Please note that PUB no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

289 Publikationen

2018 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2933940
The benefits of structuring teacher behavior in biology lessons with experiments
Eckes, Alexander, The benefits of structuring teacher behavior in biology lessons with experiments. Electronic Proceedings of the ESERA 2017 Conference. Research, Practice and Collaboration in Science Education. Part 3 (). Dublin, 2018
PUB
 
2018 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2933730
Can prompt-cards support students’ self-efficacy regarding experimentation and their quality of motivation during experimentation in biology lessons?
Stiller, Cornelia, Can prompt-cards support students’ self-efficacy regarding experimentation and their quality of motivation during experimentation in biology lessons?. (). , 2018
PUB
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2930240
Promoting Interest by Supporting Learner Autonomy: the Effects of Teaching Behaviour in Biology Lessons
Großmann, Nadine, Promoting Interest by Supporting Learner Autonomy: the Effects of Teaching Behaviour in Biology Lessons. Research in Science Education (). , 2018
PUB | DOI
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2915811
The effects of collaborative care of living animals in biology lessons on students’ relatedness toward their teacher across gender
Eckes, Alexander, The effects of collaborative care of living animals in biology lessons on students’ relatedness toward their teacher across gender. Research in Science Education (). , 2018
PUB | DOI
 
2018 | Bielefelder E-Dissertation | PUB-ID: 2930366
Can(`t) get (no) Basic Need satisfaction. Untersuchung von Maßnahmen zur Erfüllung der psychologischen Grundbedürfnisse am außerschulischen Lernort sowie in der Schule und ihre Auswirkungen auf die Motivationsqualität und den Wissenserwerb
Eckes, Alexander, Can(`t) get (no) Basic Need satisfaction. Untersuchung von Maßnahmen zur Erfüllung der psychologischen Grundbedürfnisse am außerschulischen Lernort sowie in der Schule und ihre Auswirkungen auf die Motivationsqualität und den Wissenserwerb. (). Bielefeld, 2018
PUB | PDF
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2921303
Lehr- und Lernvorstellungen angehender Biologielehrender im Kontext des Praxissemesters
Schumacher, Fabian, Lehr- und Lernvorstellungen angehender Biologielehrender im Kontext des Praxissemesters. Zeitschrift für Didaktik der Biologie (ZDB) - Biologie Lehren und Lernen 22 (1). , 2018
PUB | DOI | Download (ext.)
 
2018 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2930915
Acquisition of research competence for inquiry-based project work via inverted classroom concepts
Basten, Melanie, Acquisition of research competence for inquiry-based project work via inverted classroom concepts. (). , 2018
PUB
 
2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2932028
Förderung der Methodenkompetenz von Studierenden des Praxissemesters durch "Inverted Classroom"-Sequenzen
Schumacher, Fabian, Förderung der Methodenkompetenz von Studierenden des Praxissemesters durch "Inverted Classroom"-Sequenzen. (). , 2018
PUB
 
2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2918729
Preparing teacher students for learning by research: Fostering students’ methodological skills through inverted classroom
Mertens, Claudia, Preparing teacher students for learning by research: Fostering students’ methodological skills through inverted classroom. (). , 2018
PUB | DOI
 
2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2932027
Selbstbestimmte Motivationsqualitäten im Biologieunterricht – Evaluation einer Maßnahme zur Professionalisierung von angehenden Biologielehrkräften im Bereich der Autonomieförderung
Großmann, Nadine, Selbstbestimmte Motivationsqualitäten im Biologieunterricht – Evaluation einer Maßnahme zur Professionalisierung von angehenden Biologielehrkräften im Bereich der Autonomieförderung. (). , 2018
PUB
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2931473
Motivationsförderung durch autonomieunterstützendes Lehrverhalten im Biologieunterricht
Hofferber, Natalia, Motivationsförderung durch autonomieunterstützendes Lehrverhalten im Biologieunterricht. MNU-Journal 71 (5). , 2018
PUB
 
2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2931050
Teacher trainees' knowledge and beliefs about autonomy-supportive teaching behavior – The effects of an intervention in biology education.
Großmann, Nadine, Teacher trainees' knowledge and beliefs about autonomy-supportive teaching behavior – The effects of an intervention in biology education.. (). , 2018
PUB
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2919983
Wirkt Ekel vor lebenden Tieren bei Schülerinnen und Schülern als Prädiktor für ihr Flow-Erleben?
Polte, Sabrina, Wirkt Ekel vor lebenden Tieren bei Schülerinnen und Schülern als Prädiktor für ihr Flow-Erleben?. Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften (). , 2018
PUB
 
2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2918692
Lehr- und Lernmotivation im Biologieunterricht
Kaiser, Lisa-Maria, Lehr- und Lernmotivation im Biologieunterricht. (). , 2018
PUB
 
2018 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2921299
Collaborative care for animals in class – Effects on students’ relatedness and flow experience in biology lessons
Eckes, Alexander, Collaborative care for animals in class – Effects on students’ relatedness and flow experience in biology lessons. (). , 2018
PUB
 
2018 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2921302
The effects of teacher self-efficacy and experienced Biology lessons as a student at school on prospective teachers’ beliefs about teaching and learning Biology
Schumacher, Fabian, The effects of teacher self-efficacy and experienced Biology lessons as a student at school on prospective teachers’ beliefs about teaching and learning Biology. (). , 2018
PUB
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2916941
Studies on the effects of structure in the context of autonomy-supportive or controlling teacher behavior on students' intrinsic motivation
Eckes, Alexander, Studies on the effects of structure in the context of autonomy-supportive or controlling teacher behavior on students' intrinsic motivation. Learning and Individual Differences 62 (). , 2018
PUB | DOI | WoS
 
2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2915878
Lehr- und Lernvorstellungen von Lehramtsstudierenden vor Beginn ihres Studiums – Eine Unterscheidung der Vorstellungen zum Lernen der Schüler/innen und zum eigenen Lernen
Schumacher, Fabian, Lehr- und Lernvorstellungen von Lehramtsstudierenden vor Beginn ihres Studiums – Eine Unterscheidung der Vorstellungen zum Lernen der Schüler/innen und zum eigenen Lernen. (). , 2018
PUB
 
2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2921298
The effects of autonomy-supportive and controlling teaching behavior on students' goal orientations in biology lessons
Großmann, Nadine, The effects of autonomy-supportive and controlling teaching behavior on students' goal orientations in biology lessons. (). , 2018
PUB
 
2018 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2919866
Autonomieförderung im Biologieunterricht
Großmann, Nadine, Autonomieförderung im Biologieunterricht. Biologie-Methodik. Handbuch für die Sekundarstufe I und II (). Berlin, 2018
PUB
 

Filter und Suchbegriffe

department=2685601

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Zitationsstil: default

Export / Einbettung