Please note that PUB no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

4690 Publikationen

2019 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2935195
Hecker, T., & Neuner, F. (2019). Mental Health Enables Integration: Re-thinking Treatment Approaches for Refugees. Refugee Migration and Health – Challenges for Germany and Europe (Migration, Minorities, and Modernity Series New York, NY. doi:10.1007/978-3-030-03155-8_5
PUB | DOI
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2935193
Serpeloni, F., Radtke, K. M., Hecker, T., Sill, J., Vukojevic, V., Assis, S. G. de, Schauer, M., et al. (2019). Does Prenatal Stress Shape Postnatal Resilience? – An Epigenome-Wide Study on Violence and Mental Health in Humans. Frontiers in Genetics. doi:10.3389/fgene.2019.00269
PUB | DOI
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2920457
Kornadt, A., Voss, P., Fung, H. H., Hess, T. M., & Rothermund, K. (2019). Preparation for Old Age – The Role of Cultural Context and Future Perceptions. The Journals of Gerontology. Series B. Psychological Sciences and Social Sciences, 74(4), 609-619. doi:10.1093/geronb/gby075
PUB | DOI
 
2019 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2935108
Ukley, N. (2019). (Schul-)Praxisreflexion angehender Lehrkräfte als Facette Forschenden Lernens?! . Presented at the Reflexivität in allen Phasen der Lehrerbildung – theoretische und empirische Zugänge, Gießen.
PUB
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2934859
Martel, M., Cardinali, L., Bertonati, G., Jouffrais, C., Finos, L., Farnè, A., & Roy, A. C. (2019). Somatosensory-guided tool use modifies arm representation for action. Scientific Reports, 9(1). doi:10.1038/s41598-019-41928-1
PUB | DOI
 
2019 | Preprint | Veröffentlicht | PUB-ID: 2934860
Martel, M., Ossandón, J. P., Habets, B., & Heed, T. (2019). Protracted development of visuo-proprioceptive integration for uni- and bimanual motor coordination. bioRxiv
PUB
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2934536
Wullenkord, R., & Eyssel, F. A. (2019). Imagine how to behave: the influence of imagined contact on human-robot interaction. Philosophical transactions of the Royal Society of London. Series B, Biological sciences, 374(1771). doi:10.1098/rstb.2018.0038
PUB | DOI | PubMed | Europe PMC
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2934552
Wahl, K., Ehring, T., Kley, H., Lieb, R., Meyer, A., Kordon, A., Heinzel, C. V., et al. (2019). Is repetitive negative thinking a transdiagnostic process? A comparison of key processes of RNT in depression, generalized anxiety disorder, obsessive-compulsive disorder, and community controls. Journal of behavior therapy and experimental psychiatry, 64, 45-53. doi:10.1016/j.jbtep.2019.02.006
PUB | DOI | PubMed | Europe PMC
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2934553
Grewe, P., Schulz, R., Woermann, F. G., Brandt, C., Doll, A., Schoppe, M., Tomka-Hoffmeister, M., et al. (2019). Very long-term outcome in resected and non-resected patients with temporal lobe epilepsy with medial temporal lobe sclerosis: A multiple case-study. Seizure, 67, 30-37. doi:10.1016/j.seizure.2019.02.015
PUB | DOI | PubMed | Europe PMC
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2934782
Badde, S., Röder, B., & Heed, T. (2019). Feeling a Touch to the Hand on the Foot. Current Biology, 29, 1-7. doi:10.1016/j.cub.2019.02.060
PUB | PDF | DOI | Download (ext.)
 
2019 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2932367
Teuber, Z., Nussbeck, F. W., & Wild, E. (2019). School Burnout of Chinese High School Students: The Role of Teacher-Student Relations and Personal Resources. Presented at the American Educational Research Association (AERA) Annual Meeting (Paper Session in the SIG: Student Resilience in Response to Stressors), Toronto, Canada.
PUB
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2934447
Schütz, C., & Schack, T. (2019). A simple model to estimate the percentage of motor plan reuse from hysteresis effect size. Frontiers in Psychology, 10, 561. doi:10.3389/fpsyg.2019.00561
PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2019 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2934775
Lindemann, U., Braksiek, M., Gröben, B., & Pahmeier, I. (2019). Bewegungsförderung und Gesundheit im Setting Schule: Evaluationsergebnisse zur Landesauszeichnung „Bewegungsfreudige Schule“ und zur Initiative „Fit durch die Schule“. Presented at the Jahrestagung der dvs Kommision Gesundheit, Hamburg.
PUB
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2934598
Schindler, S., Kruse, O., Stark, R., & Kißler, J. (2019). Attributed social context and emotional content recruit frontal and limbic brain regions during virtual feedback processing. COGNITIVE AFFECTIVE & BEHAVIORAL NEUROSCIENCE, 19(2), 239-252. doi:10.3758/s13415-018-00660-5
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2934608
Bachmann, O., Grunschel, C., & Fries, S. (2019). Multitasking and Feeling Good? Autonomy of Additional Activities Predicts Affect. JOURNAL OF HAPPINESS STUDIES, 20(3), 899-918. doi:10.1007/s10902-018-9973-3
PUB | DOI | WoS
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2934595
Dransmann, M. (2019). Bring Sally up Challenge. Leichtathletiktraining, 30(4), 12-13.
PUB
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2934574
Hagan Jr., J. E., Schack, T., & Schinke, R. (2019). Sport psychology practice in Africa: Do culture-specific religion and spirituality matter? . Advances in Social Sciences Research Journal, 6(3), 183-197. doi:10.14738/assrj.63.6209
PUB | DOI
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Im Druck | PUB-ID: 2934555
Bernotat, J., Eyssel, F. A., & Sachse, J. (In Press). The (fe)male robot – How robot body shape impacts first impressions and trust towards robots. International Journal of Social Robotics
PUB
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2934031
Iffland, B., Weitkämper, A., Weitkämper, N. J., & Neuner, F. (2019). Attentional avoidance in peer victimized individuals with and without psychiatric disorders. BMC Psychology, 7(1), 12. doi:10.1186/s40359-019-0284-1
PUB | PDF | DOI | PubMed | Europe PMC
 
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2933647
Schindler, S., Vormbrock, R., & Kißler, J. (2019). Emotion incContext. How sender predictability and identity affect processing of words as imminent personality feedback. Frontiers in Psychology, 10, 94. doi:10.3389/fpsyg.2019.00094
PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 

Filter und Suchbegriffe

department=10025

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Zitationsstil: apa_indent

Export / Einbettung