Please note that PUB no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

293 Publikationen

2018 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2918695
Förderung der Methodenkompetenz von Studierenden des Praxissemesters durch ICM
Mertens C, Schumacher F, Basten M (2018)
In: Inverted Classroom. Vielfältiges Lernen. Buchner J, Freisleben-Teutscher C, Haag J, Rauscher E (Eds); Brunn am Gebirge: ikon VerlagsGesmbH : 177-181.
PUB
 
2018 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2933724
Hands off, Minds on? – The Pros and Cons of Practical Experimentation?
Stiller C, Stockey A, Wilde M (2018)
In: Electronic Proceedings of the ESERA 2017 Conference. Research, Practice and Collaboration in Science Education. Part 2. Finlayson O, McLoughin E, Erduran S, Childs P (Eds); Dublin, Ireland: Dublin City University: 332-342.
PUB
 
2018 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2934291
Viel hilft viel - oder?
Stockey A, Wilde M (2018)
In: Experimentieren Sie! Biologieunterricht mit Aha-Effekt. Selbstständiges, kompetenzorientiertes Erarbeiten von Lehrplaninhalten. Schmiemann P, Mayer J (Eds); 3rd ed. Berlin: Cornelsen Scriptor: 32-34.
PUB
 
2018 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2913587
Autonomy-supportive teaching behavior in science lessons - An intervention for pre-service teachers
Großmann N, Fries S, Wilde M (2018)
In: Electronic Proceedings of the ESERA 2017 Conference. Research, Practice and Collaboration in Science Education. Part 13. Dublin, Ireland: Dublin City University: 1681-1691.
PUB | PDF
 
2018 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2933940
The benefits of structuring teacher behavior in biology lessons with experiments
Eckes A, Wilde M (2018)
In: Electronic Proceedings of the ESERA 2017 Conference. Research, Practice and Collaboration in Science Education. Part 3. Finlayson O, McLoughin E, Erduran S, Childs P, Dublin City University (Eds); Dublin: Dublin City University: 456-464.
PUB
 
2018 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2933730
Can prompt-cards support students’ self-efficacy regarding experimentation and their quality of motivation during experimentation in biology lessons?
Stiller C, Stümmler A, Wilde M (2018)
Presented at the 12th Conference of the European Researchers in Didactics of Biology (ERIDOB), Saragossa.
PUB
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2930240 PUB | DOI
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2915811 PUB | DOI
 
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2921303
Lehr- und Lernvorstellungen angehender Biologielehrender im Kontext des Praxissemesters
Schumacher F, Großmann N, Eckes A, Hüfner C, Wilde M (2018)
Zeitschrift für Didaktik der Biologie (ZDB) - Biologie Lehren und Lernen 22(1): 31-48.
PUB | DOI | Download (ext.)
 
2018 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2930915
Acquisition of research competence for inquiry-based project work via inverted classroom concepts
Basten M, Schumacher F, Mertens C (2018)
Presented at the MoSAiK International Conference. The Interplay of Theory and Practice in Teacher Education, Koblenz.
PUB
 
2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2932028
Förderung der Methodenkompetenz von Studierenden des Praxissemesters durch "Inverted Classroom"-Sequenzen
Schumacher F, Mertens C, Basten M (2018)
Presented at the U.EDU Fachtagung „Lehren und Lernen mit digitalen Medien“, Kaiserslautern.
PUB
 
2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2918729
Preparing teacher students for learning by research: Fostering students’ methodological skills through inverted classroom
Mertens C, Schumacher F, Basten M (2018)
Presented at the Learning through Inquiry in Higher Education: Current Research and Future Challenges (INHERE 2018), München.
PUB | DOI
 
2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2932027
Selbstbestimmte Motivationsqualitäten im Biologieunterricht – Evaluation einer Maßnahme zur Professionalisierung von angehenden Biologielehrkräften im Bereich der Autonomieförderung
Großmann N, Kaiser L-M, Fries S, Wilde M (2018)
Presented at the 83. Tagung der Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF).
PUB
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2931473 PUB
 
2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2931050
Teacher trainees' knowledge and beliefs about autonomy-supportive teaching behavior – The effects of an intervention in biology education.
Großmann N, Fries S, Wilde M (2018)
Presented at the MoSAiK International Conference: The Interplay of Theory and Practice in Teacher Education, Koblenz.
PUB
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2919983
Wirkt Ekel vor lebenden Tieren bei Schülerinnen und Schülern als Prädiktor für ihr Flow-Erleben?
Polte S, Wilde M (2018)
Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften.
PUB
 
2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2918692
Lehr- und Lernmotivation im Biologieunterricht
Kaiser L-M, Großmann N, Wilde M (2018)
Presented at the 20. Frühjahrsschule der Fachsektion Didaktik der Biologie, Köln.
PUB
 
2018 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2921299
Collaborative care for animals in class – Effects on students’ relatedness and flow experience in biology lessons
Eckes A, Großmann N, Textor A, Wilde M (2018)
Presented at the 12th Conference of the European Researchers in Didactics of Biology (ERIDOB), Zaragoza, Spain.
PUB
 
2018 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2921302
The effects of teacher self-efficacy and experienced Biology lessons as a student at school on prospective teachers’ beliefs about teaching and learning Biology
Schumacher F, Basten M, Wilde M (2018)
Presented at the 12th Conference of the European Researchers in Didactics of Biology (ERIDOB), Zaraoza, Spain.
PUB
 

Filter und Suchbegriffe

department=2685601

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Export / Einbettung