Please note that PUB no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

5321 Publikationen

2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2942824 OA
B. Iffland and F. Neuner, “Varying Cognitive Scars – Differential Associations Between Types of Childhood Maltreatment and Facial Emotion Processing”, Frontiers in Psychology, vol. 11, 2020, : 732.
PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2942886 OA
M. Santel, et al., “Collaborative Assessment and Management of Suicidality (CAMS) compared to enhanced treatment as usual (E-TAU) for suicidal patients in an inpatient setting: study protocol for a randomized controlled trial”, BMC Psychiatry, vol. 20, 2020, : 183.
PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2020 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2942700
T. Beblo, M. Driessen, and L. Dehn, “Memory Deficits in Patients with Major Depression: Yes, they are trying hard enough!”, Expert review of neurotherapeutics, 2020.
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2020 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2942843
M.H. Hefter and K. Berthold, “Preparing learners to self-explain video examples: text or video introduction?”, Computers in Human Behavior, 2020.
PUB | DOI
 
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Im Druck | PUB-ID: 2943502
P. Wicker and B. Sperlich, “Transfer of evidence-based sport science knowledge into practice: An empirical user analysis of a sport science website”, European Journal of Sport Science, In Press.
PUB
 
2020 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2943492
Z. Demir, “Discrimination and forced migration”, Presented at the Institute for Interdisciplinary Research on Conflict and Violence, invited by Dr. Kurt Salentin, Bielefeld University, 2020.
PUB
 
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2942899
L. Sansen, et al., “Development and Randomized-Controlled Evaluation of a Web-Based Training in Evidence-Based Trauma Therapy”, PROFESSIONAL PSYCHOLOGY-RESEARCH AND PRACTICE, vol. 51, 2020, pp. 115-124.
PUB | DOI | WoS
 
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2937843
B. Simonsmeier, et al., “The effects of imagery interventions in sports: A meta-analysis (preprint).”, PsyArXiv, 2020.
PUB
 
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2942900
C. Kandler and A. Piepenburg, “Leisure Interests and Engagement Distinct Dispositions or Only Expressions of Personality Traits?”, JOURNAL OF INDIVIDUAL DIFFERENCES, vol. 41, 2020, pp. 101-109.
PUB | DOI | WoS
 
2020 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2935576
C. Frank, D. Wright, and P. Holmes, “Mental simulation and neurocognition: Advances for motor imagery and action observation training in sport”, Routledge International Encyclopedia of Sport and Exercise Psychology, London: Routledge, 2020, pp.18.
PUB | DOI
 
2020 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2943305
H. Muenchow, et al., “ Verstehen von Argumenten in wissenschaftlichen Texten Reliabilität und Validität des Argumentstrukturtests (AST)”, DIAGNOSTICA, vol. 66, 2020, pp. 136-145.
PUB | DOI | WoS
 
2020 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2943304
O. Kunina-Habenicht, et al., “Der BilWiss-2.0-Test Ein revidierter Test zur Erfassung des bildungswissenschaftlichen Wissens von (angehenden) Lehrkräften”, DIAGNOSTICA, vol. 66, 2020, pp. 80-92.
PUB | DOI | WoS
 
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2943390
U. Czyrnick-Leber, “Körperliche Fremdheitserfahrungen in der Lehramtsausbildung am Beispiel Tanz - "Gegenderte" Fachkulturen in Bewegung”, Zeitschrift Ästhetische Bildung, vol. 12, 2020.
PUB
 
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Im Druck | PUB-ID: 2943364
B. Steinmann, A. Kleinert, and G.W. Maier, “Promoting the underestimated: A vignette study on the importance of the need for affiliation to successful leadership”, Motivation and Emotion, In Press.
PUB
 
2020 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2943111
E. Mulder and G. Bohner, “Negative Third-Party Reactions to Male and Female Victims of Rape: The Influence of Harm and Normativity Concerns.”, Journal of interpersonal violence, 2020.
PUB | DOI | PubMed | Europe PMC
 
2020 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2943119
X. Fuchs, D.U. Wulff, and T. Heed, “Online sensory feedback during active search improves tactile localization.”, Journal of experimental psychology. Human perception and performance, 2020.
PUB | DOI | PubMed | Europe PMC
 
2020 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2936080
N. Ukley, et al., “Forschendes Lernen im Praxis(semester)test – Theoretische Grundlagen, empirische Befunde und didaktische Implikationen zur Professionalisierung angehender (Sport-)Lehrkräfte”, Forschendes Lernen in der Lehrer/innenbildung. Implikationen für Wissenschaft und Praxis , M. Basten, et al., eds., Münster: Waxmann, 2020, pp.141-142.
PUB
 
2020 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2936081
V. Kastrup, B. Gröben, and N. Ukley, “Doppelte Professionalisierung durch Forschendes Lernen im Sportstudium – Theoretische Überlegungen und Ansatzpunkte für die Förderung praktisch professionellen Könnens und wissenschaftlicher Reflexivität bei Lehramtsstudierenden”, Forschendes Lernen in der Lehrer/innenbildung. Implikationen für Wissenschaft und Praxis , M. Basten, et al., eds., Münster: Waxmann, 2020, pp.143-148.
PUB
 
2020 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2936083
N. Ukley and F. Bergmann, “Forschendes Lernen zwischen Professionalisierungsanspruch und Transferpotenzial – Empirische Befunde der Bielefelder Begleitforschung zum Praxissemester im Fach Sport”, Forschendes Lernen in der Lehrer/innenbildung. Implikationen für Wissenschaft und Praxis , M. Basten, et al., eds., Münster: Waxmann, 2020, pp.149-156.
PUB
 
2020 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2936084
B. Gröben, et al., “E-Learning-Angebote als hochschuldidaktische Implikation zur Unterstützung Forschenden Lernens ”, Forschendes Lernen in der Lehrer/innenbildung. Implikationen für Wissenschaft und Praxis , M. Basten, et al., eds., Münster: Waxmann, 2020, pp.157-164.
PUB
 

Filter und Suchbegriffe

department=10025

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Zitationsstil: ieee

Export / Einbettung