Please note that PUB no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

5321 Publikationen

2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2942824 OA
Iffland, B., Neuner, F.: Varying Cognitive Scars – Differential Associations Between Types of Childhood Maltreatment and Facial Emotion Processing. Frontiers in Psychology. 11, : 732 (2020).
PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2942886 OA
Santel, M., Beblo, T., Neuner, F., Berg, M., Hennig-Fast, K., Jobes, D.A., Driessen, M.: Collaborative Assessment and Management of Suicidality (CAMS) compared to enhanced treatment as usual (E-TAU) for suicidal patients in an inpatient setting: study protocol for a randomized controlled trial. BMC Psychiatry. 20, : 183 (2020).
PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2020 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2942700
Beblo, T., Driessen, M., Dehn, L.: Memory Deficits in Patients with Major Depression: Yes, they are trying hard enough!. Expert review of neurotherapeutics. (2020).
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2020 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2942843
Hefter, M.H., Berthold, K.: Preparing learners to self-explain video examples: text or video introduction? Computers in Human Behavior. (2020).
PUB | DOI
 
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Im Druck | PUB-ID: 2943502
Wicker, P., Sperlich, B.: Transfer of evidence-based sport science knowledge into practice: An empirical user analysis of a sport science website. European Journal of Sport Science. (In Press).
PUB
 
2020 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2943492
Demir, Z.: Discrimination and forced migration. Presented at the Institute for Interdisciplinary Research on Conflict and Violence, invited by Dr. Kurt Salentin, Bielefeld University (2020).
PUB
 
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2942899
Sansen, L., Saupe, L.B., Steidl, A., Fegert, J.M., Hoffmann, U., Neuner, F.: Development and Randomized-Controlled Evaluation of a Web-Based Training in Evidence-Based Trauma Therapy. PROFESSIONAL PSYCHOLOGY-RESEARCH AND PRACTICE. 51, 115-124 (2020).
PUB | DOI | WoS
 
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2937843
Simonsmeier, B., Andronie, M., Buecker, S., Frank, C.: The effects of imagery interventions in sports: A meta-analysis (preprint). PsyArXiv. (2020).
PUB
 
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2942900
Kandler, C., Piepenburg, A.: Leisure Interests and Engagement Distinct Dispositions or Only Expressions of Personality Traits? JOURNAL OF INDIVIDUAL DIFFERENCES. 41, 101-109 (2020).
PUB | DOI | WoS
 
2020 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2935576
Frank, C., Wright, D., Holmes, P.: Mental simulation and neurocognition: Advances for motor imagery and action observation training in sport. Routledge International Encyclopedia of Sport and Exercise Psychology. p. 18. Routledge, London (2020).
PUB | DOI
 
2020 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2943305
Muenchow, H., Richter, T., von der Muehlen, S., Schmid, S., Bruns, K.E., Berthold, K.: Verstehen von Argumenten in wissenschaftlichen Texten Reliabilität und Validität des Argumentstrukturtests (AST). DIAGNOSTICA. 66, 136-145 (2020).
PUB | DOI | WoS
 
2020 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2943304
Kunina-Habenicht, O., Maurer, C., Wolf, K., Holzberger, D., Schmidt, M., Dicke, T., Teuber, Z., Koc-Januchta, M., Lohse-Bossenz, H., Leutner, D., Seidel, T., Kunter, M.: Der BilWiss-2.0-Test Ein revidierter Test zur Erfassung des bildungswissenschaftlichen Wissens von (angehenden) Lehrkräften. DIAGNOSTICA. 66, 80-92 (2020).
PUB | DOI | WoS
 
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2943390
Czyrnick-Leber, U.: Körperliche Fremdheitserfahrungen in der Lehramtsausbildung am Beispiel Tanz - "Gegenderte" Fachkulturen in Bewegung. Zeitschrift Ästhetische Bildung. 12, (2020).
PUB
 
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Im Druck | PUB-ID: 2943364
Steinmann, B., Kleinert, A., Maier, G.W.: Promoting the underestimated: A vignette study on the importance of the need for affiliation to successful leadership. Motivation and Emotion. (In Press).
PUB
 
2020 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2943111
Mulder, E., Bohner, G.: Negative Third-Party Reactions to Male and Female Victims of Rape: The Influence of Harm and Normativity Concerns. Journal of interpersonal violence. (2020).
PUB | DOI | PubMed | Europe PMC
 
2020 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2943119
Fuchs, X., Wulff, D.U., Heed, T.: Online sensory feedback during active search improves tactile localization. Journal of experimental psychology. Human perception and performance. (2020).
PUB | DOI | PubMed | Europe PMC
 
2020 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2936080
Ukley, N., Gröben, B., Bergmann, F., Kara Fallah, G., Kastrup, V.: Forschendes Lernen im Praxis(semester)test – Theoretische Grundlagen, empirische Befunde und didaktische Implikationen zur Professionalisierung angehender (Sport-)Lehrkräfte. In: Basten, M., Mertens, C., Schöning, A., and Wolf, E. (eds.) Forschendes Lernen in der Lehrer/innenbildung. Implikationen für Wissenschaft und Praxis . p. 141-142. Waxmann, Münster (2020).
PUB
 
2020 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2936081
Kastrup, V., Gröben, B., Ukley, N.: Doppelte Professionalisierung durch Forschendes Lernen im Sportstudium – Theoretische Überlegungen und Ansatzpunkte für die Förderung praktisch professionellen Könnens und wissenschaftlicher Reflexivität bei Lehramtsstudierenden. In: Basten, M., Mertens, C., Schöning, A., and Wolf, E. (eds.) Forschendes Lernen in der Lehrer/innenbildung. Implikationen für Wissenschaft und Praxis . p. 143-148. Waxmann, Münster (2020).
PUB
 
2020 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2936083
Ukley, N., Bergmann, F.: Forschendes Lernen zwischen Professionalisierungsanspruch und Transferpotenzial – Empirische Befunde der Bielefelder Begleitforschung zum Praxissemester im Fach Sport. In: Basten, M., Mertens, C., Schöning, A., and Wolf, E. (eds.) Forschendes Lernen in der Lehrer/innenbildung. Implikationen für Wissenschaft und Praxis . p. 149-156. Waxmann, Münster (2020).
PUB
 
2020 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2936084
Gröben, B., Ukley, N., Kara Fallah, G., Kastrup, V.: E-Learning-Angebote als hochschuldidaktische Implikation zur Unterstützung Forschenden Lernens . In: Basten, M., Mertens, C., Schöning, A., and Wolf, E. (eds.) Forschendes Lernen in der Lehrer/innenbildung. Implikationen für Wissenschaft und Praxis . p. 157-164. Waxmann, Münster (2020).
PUB
 

Filter und Suchbegriffe

department=10025

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Zitationsstil: lncs

Export / Einbettung