Please note that PUB no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

220 Publikationen

2019 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2937755
Strenge, B., & Schack, T. (2019). AWOSE - A Process Model for Incorporating Ethical Analyses in Agile Systems Engineering. Science and Engineering Ethics. doi:10.1007/s11948-019-00133-z
PUB | DOI | Download (ext.)
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2935208
England, A., Brusseau, T., Burns, R., Koester, D., Newton, M., & Thiese, M. (2019). The Cognitive Structure of the Basketball Free Throw in Adolescent Physical Education Students. Motor control. doi:10.1123/mc.2018-0035
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2937745
Schütz, C., & Schack, T. (2019). Hemispheric lateralization does not affect the cognitive and mechanical cost of a sequential motor task. Experimental brain research. doi:10.1007/s00221-019-05652-6
PUB | DOI | PubMed | Europe PMC
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2919604
Strenge, B., Vogel, L., & Schack, T. (2019). Computational assessment of long-term memory structures from SDA-M related to action sequences. PLoS ONE, 14(2), e0212414. doi:10.1371/journal.pone.0212414
PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2937317
Brüchle, W., Schwarzer, C., Berns, C., Scho, S., Schneefeld, J., Koester, D., Schack, T., et al. (2019). P10 Physical exercise in major depressive disorder: effects on neuroplasticity, cognition and clinical symptoms. Clinical Neurophysiology, 130(8), e149-e150. doi:10.1016/j.clinph.2019.04.664
PUB | DOI
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2936129
Menze-Sonneck, A., Bekemeier, K., & Frank, C. (2019). Ein Unterrichtsvorhaben zur Einbindung des Vorstellungstrainings in der gymnasialen Oberstufe am Beispiel des Hüftaufschwungs. Sportunterricht, 68, 313-318.
PUB
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2921353
Menze-Sonneck, A., Bekemeier, K., & Frank, C. (2019). Stell dir vor! Vorstellungstraining im Sportunterricht der Sekundarstufe II. Sportunterricht, 68, 301-305. doi:10.30426/SU-2019-07-3
PUB | DOI
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2935832
Hülsmann, F., Frank, C., Senna, I., Ernst, M., Schack, T., & Botsch, M. (2019). Superimposed skilled performance in a virtual mirror improves motor performance and cognitive representation of a full-body motor action . Frontiers in Robotics and AI, 6, 43. doi:10.3389/frobt.2019.00043
PUB | DOI | WoS
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2935485
Engeroff, T., Giesche, F., Niederer, D., Gerten, S., Wilke, J., Vogt, L., & Banzer, W. (2019). Explaining Upper or Lower Extremity Crossover Effects of Visuomotor Choice Reaction Time Training. Perceptual and motor skills. doi:10.1177/0031512519841755
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2935882
Kim, T., Park, H., & Schack, T. (2019). A Functional Link Between Mental Representation in Long-Term Memory and Cognitive Performance in Working Memory. ADVANCES IN COGNITIVE PSYCHOLOGY, 15(1), 11-20. doi:10.5709/acp-0252-y
PUB | DOI | WoS
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2935433
Ahinkorah , B. O., Hagan Jr., J. E., Seidu, A. - A., Mintah, J. K., Sambah, F., Schack, T., & Hormenu, T. (2019). Examining Pregnancy Related Socio-Cultural Factors Among Adolescent Girls in the Komenda-Edina-Eguafo-Abrem Municipality in the Central Region of Ghana: A Case-Control Study. Frontiers in Public Health, 7, 93. doi:10.3389/fpubh.2019.00093
PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | PUB-ID: 2935825
Nachtigäller, T., & Pollmann, D. (2019). Fit wie ein Turnschuh oder ins Netz gegangen? - Medienkonsum, motorische Leistungsfähigkeit und körperliche Aktivität im Grundschulalter. Sportunterricht, 68(5), 194-200.
PUB
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2935593
Medina, S. - S., Hagan Jr., J. E., Baba, J. - A., & Schack, T. (2019). Assessment of Random and Blocked Practice Schedules on Motor Skills’ Acquisition, Retention and Transfer Among Selected Senior High School Students. American Journal of Sports Science, 7(1), 26-33. doi:10.11648/j.ajss.20190701.15
PUB | DOI
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2934447
Schütz, C., & Schack, T. (2019). A simple model to estimate the percentage of motor plan reuse from hysteresis effect size. Frontiers in Psychology, 10, 561. doi:10.3389/fpsyg.2019.00561
PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2934574
Hagan Jr., J. E., Schack, T., & Schinke, R. (2019). Sport psychology practice in Africa: Do culture-specific religion and spirituality matter? . Advances in Social Sciences Research Journal, 6(3), 183-197. doi:10.14738/assrj.63.6209
PUB | DOI
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2932180
Bläsing, B., Coogan, J., Biondi, J., & Schack, T. (2018). Watching or listening: how visual and verbal information contribute to learning a complex dance phrase . Frontiers in Psychology, 9, 2371. doi:10.3389/fpsyg.2018.02371
PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2931850
Bläsing, B., & Sauzet, O. (2018). My Action, My Self: Recognition of Self-Created but Visually Unfamiliar Dance-Like Actions From Point-Light Displays. Frontiers in Psychology, 9, 1909. doi:10.3389/fpsyg.2018.01909
PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2916853
Engeroff, T., Vogt, L., Fleckenstein, J., Füzéki, E., Matura, S., Pilatus, U., Schwarz, S., et al. (2018). Lifespan leisure physical activity profile, brain plasticity and cognitive function in old age. Aging & Mental Health, 1-8. doi:10.1080/13607863.2017.1421615
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2932763
Sionti, M., Schack, T., & Aloimonos, Y. (2018). An Embodied Tutoring System for Literal vs. Metaphorical Concepts. FRONTIERS IN PSYCHOLOGY, 9, 2254. doi:10.3389/fpsyg.2018.02254
PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2916657
Seegelke, C., & Weigelt, M. (2018). Anticipating different grips reduces bimanual end-state comfort. A tradeoff between goal-related and means-related planning processes. PLOS ONE, 13(1), e0190586. doi:10.1371/journal.pone.0190586
PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 

Filter und Suchbegriffe

department=28977957

type=journal_article

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Zitationsstil: apa

Export / Einbettung