Please note that PUB no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

64358 Publikationen

2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2932963
Schneider, O., Simic, N., Aachmann, F.L., Rückert, C., Kristiansen, K.A., Kalinowski, J., Jiang, Y., Wang, L., Jiang, C.-L., Lale, R., Zotchev, S.B.: Genome Mining of Streptomyces sp. YIM 130001 Isolated From Lichen Affords New Thiopeptide Antibiotic. FRONTIERS IN MICROBIOLOGY. 9, : 3139 (2018).
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2932967
Van Loi, V., Busche, T., Preuss, T., Kalinowski, J., Bernhardt, J., Antelmann, H.: The AGXX (R) Antimicrobial Coating Causes a Thiol-Specific Oxidative Stress Response and Protein S-bacillithiolation in Staphylococcus aureus. FRONTIERS IN MICROBIOLOGY. 9, : 3037 (2018).
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2932968
Rebets, Y., Tsolis, K.C., Gudmundsdottir, E.E., Koepff, J., Wawiernia, B., Busche, T., Bleidt, A., Horbal, L., Myronovskyi, M., Ahmed, Y., Wiechert, W., Rueckert, C., Hamed, M.B., Bilyk, B., Anne, J., Fridjonsson, O., Kalinowski, J., Oldiges, M., Economou, A., Luzhetskyy, A.: Characterization of Sigma Factor Genes in Streptomyces lividans TK24 Using a Genomic Library-Based Approach for Multiple Gene Deletions. FRONTIERS IN MICROBIOLOGY. 9, : 3033 (2018).
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2932964
Bracharz, F., Helmdach, D., Aschenbrenner, I., Funck, N., Wibberg, D., Winkler, A., Bohnen, F., Kalinowski, J., Mehlmer, N., Brueck, T.B.: Harvest of the Oleaginous Microalgae Scenedesmus obtusiusculus by Flocculation From Culture Based on Natural Water Sources. FRONTIERS IN BIOENGINEERING AND BIOTECHNOLOGY. 6, : 200 (2018).
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2933179
Zumbrägel, N., Gröger, H.: One-pot synthesis of a 3-thiazolidine through combination of an Asinger-type multi-component-condensation reaction with an enzymatic imine reduction. Journal of Biotechnology. 291, 35-40 (2018).
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2018 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2930030
Kolpatzik, K., Schaeffer, D., Vogt, D.: Förderung der Gesundheitskompetenz. Eine Aufgabe der Pflege. In: Szepan, N.-M. and Wagner, F. (eds.) Agenda Pflege 2021. Grundlagen für den fachpolitischen Diskurs. p. 73-89. KomPart, Berlin (2018).
PUB
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2932085
Vogt, D., Berens, E.-M., Schaeffer, D.: Gesundheitskompetenz im höheren Lebensalter. Gesundheitswesen. (2018).
PUB | DOI
 
2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2931248
Hämel, K., Röhnsch, G.: Möglichkeiten und Grenzen der Integrierten Tagespflege aus Sicht von ExpertInnen. Zeitschrift für Gerontologie und Geriatrie. 51, p. S39. (2018).
PUB | DOI | WoS
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2933140
Aksakal, M., Bilecen, B., Schmidt, K.: Qualitative sampling in research on international student mobility: insights from the field in Germany. Globalisation, Societies and Education. 1-12 (2018).
PUB | DOI
 
2018 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2933058
Flüchter, A.: Pater Pierre Martin - ein ›Brahmane aus dem Norden‹: Jesuitische Grenzgänger in Südindien um die Wende zum 18. Jahrhundert. In: Eibach, J. (ed.) Zwischen den Kulturen. Mittler und Grenzgänger vom 17. bis 19. Jahrhundert. The Formation of Europe. Historische Formation Europas. 8, p. 45-70. Wehrhahn, Hannover (2018).
PUB
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2918562
Freudenau, T.: What’s your secret word? Arbeiten mit Wörterbüchern in Jahrgangsstufe 3/4. Grundschulmagazin Englisch. Fit for 5. Jg.16 (1), 15-18 (2018).
PUB
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2919595
Monteiro, L., Traunspurger, W., Roeleveld, K., Lynen, F., Moens, T.: Direct toxicity of the water-soluble fractions of a crude and a diesel-motor oil on the survival of free-living nematodes. Ecological Indicators. 93, 13-23 (2018).
PUB | DOI | WoS
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2931380
Czerwinski, F., Finne, E., Alfes, J., Kolip, P.: Effectiveness of a school-based intervention to prevent child sexual abuse—Evaluation of the German IGEL program. Child Abuse & Neglect. 86, 109-122 (2018).
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2932893
Mitev, N., Renner, P., Pfeiffer, T., Staudte, M.: Towards efficient human–machine collaboration. Effects of gaze-driven feedback and engagement on performance. Cognitive Research: Principles and Implications. : 51 (2018).
PUB | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
 
2018 | Monographie | Veröffentlicht | PUB-ID: 2933196
Breit, D., Feireisl, E., Hofmanová, M.: Stochastically Forced Compressible Fluid Flows. De Gruyter Series in Applied and Numerical Mathematics, 3, 1.st ed. De Gruyter, Berlin (2018).
PUB
 
2018 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2933141
Schmidt, K.: The abstract concept of an ‘Indian community’. Perceptions of high-skilled migrants and international students from India in Germany. In: Irudaya Rajan, S. (ed.) Diaspora in Europe. India Migration Report. 2019, Routledge India, London (2018).
PUB
 
2018 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2920150
Fast, N., Bergmann, F., Faßbeck, G., Gröben, B., Ukley, N., Wegener, M.: Forschendes Lernen im Kontext der Professionalisierung von (Sport)Lehrkräften – eine Zwischenbilanz. In: Neuber, N., Paravicini, W., and Stern, M. (eds.) Forschendes Lernen – The Wider View. Schriften zur allgemeinen Hochschuldidaktik. 3, p. 339-342. WTM, Münster (2018).
PUB
 
2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2933121
Rüttgers, S., Klein, P., Ziegler, M., Chicca, E.: Unsupervised MNIST Learning in an analog Spiking Neural Network using digital memristive devices. Presented at the Conference in Cognitive Computing 2018, Hannover (2018).
PUB
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2930240
Großmann, N., Wilde, M.: Promoting Interest by Supporting Learner Autonomy: the Effects of Teaching Behaviour in Biology Lessons. Research in Science Education. (2018).
PUB | DOI
 
2018 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2915811
Eckes, A., Großmann, N., Wilde, M.: The effects of collaborative care of living animals in biology lessons on students’ relatedness toward their teacher across gender. Research in Science Education. (2018).
PUB | DOI
 

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Zitationsstil: lncs

Export / Einbettung