Please note that PUB no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

272 Publikationen

2012 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2547632
Meißner, M.; Kottemann, P.; Decker, R. (2012): Measuring Brand Concept Maps in Computer-Aided Interviews. In: Proceedings of the Australian New Zealand Marketing Conference (ANZMAC) 2012. S. CD-ROM.
PUB
 
2012 | Sonderausgabe Zeitschrift | Veröffentlicht | PUB-ID: 2547649
Daniel Baier; Reinhold Decker (Hrsg.) (2012): Special Issue on Data Analysis and Classification in Marketing, In: Daniel Baier; Reinhold Decker (Hrsg.), ADAC – Advances in Data Analysis and Classification,6:(4)
PUB
 
2012 | Zeitschriftenaufsatz | PUB-ID: 2547624
Löffler, M.; Decker, R. (2012): Identifikation und praktische Nutzung von Mustern des Aufwärtskonsums zfbf – Zeitschrift für betriebswirtschaftliche Forschung,64:(11): 722-746.
PUB
 
2012 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2547631
Schindler, D.; Decker, R. (2012): Analyzing Online Consumer Reviews – Some Remarks on Consistency. In: Proceedings of the Australian New Zealand Marketing Conference 2012. Adelaide: Australian New Zealand Marketing Academy.
PUB
 
2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495326
Gnibba-Yukawa, K.; Decker, R. (2012): Comments on the Model Testing by Goodwin and Meeran (2012) : Comparison of the Utility-based and the Gompertz Curve Approach for High-Technology Product Sales Forecasting Journal of Product Innovation Management,29:(S1): 219-228.
PUB | DOI | WoS
 
2012 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495328
Löffler, M.; Decker, R. (2012): Service Satisfaction with Premium Durables: A Cross-cultural Investigation. In: Adamantios Diamantopoulos (Hrsg.): Quantitative Marketing and Marketing Management. Wiesbaden: Gabler. S. 401-422.
PUB | DOI
 
2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495281
Löffler, M.; Decker, R. (2012): Realising opportunities in the premium automotive market via context-oriented new product positioning Journal of Marketing Management,28:(5-6): 716-732.
PUB | DOI
 
2011 | Dissertation | PUB-ID: 2436861
Meißner, M. (2011): Präferenzmessung für komplexe Produkte und Dienstleistungen. Bielefeld.
PUB
 
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2289571
Tuma, M. N.; Decker, R.; Scholz, S. (2011): A survey of the challenges and pitfalls of cluster analysis application in market segmentation International Journal of Market Research,53:(3): 391-414.
PUB | DOI | WoS
 
2011 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495302
Meißner, M.; Scholz, S.; Decker, R. (2011): Using Eyetracking and Mouselab to Examine How Respondents Process Information in Choice-based Conjoint Analysis. In: Proceedings of the Sawtooth Software Conference 2010, Newport Beach, California. S. 151-170.
PUB
 
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495307
Meißner, M.; Decker, R.; Adam, N. (2011): Ein empirischer Validitätsvergleich zwischen Adaptive Self-Explicated Approach (ASE), Pairwise Comparison-based Preference Measurement (PCPM) und Adaptive Conjoint Analysis (ACA) Zeitschrift für Betriebswirtschaft,81:(4): 423-446.
PUB | DOI
 
2011 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495314
Kroll, F.; Decker, R.; Hentschel, D. (2011): The Influence of Power Words and Images on the Perception of Online Product Descriptions – an Eye-Tracking Study / Der Einfluss von Power-Wörtern und Bildern auf die Wahrnehmung von Online-Produktbeschreibungen – Eine Eyetracking-Studie.
PUB | DOI
 
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495309
Meißner, M.; Decker, R.; Scholz, S. (2011): An Adaptive Algorithm for Pairwise Comparison-based Preference Measurement Journal of Multi-Criteria Decision Analysis,17:(5-6): 167-177.
PUB | DOI
 
2011 | Diskussionspapier | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495311
Kroll, F.; Chudziak, F.; Decker, R. (2011): The (Urban) Chinese Consumer – A Meta-analytic Perspective / Der (urbane) chinesische Konsument – Eine metaanalytische Betrachtung.
PUB | DOI
 
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495217
Decker, R.; Scholz, S. (2011): Offering Customer-oriented Products on the Internet using Model-based Preference Analysis Journal of Marketing Trends,1: 15-29.
PUB
 
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495318
Löffler, M.; Decker, R. (2011): How up-, cross-, and downgrading substantiate segment-specific price responsiveness and purchasing motives: The case of premium durables Journal of Customer Behaviour,10:(3): 207-222.
PUB | DOI
 
2010 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 1923139
Schindler, D.; Lüpke, L. (2010): Preference analysis for durable goods. Some remarks on data consistency and empirical results.
PUB
 
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495305
Decker, R.; Dagasan, A. (2010): Improving strategic planning processes by means of cross-company collaboration along the value chain International Journal of Business Performance Management,12:(2): 165-181.
PUB | DOI
 
2010 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2495249
Decker, R.; Kleidat, C. P.; Bötel, T. (2010): Child and Family Friendliness versus Ageing Society – Contradictory Demands on City Marketing in Germany? In: C. Bornemeyer; J. Schneider (Hrsg.): Aging Society and its Implications on Service Marketing: Approaches in Hospitality, Tourism and Transport. Bad Honnef: K.H. Bock. S. 127-141.
PUB
 
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1967972
Meißner, M.; Decker, R. (2010): Eye-tracking information processing in choice-based conjoint analysis International Journal of Market Research,52:(5): 593-610.
PUB | DOI | WoS
 

Filter und Suchbegriffe

department=29895914

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Zitationsstil: wels

Export / Einbettung