und praktische Nutzung von Mustern des Aufwärtskonsums
Löffler M, Decker R (2012)
zfbf – Zeitschrift für betriebswirtschaftliche Forschung 64(11): 722-746.
PUB
 
2012 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2547631
Analyzing Online Consumer Reviews – Some Remarks on Consistency
Schindler D, Decker R (2012)
In: Proceedings of the Australian New Zealand Marketing Conference 2012. Adelaide: Australian New Zealand Marketing Academy.
PUB
 
2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495326 PUB | DOI | WoS
 
2012 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495328
Service Satisfaction with Premium Durables: A Cross-cultural Investigation
Löffler M, Decker R (2012)
In: Quantitative Marketing and Marketing Management. Wiesbaden: Gabler: 401-422.
PUB | DOI
 
2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495281
Realising opportunities in the premium automotive market via context-oriented new product positioning
Löffler M, Decker R (2012)
Journal of Marketing Management 28(5-6): 716-732.
PUB | DOI
 
2011 | Dissertation | PUB-ID: 2436861 PUB
 
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2289571
A survey of the challenges and pitfalls of cluster analysis application in market segmentation
Tuma MN, Decker R, Scholz S (2011)
International Journal of Market Research 53(3): 391-414.
PUB | DOI | WoS
 
2011 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495302
Using Eyetracking and Mouselab to Examine How Respondents Process Information in Choice-based Conjoint Analysis
Meißner M, Scholz S, Decker R (2011)
In: Proceedings of the Sawtooth Software Conference 2010, Newport Beach, California. 151-170.
PUB
 

Filter und Suchbegriffe

department=29895914

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Export / Einbettung